Lapsi repii ulkona hatun pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katja87

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 292
0
36
Nyt kun ilmat ovat lämminneet ja käsineitä ei enää tarvita, niin poika 1v4kk on keksinyt, että hattukin joutaa päästä pois, kun sen saa nyt niin mukavasti revittyä.
Meillä on semmoinen nauhallinen ohut puuvillahattu, ja ei auta ne nauhatkaan siinä mitään, pipo lähtee alle sekunnissa päästä.
Oisko jotain vinkkiä antaa miten sen hatun saisi päässä pysymään, tai oisko jokin muunlainen hattu hyvä?
Ei viitsisi ilman hattua ulkoilla, kun aurinko kuitenkin porottaa nytkin. Äsken oltiin pihalla ja 15min aikana laitoin hatun takaisin varmaan 30x, ja sit luvutin, ja tultiin sisälle. Nyt kamala kiukku kun ei saanutkaan olla ulkona :snotty:

Tutulta kuulostaa =) Ei siihen ainakaan meillä auttanut muu, kuin pistää se hattu 30 kertaa takaisin ja lähteä sitten sisälle kun ei enää jaksa... Lopulta varmaan ymmärtää että kaikilla on hauskempaa kun hattu pysyy päässä. Se on varmaan niin jännää kun saa itse tehtyä tuollaisia tärkeitä asioita =) Tai sitten ei tykkää hatusta. Lopulta kyllä tottuu siihen.

Relaa... B) leikkikää sitten vaikka varjossa, ei kai hatu (tai hatuttomuuden) takia nyt sisälle kannata lähteä kauniina päivänä...

Niin se hattu meilläkin lentää välillä päästä pois, mutta pysyy paremmin niin että laitan hatun päähän vasta ulkona kun tytön huomio on jo kiinnittynyt johonkin muualle. Sitten ei huomaakaan hattua enää. Ellei valu silmille.

Kyllä mun mielestä kannattaa pitää siitä kiinni, että lapsi tottuu käyttämään hattua myös kesällä. Käykää vaikka kaupassa ostamassa kesäksi lierillinen hattu, jonka lapsi saa itse valita ja jossa on vaikka joku kiva kuva, niin saa pysymään helpommin päässä.

KettuRepussa: En relaa :D Tuo poika on sen verran älykäs, että jos annan olla ilman hattua, niin tajuaa varmasti, ettei sitä hattua tarvitse käyttää enää koko kesänä :xmas:
Ja nyt keväällä on usein sellaisia ilmoja, että hatun on oltava päässä jo ihan siitäkin syystä ettei korviin käy viima, esim. tänään oli vaan 8 astetta lämmintä ja kamala tuuli.

No, eikait se auta kun sitkeästi vaan sitä hattua päähän laittaa, kait se lapsi jossain vaiheessa tajuaa että se hattu pysyy päässä. |O

Jaaa - minusta kun on tuntunut, että ohut kypärämyssy (tai sään mukaan paksumpi) on tähän ratkaisu ?

Sitähän ei niin helposti pois saa jos on takin tai puvun kauluksen alle laitettu ?

Eipä silti - onneksi vielä - ei moista ongelmaa ole ollut , tosin meillä nyt on aina tuo ohut myssy alla kumminkin - jos vaikka päällä onkin jokin muu päähine ... Ihan jo pesuhommienkin vuoksi...

No tuo on asia jossa lapsen pitää tajuta että äiti päättää, hattu pitää olla päässä. Eli sitkeästi vaan lakki takas päähän. Vaikka sen sata kertaa. Toi voi auttaa että saa ite valita kivan lakin.

YOdottaja Meidän 1v5kk riisuu itse sujuvasti pipon, kypärälakin, avaa haalarin ja alkaa riisua sitä, ei siis pidättele nekään jos haluaa että lakki päässä pysyy :D Hän ei tosin niitä koskaan ulkona riisu...

Ehei, ei pysy kypärähattukaan päässä. Kait se pitää sitten vaan olla ylpeä pikkuisestaan, kun hän niin taitavasti osaa riisua vaatteet päältänsä. Kunhan saisi vielä oikeaan aikaan sen riisumisen tapahtumaan..jos sattuu hattu olemaan hyvällä tuurilla päässä siinä vaiheessa kun tullaan sisälle, niin ei sitä sitten voi itse riisua vaikka miten pyytäisi.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Tutulta kuulostaa =) Ei siihen ainakaan meillä auttanut muu, kuin pistää se hattu 30 kertaa takaisin ja lähteä sitten sisälle kun ei enää jaksa... Lopulta varmaan ymmärtää että kaikilla on hauskempaa kun hattu pysyy päässä. Se on varmaan niin jännää kun saa itse tehtyä tuollaisia tärkeitä asioita =) Tai sitten ei tykkää hatusta. Lopulta kyllä tottuu siihen.

Ihan samat sanat. Kyllä se siihen jossain vaiheessa tottuu ja oppii, että hattu pitää olla päässä pihalla, jos äiti niin sanoo.

Ei pysy munkaan pojalla mikään hattu päässä. Oli millanen tahansa niin se lähtee päästä ja hirveä kiukku kun pakottaa sen hatun päähän. Mahtaa tulla meille kiva kesä sisällä kun aurinkoon en tuota päästä hatutta eikä tollanen 1,5v pysy varjossa leikkimässä.

Meillä on käytössä lierillinen kalastajanhattu, missä ei ole nauhoja tms millä saisi pysymään päässä. Mutta oon ottanut sen linjan, että ilman hattua ei ulkoilla, eli laitan sen tarvittaessa vaikka 100 kertaa päähän takaisin jos ei muuten mene perille. :kieh: Ja nykyään yleensä pysyykin hattu nätisti päässä, käy yleensä itse sen hakemassa ja pukee päälle kun haluaa ulos. :heart: Mutta muutamat raivarit on käyty läpi eli kärsivällisyyttä vaan peliin. ;)

Tuttua, tuttua :D
Nykyään pysyy jo vähän paremmin päässä (1,5v). Viime kesä oli tuskasin. Talvella pysy, vaikkei ollut ees kiinnitystä päällyhatussa. Nyt taas kiskotaan hattu pois, mut kun äiti sanoo, et hattu päähän, niin koitetaan se ite laittaa päähän ja kun ei saada niin äiti saa auttaa :) Kyllä ärsyttää kun välillä saa laittaa miljoona kertaa hatun päähän... :headwall:

Yhteistyössä