Lapsille hoitaja kotiin - kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Olen miettinyt lapsille hoitajan ottamista kotiin nyt kun palaan työelämään. Muutama asia kuitenkin mietityttää.
Paljonko olette maksaneet hoitajille, kuinka pitkä hoitoaika päivässä ja montako lasta?
Miten verotus hoidetaan? Maksaako hoitaja itse summasta verot vai pitääkö itse jutella verottajan kanssa?
Saitteko Kelalta tukea maksuihin? Paljonko?
Miten olitte varmoja että juuri valitsemanne hoitaja on luotettava?

Hoitoaika on ollut 5h päivässä mutta opiskelen, opiskelut vähän lapsien myötä venyneet:D
Meillä on hoitajana sairaanhoitaja, vanhempi rouva, joskus vien lapset heille=) Ihana ihminen.
Veloitan ammattinsa takia 8e/H ja 3 lasta hoitaa. VEROTUS?
Me maksetaan ilamn verotustaXD
Ja luotettava on ammattinsa, ikänsä ja hellyytensä takia-

Meillä hoitoaika keskimäärin 15 -20 tuntia viikko, tuntipalkka tällä hetkellä 10 euroa tunti (mikä on hävyttömän vähän, mutta hoitajalla mukana myös oma lapsensa, mikä vähän tasaa)
Todelliset kustannukset vakuutuksineen ja eläkemaksuineen noin 12.5 per tunti.

Kelalta tms ei saa enää avustusta summaan.
Kun pienin oli alle kolmen, sai kotihoidontuen perusosan, mikä kattoi noin viikon kustannukset per kk.

Meillä hoitoaika keskimäärin 15 -20 tuntia viikko, tuntipalkka tällä hetkellä 10 euroa tunti (mikä on hävyttömän vähän, mutta hoitajalla mukana myös oma lapsensa, mikä vähän tasaa)
Todelliset kustannukset vakuutuksineen ja eläkemaksuineen noin 12.5 per tunti.

Kelalta tms ei saa enää avustusta summaan.
Kun pienin oli alle kolmen, sai kotihoidontuen perusosan, mikä kattoi noin viikon kustannukset per kk.

Yksityisen hoidon tuki?

Meillä oli hetken työllistämistuella palkattu hoitaja, eli pitkäaikaistyötön, kovin hirveästi ei jäänyt itselle maksettavaa, ja paikallinen työttömien yhdistys hoiti kaikki "paperihommat" muutamalla eurolla, eli laski palkan, verot yms. maksut ja minä näppäilin ne sitten vain netipankkiin.
työaika oli 7h päivässä mutta sittenpä kun hoitaja sairastuu niin onkin mietintä että minne lapset tökätään, ja meillä näitä poissaoloja alkoi tulla aika tiheään niin katsottiin helpommaksi vaihtoehdoksi viedä lapset kunnalliseen hoitoon..