Lapsi sairastuu, perutko iltamenosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pähkäilijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pähkäilijä"

Vieras
Ajattelinpa kysäistä miten teillä muilla menisi seuraavanlainen tilanne:

Olet sopinut jääväsi työporukan kanssa tyhyn jälkeen viettämään iltaa ja varannut kaverin kanssa hotellimajoituksen (halvempaa kuin taksi kotiin). Perheen pienin 2v sairastuu, kuumetta, joka laskee särkylääkkeellä eikä muita oireita.

Mitä tekisit? Peruisitko viihteelle jäämisen vai menisitkö? Majoituksen peruminen jättäisi kaverin taksin varaan tai maksamaan yksin majoituksen.

Kuka jää lapsen kanssa kotiin? Jos hoitaja on isä tai joku muu ihan oikeasti tuttu, lähtisin ja jäisin iltamenoihin ja vielä ihan hyvillä mielin. Jos hoitaja olisi joku oudompi, tulisin illalla kotiin maksoi mitä maksoi.

• Tykkää
Reactions: Data
Itse olen ollut järkkäämässä yhteisiä juttuja ja haluan mennä, odotellut jo kovasti sitä. Lapsi pirteä ja iloinen, ei mitään vakavia perussairauksia. Ja pääsenhän hätätilassa pois, en koskaan juo mitään kaatokännejä. Ehkä tuo isä pärjää :)

[QUOTE="pähkäilijä";29908070]Itse olen ollut järkkäämässä yhteisiä juttuja ja haluan mennä, odotellut jo kovasti sitä. Lapsi pirteä ja iloinen, ei mitään vakavia perussairauksia. Ja pääsenhän hätätilassa pois, en koskaan juo mitään kaatokännejä. Ehkä tuo isä pärjää :)[/QUOTE]Voi hyvä jumala...

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Kuinka tarkkaan olet lapsen itsellesi ominut tai millainen luuseri lapsen isä on, jos epäilet ettei hän flunssaisen 2-vuotiaan kanssa pärjää?

En todellakaan peruisi iltamenoja, en olettaisi miehen myöskään tekevän niin vastaavassa tilanteessa. Jos olisi monta pientä sairastelevaa lasta yhden vanhemman yksin hoidettavana, voisi molempien vanhempien läsnäolo ollakin tarpeen. Mutta ei yhden flunssaisen 2-vuotiaan hoitamiseen kahta tarvita.

Lapsi jäisi isän kanssa, mies sitten soittaisi jos tulisi jotain oikeasti vakavaa.

Mua nauratti yksi kaveri joka ei usko miehensä pärjäävän yhtään lasten kanssa jos näillä on edes vähän lämpöä tai jotain pientäkin sattunut tms. Ei muuten mutta mies on viimeiset 6v ollut sairaanhoitajana ensiavussa.

En kuvittele olevani mitenkään korvaamaton, joten pieni kuume, joka laskee lääkkeellä, ei todellakaan olisi syy jättää ltarientoa väliin, sillä perheessämme on myös toinen, täysin kykenevä vanhempi, joka pärjää lastensa kanssa siinä missä minäkin.

Mikäli lapsen voinnissa tapahtuisi dramaattista muutosta, mies osaisi kyllä ottaa puhelimen käteen ja soittaa sekä lääkäriin, että mulle. Ja mun olisi siis mahdollista kyllä tulla taksilla kotiin kesken riennon, jos niikseen. Litrahuulena en muutoinkaan ruukaa olla, joten ympäripäissäni, räkä poskella en kuitenkaan edes olisi.

Jos kuitenkin nyt jostakin syystä peruisin sen iltariennon, niin eipä tulisi pieneen mieleenikään jättää kaeria yksin maksamaan taksia tai majoitusta. Jos ollaan yhdessä sovittu huoneen varaamisesta, niin tottakai sen oman osuuteni sitten myös maksaisin, riippumatta siitä, olisinko hotellilla yötä vai en. Reilua mielestäni.

Tää on ehkä enemmän oman syyllisyyden lievittämistä. Kun meno tuntuu itselle tärkeeltä. Mun mielestä miehen tulee pärjätä, eihän tiedä ikinä mitä elämä tuo eteen. On sit kädetön jos mulle sattuu jotain. Vanhempien lasten kans en juuri käynyt missään, joten tää on silleen kuin eka pieni kipeä lapsi. Toki mies osaa lääkkeet antaa ja huolehtia muutenkin. Ehkä jopa olisi suotavaa siis "harjoitellakin" tuota ;)

Meillä mies hoitaisi lapsen ja minä menisin suunnitellusti iltamenoihin. Paitsi jos ei yhtään nappaa lähteä, niin tuostahan saisi hyvän tekosyyn jäädä kotiin.

Lapsi jäisi isän kanssa, mies sitten soittaisi jos tulisi jotain oikeasti vakavaa.

Mua nauratti yksi kaveri joka ei usko miehensä pärjäävän yhtään lasten kanssa jos näillä on edes vähän lämpöä tai jotain pientäkin sattunut tms. Ei muuten mutta mies on viimeiset 6v ollut sairaanhoitajana ensiavussa.

Teoriassa osaa mutta omien lasten kanssa tilanne on usein se että on ihan yhtä avuton kuin muutkin vanhemmat. Ei ole kyse siitä että ei osaisi, vaan että tunteet antavat vallan kun lapsi itkee.

Sama se on omien vanhempien kanssa. Mun veli päivysti terveyskeskuksessa kun isä meni sinne telottuaan silmänsä oksaan kun kaatoi moottorisahalla puuta. Kädet oli tärisseet niin että piti soittaa apuja muualta.

Mee vaan jos halut! Mä todennäköisesti olisin menossa vastentahtoisesti mihinkään iltamenoihin, mutta en kehtaisi peruakaan, ellei mitään vakavampaa tilannetta tulisi.

No ei kai siinä mitään hätää ole jos kuume laski jo?

Jos ei mitään oireita ole ja lapsen yleiskunto on hyvä, en mä kotiin lähtis.

Enkä lähtis vaikka olis pientä kuumettakin, jos mummi tai isukki olis lapsen kanssa.
"Vieraiden" käsiin en kipeää lasta jätä.

Yhteistyössä