Lapsille chat? Mulla 11v poika joka juuri opettelee nettiä ja haluaisi jutella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eevee

Vieras
Me ollaan niin kalkkiksia ettei mitään tietoa missä tuon ikäiset viettää aikaa netissä. Poika on käyttänyt nettiä jossain club penguin, panfu ja joku muu vastaava. Nyt hän kaipaisi jotain muuta nyt.

Mä oon ollut tosi niuho kaiken nettiin liittyvän kanssa mutta kai noihinkin jossain vaiheessa on lupa annettava ja opettaa lasta käyttää nettiä ettei ole yhtä kädetön aikanaan kun mä....

Missä teidän 11-12v pojat surffailee?

Mine graft on nyt suosittu peli.

Mut ihan muuten vaan miten niin opettelee? Meijän muksuilla on tietsikka ollut käytössä koulussa jo ekalta ja siellä on myös opetettu hakemaan tietoa + miettimään onko se "hyvää tietoa".
Kotitehtävät esim aineet laittavat opettajalle skydriven kautta jne

Panfussa ja Club Penguinissa on se hyvä puoli, että niissä on molemmissa moderaattorit katsomassa aina kun chat on auki. Mutta ehkä 11-vuotias on niin järkevä jo, että tajuaa olla antamatta yhteystietojaan, vaikka olisikin esim. Habossa. Toisaalta ala-astelaiset mainostaa toisilleen just Habboa sun muita, kun niissä voi puhua mitä vaan, eli kiroilla, huoritella jne.

Mä en ole päästänyt omia lapsiani Habboon sen kyseenalaisen maineen takia. Mutta esim. Moviestarplanet on ollut hyvä juttu, siellä on moderaattorit koko ajan paikalla ja olen kokenut sen lapsille turvalliseksi paikaksi. Käykääs kurkkaamassa siellä :)

On erittäin hienoa, ettei lapsenne vielä ole langennut tuohon netin syövereihin. Meillä 11v poika voi koneella pelata runea vaikka aamusta iltaan jos sille sellaista suodaan

Mä sanoisin että hyvä paikka on EMPIRE GOODGAMES. Pojille ja tytöille, siinä sellasia linna juttuja ja kaikkea lapsille 5+ Ehk sen verran kinkkinen 4 vuotiaille kun se lukutaito on joillakin haussa. Itse opin 4vuotiaana tekstit.

Miettikää kun te päästätte kidsejä verkkoon. Miettikää mitä vaaroja ja viruksia verkkosivustoilla on. Yleensä mielenkiintoisimmat sivut ovat niitä ei hyviä sivustoja! Joista esim. Viruksia. tai kyllä niistä sitä kauhuakin. Jos vaikka teillä olisi 7v poika ja se löytäis jonkun seksisivun. Kun lapsi menee nettiin, se taino hän yleensä eksyy sinne huonoille sivuille. OTTAKAA KANTAA!

Miettikää kun te päästätte kidsejä verkkoon. Miettikää mitä vaaroja ja viruksia verkkosivustoilla on. Yleensä mielenkiintoisimmat sivut ovat niitä ei hyviä sivustoja! Joista esim. Viruksia. tai kyllä niistä sitä kauhuakin. Jos vaikka teillä olisi 7v poika ja se löytäis jonkun seksisivun. Kun lapsi menee nettiin, se taino hän yleensä eksyy sinne huonoille sivuille. OTTAKAA KANTAA!

meillä on tietokone sellaisessa paikassa,että nähdään koko ajan missä ne siellä suffailee,lisäksi on estoja tietyille sivuille.

eli itse olen nyt 12 vuotias poika ja habbo on huono paikka koska siellä on "tyhmiä ihmisiä".
Moviestarplanet on kyllä tyttöjen paikka. Ja gosupermodel.
Minecraft on kiva peli. Netissä olen huomannut että järki ei kehity yhtä nopeasti kuin tekniikka.
Joten pelaan reilusti netissä ja järkevästi. Facebookissa ei ole tekemistä. Ja kannattaa käydä englantilaisissa sivustoissa koska se kehittää hyvin kieltä. Siis ei sitä mikä on suussa :-D .
Minecraftissa voi pelata moninpeliä taikka yksinpeliä. Se pitää ladata. Ja serverille eli moninpeliin tarvitaan IP-osoite esim. Mc.jumalauta.net sitten rekisteröidytään /register (salasana) (varmista salis)
ja /login (salasana) nimi ei kerro mitään :D.

habbo hotel on kyllä k-13 ollut aiemmin. siellä on myös paljon vanhempaa porukkaa, tekemässä kaikenlaista.. joku lastenchat varmaan löytyy googlesta, mutta kannattaa valvoa mitä poika kijrottelee ja muut.

mun mielestä vanhempien ei tulis olla liian tiukkoja eikä liian lepsuja.siks mun 9v.tyttö pelaa howrsea.se jos mikä peli on hyvä ja sitä ei tarvi ladata.tosin se on lähinnä tytöille sillä onhan kyseessä hevos peli!

Yhteistyössä