Lapsi pelkää lunta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viiiiieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viiiiieras"

Vieras
Ensilumi satoi vihdoin etelään ja lapsi 1v. 10kk pelkää sitä ihan hirveästi. Vähän on jo aiemmin sadellut ja vihasi sitä jo silloin, nyt kun "hankea" on joku 5 cm, niin ei suostu edes seisomaan siellä. Ollaan eilen ja tänään yritetty harjoitella, ajeltu pulkalla (ei huutanut, mutta näytti siltä, kun olisi jossain kidutuslaitteessa), mutta miten kummassa mä huomenna vien sen päiväkotiin, jos ei se suostu koskemaankaan lumeen??

No miten yleensä viet? Pulkalla, rattailla, autolla, kantamalla? Kyllä lapsi lumeen pian tottuu, meidänkin lapset on joskus pienenä aluksi pelänneet lunta. Kannattaa yrittää keksiä kivoja leikkejä lumella, päiväkodissa muut lapset varmaan näyttää mallia.

No miten yleensä viet? Pulkalla, rattailla, autolla, kantamalla? Kyllä lapsi lumeen pian tottuu, meidänkin lapset on joskus pienenä aluksi pelänneet lunta. Kannattaa yrittää keksiä kivoja leikkejä lumella, päiväkodissa muut lapset varmaan näyttää mallia.

Vähän väärin muotoilin ongelman, kyllähän mä sen vien sinne vaikka rattailla, mutta tarkoitin, että kiva jättää toinen pihalle huutamaan hysteerisesti :(

Keskimmäisemme oli viime talvena (2 vuotta vanha) ensin aivan kauhuissaan lumesta; seistä tökötti paikoillaan kädet rinnanpäälle koukistettuina aivan sen näköisenä kuin pelkäsi lumen purevan !

Lopulta suostui kävelemään kun minä hassuttelin "hangessa" mutta kun tuuskahti nurin epätasaisessa maastossa niin jäi sitten makaamaan kädet ylosnostettuina eikä arvannut laittaa käsiään maahan päästäkseen itse ylös. Kävimme ensilumi-päivänä ulkona kolme kertaa, pieniä pätkiä, ja johan vain tottui tämäkin pieni lumeen ja talveen.

Eli:ei muuta kuin uudestaan ulos ihastelemaan vaikka kengän jälkiä joita voi tehdä uuteen lumeen. Kyllä se siitä !

Ihan normaalia se on lapselle pelätä kaikkea uutta. Ihan hyvähän se on olla hieman epäluuloinen. Kyllä lapsi pian huomaa, että se lumi ei olekaan mikään peikko :)

Yhteistyössä