Lapsia tuntemattomille ja täysille luusereille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei elämää aina etukäteen tiedä:
mun appiukko oli tavallinen perheen isä kunnes lapsien ollessa isompia löysi uuden suhteen. Pikku hiljaa ei enää lapsiaan tavannutkaan ja lopulta katkaisi välit kokonaan. Mieheni oli silloin 18v ja sisarukset oli n. 14v ja 6v.
Tässä puhuttiin lähinnä siitä, että lasten siittämishetkellä mies on jo jonkin aineen käyttäjä tai huonotapainen tai tunne-elämävammainen.

Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
Alkuperäinen kirjoittaja ei elämää aina etukäteen tiedä:
mun appiukko oli tavallinen perheen isä kunnes lapsien ollessa isompia löysi uuden suhteen. Pikku hiljaa ei enää lapsiaan tavannutkaan ja lopulta katkaisi välit kokonaan. Mieheni oli silloin 18v ja sisarukset oli n. 14v ja 6v.
Tässä puhuttiin lähinnä siitä, että lasten siittämishetkellä mies on jo jonkin aineen käyttäjä tai huonotapainen tai tunne-elämävammainen.

joo, ja siinä tapauksessa olen samaa mieltä. Tarkotin vain sitä että se "kunnon isäkin" voi muuttua, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äiti:
Miksi ihmeessä on niin paljon naisia, jotka tekevät ihan ehdoin tahdoin lapsia täysien idioottien kanssa? Tällä palstalla on monen monta yksinhuoltajaa, jotka valittavat lastensa isien välinpitämättömyydestä, ilkeydestä, elarien maksamisen haluttomuudesta, laiskuudesta, ym ym.
Ettekö te oikeasti ollenkaan tutustu miehiin ennen raskautta? Miksi pitää ehdoin tahdoin hommata siittiöt joltain käytännössä täysin tuntemattomalta kusipäältä ja sitten parkua omaa ja lapsensa paskaa kohtaloa keskustelupalstoilla, puistoissa ja sukujuhlissa?

Ja tästä aloituksesta ei sitten tartte vetää palkokasveja hengitysteihinsä, en tietenkään tarkoita yleistää kaikkiin yh-tapauksiin.

Kerrankin hieno aloitus. Täysin samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!! Itse seurustelin aikoinaan seitsemän vuoden ajan täys kusipään kanssa, joka harrasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa muhun ja myös ventovieraisiin. Jos jonkun naama ei miellyttäny, sai ventovieraski maistaa vähän nyrkkiä. Jätkä oli täysin alkoholiin menevä, pyöri ravintoloissa eikä kantanu mitään vastuuta mistään. Todella mustasukkainen ja vainoharhainen. Onneksi jätin sen ja sain lapsia ihan normaalin miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo mä en kanssa tajua tätä että joillain yh-äideillä on lapsia vielä useampien eri miesten kanssa?!?!?

Todennäköisesti nämä äidit on itse rikkinäisistä perheistä ja täynnä traumoja. Muuten tuo käytös ei ole järjellä selitettävissä.

Usein se menee juuri näin. Eräänlainen huono-osaisuus periytyy sukupolvelta seuraavalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äiti:
Miksi ihmeessä on niin paljon naisia, jotka tekevät ihan ehdoin tahdoin lapsia täysien idioottien kanssa? Tällä palstalla on monen monta yksinhuoltajaa, jotka valittavat lastensa isien välinpitämättömyydestä, ilkeydestä, elarien maksamisen haluttomuudesta, laiskuudesta, ym ym.
Ettekö te oikeasti ollenkaan tutustu miehiin ennen raskautta? Miksi pitää ehdoin tahdoin hommata siittiöt joltain käytännössä täysin tuntemattomalta kusipäältä ja sitten parkua omaa ja lapsensa paskaa kohtaloa keskustelupalstoilla, puistoissa ja sukujuhlissa?

Ja tästä aloituksesta ei sitten tartte vetää palkokasveja hengitysteihinsä, en tietenkään tarkoita yleistää kaikkiin yh-tapauksiin.

Kerrankin hieno aloitus. Täysin samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!! Itse seurustelin aikoinaan seitsemän vuoden ajan täys kusipään kanssa, joka harrasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa muhun ja myös ventovieraisiin. Jos jonkun naama ei miellyttäny, sai ventovieraski maistaa vähän nyrkkiä. Jätkä oli täysin alkoholiin menevä, pyöri ravintoloissa eikä kantanu mitään vastuuta mistään. Todella mustasukkainen ja vainoharhainen. Onneksi jätin sen ja sain lapsia ihan normaalin miehen kanssa.

Niin piti lisätä tuohon, että mulle oli koko ajan täysin selvää, että mä en koskaan voi hankkia tuollaisen kanssa lapsia, en mennä naimisiin enkä edes muuuttaa yhteen. Erosin siitä kun olin 24 vuotias. Mulla oli järki sillä tavalla mukana, että en suin surminkaan halunnu raskaaksi sille ja huolehdin ehkäisystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Katsos kun ei noitten äijien mukana tule manuaalia jossa kerrotaan millanen isä siitä tulee.

Kyllä miehestä näkee millainen isä siitä mahdollisesti tulee. Kun hyppää tuntemattomien kanssa sänkyyn ilman kunnollista ehkäisyä saa ihan itseään syyttää seurauksista.

Ai näkeekö? Mistä sen näkee?

