Lapsi yritettiin kaapata Tampereella!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä mietin, että oliko tuo äiti kauempana, kun se on noin kirjoitettu? Voihan se olla, että nuo ulkomaalaisen näköiset olivat huolissaan pienestä, joka oli yksin. Jotenkin kuulostaa siltä, ettei se äiti ihan lähellä ollut. Ei kukaan varmaan silloin olisi lasta ottanut.

Olivat huolissaan, mutta loikkivat sitten pakoon kun äiti tuli...hmmm... ei kuulosta loogiselta.
Ja toki on helpompi kaapata lapsi, jonka äiti ei ole välittömässä läheisyydessä, kuin lapsi, joka on esim äidin sylissä, eikö.

Mie mietin sellaista, että jos kuitenkin olivat uimarannalla, niin miksi äiti ei sit nostanut isoa mekkalaa... Siis oletan, että jos äiti ois huutanut apua jne, niin uimarannalla ois porukka saanut moiset kaappaajat ehkä kiinni ja aloillapidettyä sen aikaa, että poliisit tulevat paikalle.

Vai oisko tuossa koitettukin sellaista kiinniottoa... siitä ei vaan mainittu.

kyllä tääl oulussa kiertää ulkomaalaisia juttelemassa lapsille ja en tykkää kun tulevat lapsetta puistoihin.itsellä ystävällinen 2v vaalea enkeli kiharapää tyttö ja jo 5n kerran sama nainen tulee jutteleen ja hiplaan tukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
kyllä tääl oulussa kiertää ulkomaalaisia juttelemassa lapsille ja en tykkää kun tulevat lapsetta puistoihin.itsellä ystävällinen 2v vaalea enkeli kiharapää tyttö ja jo 5n kerran sama nainen tulee jutteleen ja hiplaan tukkaa.

:headwall: Joka paikassa skandinaavian ulkopuolella tuntuu, että ihmiset hiplaa mun lasta. Mua pidetään aina Kreikassa törkeenä ämmänä kun en anna lasta vieraan ihmisen syliin kun pysähdyn kadulla kaupassa.

Mulle tulee mieleen vain, että voisiko kyseessä olla huoltajuuskiista? Esim. isän sukulaiset lapsen perässä. Tuntuu niin uskomattomalta, että muuten kaapattaisiin lapsi. Tai siis aivan liian pelottavalta.

Suomihan on tunnetusti "turvallinen" paikka, lapset saavat olla ja mennä paljon vapaammin kuin monissa muissa maissa. Miksipä ei rikollisjärjestöt tätä tajuaisi ja laajentaisi bisneksiään tännekin? Ihmiskauppa kukoistaa maailmalla, onhan se jo täälläkin tullut tutuksi...

Jotenkin vaan epäilyttää, olisko totta. Edellinenkin oli keksitty juttu.

Jos olis joku kaappaamassa, niin antaisko tuo noin helpolla periksi ja lapsen takaisin äidille? Kuulostaa jotenkin huterolta tuo juttu. Vai mistä sen tietty koskaan tietää....

Pakkohan se on antaa jos ei halua jäädä kiinni ja poliisien takaa-ajamaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin vaan epäilyttää, olisko totta. Edellinenkin oli keksitty juttu.

Jos olis joku kaappaamassa, niin antaisko tuo noin helpolla periksi ja lapsen takaisin äidille? Kuulostaa jotenkin huterolta tuo juttu. Vai mistä sen tietty koskaan tietää....

Pakkohan se on antaa jos ei halua jäädä kiinni ja poliisien takaa-ajamaksi.

Onhan ne nyt joka tapauksessa haussa ja tuntomerkit on lehdissä. Ja miksi äiti ei nostanut rannalla äläkkää? Eikö siellä ollut muita ihmisiä? En tunne tuota rantaa, joten en tiedä, onko se sitten hiljainen paikka, jossa ei ihmisiä paljon ole.

Rahasta kai ne sieppää näitä lapsia - ei itselleen. Miksi ei myös Suomessa mahdollista, kerran ulkomaillakin. Elkää olko naiiveja. Pitäkää muksuja tarkasti silmällä. Vara aina parempi...

Sama mulla mielessä kun en päästä 4v:tä yksin ulos, korkeintaan hetkeksi niin että itse nenä kiinni ikkunassa. En anna lapseni seikkailla kaupassa yksin kun itse kerään ostoksia..tai missään muuallakaan. Mulla on aina mielessä tuo et jos joku vie. Enkä usko että turhaan.

Yhteistyössä