Lapsi suuremman osan ajasta etävanhemmalla, lähivanhempi ei suostu että lapsi muuttaisi etälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsi on jo teini-ikäinen joten osaa itse sanoa mitä haluaa, mutta ei se paina missään lähivanhemman mielestä. Lapsi itse haluaisi muuttaa osoitteensa etävanhemmalle. Mitään tapaamissopimuksia ei ole ja lapsi itse menee ja tulee kuinka haluaa. On kuitenkin suuremman osan ajasta etävanhemman luona. Lapsikin ihmettelee miksi ei voisi virallisesti asua etävanhemman luona.

Pitääkö tässä ottaa sossuun yhteys, että tähän saadaan jotakin muutosta?

Kuulostaa oudolta, että teinillä olisi asialle mitään väliä, eli lähinnä epäilen kyseessä olevan vanhempien ongelma, ja yritetty saada teini mukaan riitelyyn.
Jos kerran saa asua, missä haluaakin, niin eikö kaikki ole hyvin sen suhteen?

Kuulostaa oudolta, että teinillä olisi asialle mitään väliä, eli lähinnä epäilen kyseessä olevan vanhempien ongelma, ja yritetty saada teini mukaan riitelyyn.
Jos kerran saa asua, missä haluaakin, niin eikö kaikki ole hyvin sen suhteen?
No ei ole tarvinnut laittaa näitä asioita teinin päähän vaan osaa ihan itse sano mitä haluaa!

Kyllä mulle ainakin on väliä missä lapsi on kirjoilla. Ole ymmärtämättä jos haluat.

Kannattaa myös huomata, että se, kumman vanhemman luona lapsi asuu, vaikuttaa myös tuleviin opintotukiin.

Pitäkää kirjoilla huonommin tienaavan vanhemman luona!

Yhteistyössä