"lapsille sopiva alue" tarkoittaa ilmeisesti että pikkulapset saavat juoksennella keskenään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"havupuu"

Vieras
monta kertaa meinannut ajaa päälle, kun joku syöksyy auton eteen. en edes ole varma mistä taloista noita lapsia oikein on, mutta sellaiset 3-6-vuotiaat juoksee ilman valvomista ympäriinsä! tämä on rauhallinen ja "lapsiystävällisenä" mainostettu alue, jossa on rivitaloja ok-taloja & päiväkoti. minua kuitenkin hämmentävät nuo lapset, joiden perään kukaan ei tunnu katsovan...
yhtenä päivänä tuossa lähikaupassa myyjä puuttui kahden lapsen karkinsyöntiin siinä hyllyllä. kuuluivat selittävän, että " ei meillä oo rahaa". keskenään olivat, en tiedä olivatko sisarukset. enkä tiedä miten myyjä hoiti tilanteen, soittiko sossuun vai poliisille vai mitä.. ja mies oli joutunut komentamaan tuossa parin kilometrin päässä, missä metsän poikki kulkee junarata pikkupoikia pois kiskoilta ! oli ollut lenkillä ja pongannut pojat miekkailemasta keskeltä kiskoja...

tälläistä luulisi näkyvän jossain epämääräisessä kerrostalo-lähiössä, mutta täällä on hienoja uusia ok-taloja jne
:O :o :headwall:

Täällä on alue, jossa on isoja hienoja omakotitaloja rakennettu rantaan. Uusi alue siis, ja kyllä useimmat lapset 3-v ylöspäin, ulkoilee keskenään ja juoksentelee pitkin aluetta. Vanhemmat sanoo, että osaavat varoa vettä. Ok, omiani en päästäis kun ranta on heti tosi syvä, mutta kukin ilmeisesti tavallaan. Oon itse sanonut että ei tuon ikäisiin voi vielä luottaa, ja mut leimataan ylihysteeriseksi nipoksi.

[QUOTE="havupuu";28533506]
tälläistä luulisi näkyvän jossain epämääräisessä kerrostalo-lähiössä, mutta täällä on hienoja uusia ok-taloja jne
:O :o :headwall:[/QUOTE]

:headwall: :headwall:

Onko näin yksinkertaisia ihmisiä vielä olemassa? Näköjään.

Ei oo tosiaan alueesta kiinni. Anoppi asuu uudella alueella jossa uusia omakotitaloja ja rivareita. kakarat juoksee valtoimenaan ja tekee töllöntöitä kuten heittelevät ohi ajavaa autoa kivillä...aikuisia ei näy missään.

Kerrostalolähiöiden vanhemmat ovat varovaisempia, koska eivät tuudittaudu turvallisuuden tunteeseen: naapurissa voi asua kirvesmurhaaja, paljon ihmisiä = paljon autoja, yms.

Minä vahdin lapsiani sen takia, että minua hävettäsi, jos he tekisivät tyhmyyksiä. Samalla voi opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei. Jos lapset ovat omin päin ulkona, kunka heille voidaan opettaa mitä siellä saa tehdä?

Minä vahdin lapsiani sen takia, että minua hävettäsi, jos he tekisivät tyhmyyksiä. Samalla voi opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei. Jos lapset ovat omin päin ulkona, kunka heille voidaan opettaa mitä siellä saa tehdä?

Jossain vaiheessa on pakko päästää ja mä oon nyt 6-vuotiaan kaa huomannut, että lapset keksii aika paljon typeryyksiä, joita mulle ei oo tullut mieleenkään kieltää :D .

Riippuu pitkälti iästä. Minun 6-vuotiaani on hyvin fiksu ja järkeänsä käyttävä.
Ei ole vielä paljoa yksin ulkona ollut mutta pikku hiljaa haluaa opetella. Pelisäännöt on ne että taloyhtiön pihasta ei saa lähteä. Me asutaan myös uudella rauhallisella rivi -ja omakotitalo alueella. Mutta täällä kaikki ainakin omassa pihassa osaa ja tietää jo tulla niin pihaan että siellä on lapsia. Ihania naapureita kyllä.
Tuota meidän liki nelivuotiasta en todellakaan laskisi ulos yksin, tuskin vielä 6-vuotiaanakaan. On sen verran hulivili sorttia.

Yhteistyössä