Lapsi söi ulkona kakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja nyt on maha sekaisin. Kauanko mahtaa jatkua?
En ole varma, oliko koiran vai kissan (koiran varmaan), kun en sitä sitten kauemmin tutkiskellut. Ihan kaupungin leikkipuistossa oltiin (kuka hemmetti pitää kissoja vapaana ja vie koiran leikkipuistoon.. GRRR) ja taapero on hyvin, hyvin ehtiväinen reilu 1 v. Syyllistäkää vain, en syyllisty. Mutta kiinnostaisi tietää, tuleeko tätä ripulia vielä useampi päivä. Eilen söi, tänään maha ollut kuralla. Muuten reipas.

Kaiken lisäksi olen itse raskaana enkä tiedä, olenko sairastanut toksoplasmoosin joskus ja voinko nyt saada sen lapselta. Pitäisikö ottaa yhteyttä äitiysneuvolaan ja kysyä lisää? Täällä ei toksotestiä tehdä automaattisesti.

Mä soittaisin kyllä paikkakuntani päivystykseen/ terveyskeskukseen, koska siinä paskassa voi olla oikeesti jotain haitallista kerta ripulille vetää. Ole hyvä ja soita. Tää ei oo ees ylihysteeristä vaan järkevää!

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Mä soittaisin kyllä paikkakuntani päivystykseen/ terveyskeskukseen, koska siinä paskassa voi olla oikeesti jotain haitallista kerta ripulille vetää. Ole hyvä ja soita. Tää ei oo ees ylihysteeristä vaan järkevää!

Ihan totta vai? Tähän aikaan? Lapsi on jo nukkumassakin! Täh. Ei olisi tullut mieleenkään? Ihanko totta?

Meidän likka nuoli kerran linnunkakkaa puistonpenkistä. Soitin tk:n neuvontaan niin sanoivat että korkeintaan menee maha sekaisin. Käskivät antaa maitohappobakteerieita, jotta vatsan toiminta tasapainottuu. Meillä ei sit kuitenkaan tullut mitään oireita.

Jos jatkuu useita päiviä niin kannattaa varmaan viedä lääkäriin. Tiedätkö yhtään minkä verran söi? Luulis ettei sitä pysty paljon syömään..?

Voithan sä soittaa nyt ja viedä lapsen aamulla jos on tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Meidän likka nuoli kerran linnunkakkaa puistonpenkistä. Soitin tk:n neuvontaan niin sanoivat että korkeintaan menee maha sekaisin. Käskivät antaa maitohappobakteerieita, jotta vatsan toiminta tasapainottuu. Meillä ei sit kuitenkaan tullut mitään oireita.

Jos jatkuu useita päiviä niin kannattaa varmaan viedä lääkäriin. Tiedätkö yhtään minkä verran söi? Luulis ettei sitä pysty paljon syömään..?

Meidän kuopus söi joskus omaa kakkaansa ja se kyllä ainakin ihan söi söi sitä... Mut tuo nyt syö muutenkin kaiken, mitä käsiinsä saa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:

Ei varsinaisesti syönyt, vaan laittoi suuhun ja mä otin heti kikkareen pois suusta. Mutta saattoi suuhun jäädä jotain ja jotain mennä mahaankin. Voihan tämä ripuli periaatteessa johtua muustakin, mutta aika epätodennäköistä taitaa olla, kun muu perhe terve eikä koskaan ennen ole tällaista ollut. Noh, taida sitten soittaa päivystykseen (tai tuohon automaattiin). Kai ne siellä illallakin vastaa asiallisesti, vaikkei akuuttia hätää nyt olekaan.