No vaikka mistä, pienistä merkeistä. Miten se suhtautuu lapsiin? Eläimiin? Yleensä ottaen puolustuskyvyttömiin olentoihin? Onko sillä empatiaa? Naureskeleeko se muiden ihmisten onnettomuudelle? Onko joka toinen sana "v****u"? Huomioiko se naisensa tunteet vai käveleekö vaan yli? Ryyppääkö se? Onko nyrkit pystyssä heti kun joku sanoo poikkipuolisen sanan?

Jne, jne, jne. Käytöstavat ja luonne, ei ne mihinkään muutu kuin taikaiskusta siksi, että miehen siittiö pääsee perille.

Itse ihan tietoisesti välttelin kyseisentyyppisiä miehiä, uskalsin rakastua vasta aikas myöhään. Kannatti.

Mua huolestuttaa muutenkin kun tätä palstaa lukee, että monta vuotta yhdessä olleet ihmiset eivät tunne toisiaan ollenkaan. Ihmiset jotenkin tutustuu vaan pintapuolisesti ja käytännössä vaan sopii yhteisen asunnon ja lasten hankkimisesta, koska kaikki muutkin tekee niin ja niin "kuuluu" tehdä. Sitten ihmetellään vielä kymmenenkin vuoden jälkeen toisen käytöstä, ajatusmaailmaa ja ihan kaikkea. Tuntuu, ettei monilla puolisoilla ole mitään syvempää yhteyttä ollenkaan. Joidenkin naisten tuntemus miehestään on tasoa "se tykkää autoista ja sen lempiruokaa on makaronilaatikko".

Kyllä ihmiset muuttuu. Vuosien vieriminen, työstressi, sairaudet, mahdolliset muut ongelmat jne muuttaa ihmistä. Ja siitä miehestä, joka oli aikoinaan hyvä isä, voikin tulla täysi persreikä.

Mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, että kenen tahansa kanssa voi samantien hankkia kersoja, koska mies voisi muuttua vuosienkin päästä...On tyhmää tehdä lapsi miehelle joka viettää suuren osan ajastaan humalassa ties missä; jos viina maistuu hyvin, ei vauva/taaperoajan rankkuus juomahaluja varmaan vähennä. Mutta ei ole tyhmää tehdä lasta miehen kanssa joka alkoholisoituu myöhemmin, sillä hyvin harva meistä osaa ennustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Katsos kun ei noitten äijien mukana tule manuaalia jossa kerrotaan millanen isä siitä tulee.

Kyllä miehestä näkee millainen isä siitä mahdollisesti tulee. Kun hyppää tuntemattomien kanssa sänkyyn ilman kunnollista ehkäisyä saa ihan itseään syyttää seurauksista.

Ai näkeekö? Mistä sen näkee?

No vaikka mistä, pienistä merkeistä. Miten se suhtautuu lapsiin? Eläimiin? Yleensä ottaen puolustuskyvyttömiin olentoihin? Onko sillä empatiaa? Naureskeleeko se muiden ihmisten onnettomuudelle? Onko joka toinen sana "v****u"? Huomioiko se naisensa tunteet vai käveleekö vaan yli? Ryyppääkö se? Onko nyrkit pystyssä heti kun joku sanoo poikkipuolisen sanan?

Jne, jne, jne. Käytöstavat ja luonne, ei ne mihinkään muutu kuin taikaiskusta siksi, että miehen siittiö pääsee perille.

Itse ihan tietoisesti välttelin kyseisentyyppisiä miehiä, uskalsin rakastua vasta aikas myöhään. Kannatti.

Varmasta kannatti, itse tein samoin.
Muistan kuinka parikymppisenä katsoin vierestä kuinka entinen luokkakaveri sai poikakaverinsa kanssa lapsen. Mies oli ennen raskautta ollut pettävä, epäluotettava ja kusipää. Kaveri ajatteli miehen aikuistuvan jos heille tulisi lapsi. No, eipä tietenkään niin käynyt ja heidän kaikkien elämä vain muuttui pirun paljon huonompaan suuntaan.
Minua on aikanaan jopa haukuttu nirppanokaksi, elitistiseksi, diivaksi, ymym, ihan vain sen vuoksi, kun en joka hemmetin retkun mukaan lähtenyt. Nyt ne haukkujat ovat väsyneitä ja masentuneita yh-äitejä. Pahimmat sosiaalitukien varassa, kun lasten isiä ei kiinnosta oman jälkikasvunsa elättäminen tai hyvinvointi.
Kun sitten "viimein" 28 vuotiaana muutin miehen kanssa saman katon alle, nämä pahimmat ääliöt naureskelivat että huolihan joku Minnankin viimein..
Kaksi lasta saimme ja nyt olemme olleet yhdessä 12 vuotta. Ja yhä menee hyvin ja mies on normaali lapsiaan rakastava isä.

Mua huolestuttaa muutenkin kun tätä palstaa lukee, että monta vuotta yhdessä olleet ihmiset eivät tunne toisiaan ollenkaan. Ihmiset jotenkin tutustuu vaan pintapuolisesti ja käytännössä vaan sopii yhteisen asunnon ja lasten hankkimisesta, koska kaikki muutkin tekee niin ja niin "kuuluu" tehdä. Sitten ihmetellään vielä kymmenenkin vuoden jälkeen toisen käytöstä, ajatusmaailmaa ja ihan kaikkea. Tuntuu, ettei monilla puolisoilla ole mitään syvempää yhteyttä ollenkaan. Joidenkin naisten tuntemus miehestään on tasoa "se tykkää autoista ja sen lempiruokaa on makaronilaatikko".

Aikamoista syväluotausta :o En mä kyllä ole huomannut tällaista yleisenä ilmiönä. Enkä oikein usko tällaiseen teoriaan muutenkaan.