Lapsi sairaana, poissa töistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä oli sellainen tilanne, että olin yhden päivän kotona kipeän lapsen kanssa, isä oli seuraavan päivän ja itse olin taas seuraavat 2 päivää.
Nyt tuosta tulisi mulle 1 palkaton päivä, koska työnantajan mukaan kipeän lapsen kanssa saa olla vain 3 päivää kotona. Meneeköhän nyt oikein? Itse olin siis 3 pv ja mies 1 päivän.

Tilapäinen hoitovapaa 4 työpäiväksi

Kun alle 10-vuotias lapsesi sairastuu äkillisesti, voit jäädä pois töistä hoitamaan häntä tilapäiselle hoitovapaalle. Se voi kestää enintään 4 työpäivää. Tilapäistä hoitovapaata voi käyttää kumpi tahansa vanhemmista, muttei yhtä aikaa. Hoitovapaa on tarkoitettu sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi. Oikeus hoitovapaaseen on myös vanhemmalla, joka ei asu lapsen kanssa samassa taloudessa. Työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa tilapäisen hoitovapaan ajalta. Tilapäinen hoitovapaa perustuu työsopimuslakiin (Työministeriö).

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701142601EH?OpenDocument

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli sellainen tilanne, että olin yhden päivän kotona kipeän lapsen kanssa, isä oli seuraavan päivän ja itse olin taas seuraavat 2 päivää.
Nyt tuosta tulisi mulle 1 palkaton päivä, koska työnantajan mukaan kipeän lapsen kanssa saa olla vain 3 päivää kotona. Meneeköhän nyt oikein? Itse olin siis 3 pv ja mies 1 päivän.

Kyllä se vain niin on. Kolme päivää sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi. Yhteensä.

Yhteistyössä