lapsi puhuu lyömisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitii

Vieras
Mitä ihmettä, meillä on parivuotias lapsi. hän pyöri jalkojeni ympärillä kun yritin siivota ja kompastui sitten nilkkaani, kaatui ja kolautti kätensä tuolinjalkaan. Alkoi nyyhkyttää ja kysyi että "Miksi lyöt?"! siis mitä.. Puhuuko teidän lapset tollaista vai pitäiskö mun epäillä että joku on häntä lyönyt kun en ole nähnyt? Vai voiko liittyä siihen kun on puhuttu aika paljon että ei saa lyödä yms, kun hänellä on alle vuoden ikäinen sisko jota joskus hän yrittää sitte vähän lyödä ja nipistää...? Tuli kamala olo vaikka selitin että en mä häntä tahallaan kaatanut.

Meillä lapsi myös n. 3v kieppeillä puhui lyömisestä, ja oli jossain leikin tiimellyksessä nukkea ravistanut ja läpsinyt erään sukulaisen nähden, oli kysynyt lapselta että miksi noin teet ja lapsi oli sanonut että kun isäkin tekee näin äidille.
Noh, sossuun teki ilmoituksen sen enempää kyselemättä ja nyt ollaan sitten perheväkivallan takia lastensuojelun seurannassa.
Ja ei, mies ei ole ikipäivänä minua lyönyt, riidelläänkin vähän ja sitäkään ei koskaan lasten edessä. Joskus ohi mennessä saattanut pepulle läpsäistä ja siihen olen todennut että äläs läpsi/lyö. Nykyään ei harrasteta enää sellaistakaan..

Yhteistyössä