Lapsilleni! ("runo")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja canola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

canola

Vieras
Lapsilleni!

Rakastan teitä tarpeeksi kiusatakseni teitä kysymyksillä, mihin olette menossa ja milloin tulette kotiin.
Rakastan teitä tarpeeksi antaakseni teidän huomata, että ystävänne oli varsinainen hyypiö.
Rakastan teitä tarpeeksi vahtiakseni kaksi tuntia, kun siivositte huonettanne, vaikka minulta siistimiseen olisi mennyt vain varttitunti.
Rakastan teitä tarpeeksi ollakseni välittämättä siitä, mitä kaikki muut äidit tekevät tai sanovat.
Rakastan teitä tarpeeksi antaakseni teidän kompastella, kaatua, satuttaa itsenne ja epäonnistua.
Rakastan teitä tarpeeksi hyväksyäkseni teidät sellaisina kuin te olette, ei sellaisina kuin minä olisin halunnut teidän olevan.
Ennen kaikkea rakastan teitä tarpeeksi sanoakseni "ei" - vaikka tiesinkin teidän inhoavan minua sen takia.

Minun mielestäni lapsi on kuin leija. Käytät eliniän siihen, että saat hänet irti maasta. Juokset lapsen kanssa, kunnes te molemmat hengästytte. Hän putoaa maahan, sinä lisäät narun pituutta. Paikkaat ja lohdutat, laitat kaiken taas järjestykseen. Vakuutat, että eräänä päivänä hän lentää.
Lopulta ilma kantaa lasta. Hän tarvitsee kuitenkin pitemmän narun, joten vapautat sitä lisää. Jokaisella rullan kierähdyksellä leija katoaa kauemmas. Tiedät, että tuo ihastuttava olento katkaisee pian teitä yhdistävän elämänlangan ja leijuu vapaana ja yksin.
Silloin tiedät, että työsi on tehty.

Tää on minusta aina yhtä koskettava....

Yhteistyössä