lapsi sairastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti-74"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti-74"

Vieras
Mulla on nyt tilanne että mun 10 vuotias lapsi on kipeänä. Olen nyt loppu viikoksi jäämässä kotiin häntä hoitamaan ja käytän siihen pekkasia kun ei enään saa jäädä tuon ikäistä hoitamaan muuten kotiin. Muistelin että tässä joku aika sitten oli että tuota 10 ikävuotta nostettaisiin ja yritin tuolta Ylen sivuilta etsiä joskko siellä olisi jotain tietoa mutta en löytännyt. Onko kenelläkän mitään tietoa että ollaanko tuota ikävuotta nostamassa 13 ikävuoteen jolloin jompi kumpi vanhemmista saa jäädä hoitamaan palkallisesti lasta kotiin vai olenko mä nyt käsittänyt väärin? Kun musta kuitenkin 10 vuotias on aika pieni jäämään yksin kotiin jos on kuumeessa tai mahataudissa. Mutta vanhempien pitäis vaan tulla töihin...

ei ole tietoa.. mut en nyt tosiaan ole varma, mut mun yks tuttu sai jäädä kotiin 11 vuotiaan kanssa kun lääkäri antoi lausunnon että lasta ei saa jättää 4 päivän aika yksin edes puoleksi tunniksi.
en muista mikä sil oli, mut ei saanut tosiaan olla ilman valvontaa 4 päivään kun ois saattanut mennä tajutttomaksi jne..

[QUOTE="vieras";22278043]http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/la_25_2010_p.shtml[/QUOTE]

Kiitos kovasti linkistä. en mä sitten ihan omiani ole kuullut. Saas vaan nähdä että koska kyseinen laki sitten muutetaan ja tulee voimaan jos koskaan...

mitä tehdä kun lapsi sairastaa usein kuumetta ja flunssaa??
se vie lapselta energiaa ja lapsi on väsynyt ja itkuinen.
lääkärille olen soittanut, mutta he eivät sano muuta kuin että se on vain viirus.
joten lääkäri ei ole lasta tutkinut ja he vain sanovat että jää lapsen kanssa kotiin.
lapseni sairastaa epilepsiaa ja nyt on korkea kuume riesana jo puolitoista viikkoa ja lapseni ikä on 1v9kk.

Joissain tesseissä ei ole lapsen ikärajaa määritelty, esim meillä saa olla vaikka 12 v kanssa kotona JOS sairaus vaatii. Raju oksutauti, korkea kuume tms vahdittava.

Riippuu sovellettavasta tessistä, kannattaa tarkistaa molempien vanhempien jos vaikka toisen TES sen sallii =)

Yhteistyössä