lapsi "sukii" naamaansa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
eli mistähän voisi johtua että lapsemme (3v.6kk) on alkanut sukimaan naamaansa eli vetää kämmenellä kasvojensa yli ylhäältä alaspäin sekä joskus poikittais suunnassa.. Ihan kuin pyyhkisi niiltä pois jotain ötököitä tms..
Vaikea selittää mut jos joku tajuis...
Voiko tuo olla ns pakkoliike ja mikähän semmoisen aiheuttaa..?
Vai lämpöisistä ilmoista johtuva ns hienpyyhintä liike joka on jäänyt päälle..?
Pistää vaan pahasti silmään ja kun kysyn että miksi noin teet, ei vastaa tai sitten tokaisee et kun siin lentää kärpänen..
Voisiko silmissä olla jotain vikaa?

Mulle tuli ekana mieleen migreeniin liittyvät näköhäiriöt. Onko hällä päänsärkyä, pahaa oloa tms.?

Onko tapahtunu jotain järkyttävää viime aikoina, että ikäänkuin olis omissa maailmoissaan ja lohduttais itseensä noin tai leikkiessä tekis niin (vaikee selittää).

Toivottavasti selviää, mikä aiheuttaa sen. Kannattaa lääkäriltä kysellä. :)

Täällä yks naamansukija!
En tiiä mistä saanu alkunsa, mut nykypäivänä se on kai joku -otsaa kutittaa- nenää kutittaa- pyyhkäisy.
Mun broidi sukii kans, mut alhaalta ylöspäin.

Pakkoliike se on. En ees ite tajua sitä, mut tutut jaksaa rääpiä päätään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Mulle tuli ekana mieleen migreeniin liittyvät näköhäiriöt. Onko hällä päänsärkyä, pahaa oloa tms.?

Onko tapahtunu jotain järkyttävää viime aikoina, että ikäänkuin olis omissa maailmoissaan ja lohduttais itseensä noin tai leikkiessä tekis niin (vaikee selittää).

Ei ole valittanut mitään särkyjä..
Eikä mitään järkyttävää ole tapahtunut.. Sen verran arjesta poikkeavaa että olimme viikon reissussa ja lapsi mummolassa.. Mut ei siellä ollut erityistä tapahtunut, eikä ollut edes peräämme kysellyt..

Mietinkin jo itse että olisko aika viedä lääkäriin.. Jos leimaavat hysteeriseksi äidiksi, tosin käytämme vain yksityisiä..

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

Ei ole valittanut mitään särkyjä..
Eikä mitään järkyttävää ole tapahtunut.. Sen verran arjesta poikkeavaa että olimme viikon reissussa ja lapsi mummolassa.. Mut ei siellä ollut erityistä tapahtunut, eikä ollut edes peräämme kysellyt..

Mietinkin jo itse että olisko aika viedä lääkäriin.. Jos leimaavat hysteeriseksi äidiksi, tosin käytämme vain yksityisiä..[/quote]

Ok. :)
No ei yksityiset yleensä leimaa hysteeriseks. Yleensä kyllä tarkkaan yksityinen lääkäri kyselee tarkkaan oireita ja yleisesti lapsen vointia yms.
Kannattaa viedä lasten lääkärille, se tietää parhaiten.
:)

Yhteistyössä