Lapsiluku - mikä ällöttävä termi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Totinen torvensoittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Totinen torvensoittaja"

Vieras
Onko kukaan muu koskaan kilahtanut termistä "lapsiluku" tai tarkemmin sanottuna siitä, että joku ilmoittaa lapsiluvun olevan täynnä. Hesarissa näkyy ainakin tämän tästä ilmoituksia, että nyt on takapenkki täynnä tai joka pesällä on nyt pelaaja tms. älykästä. Tuossakin joku juuri kirjoitti, miten on hienoa, kun lapset on tehty 3-kymppisenä ja on tutkintokin.

En ajatellut itse asiaa sen vakavammin, kunnes erään ystäväni lapsi sairastui 2-vuotiaana ärhäkkään leukemiaan. Ystäväni ei ollut kailotellut asiaa sen kummemmin, mutta kaikille oli selvää, että heillä oli suunnitelmissa kaksi lasta ja kaikki vauvanvarusteetkin oltiin myyty pois. No, jostakin syystä he sitten halusivat kuitenkin kolmannen lapsen ja ihana vauva syntyi tämän kuopuksen syöpähoitojen loppusuoralla. Nyt ystävälläni on ihana 5-henkinen perhe.

Tahtoo vain sanoa, että kunnioittakaa hyvät ihmiset elämää ja sen muuttuvaisuutta! Lapsiluku ei ole mikään kiveen kirjoitettu luku, vaan joskus se kasvaa, vaikka ei niin suunniteltukaan. Valitettavasti lapsiluku voi pienentyäkin. Enkä sitä tarkoita, etteikö vauvan tarvikkeita voisi myydä pois tai etteikö voisi suunnitella perheenkokoa. Käytän ehkäisyä itsekin.

MUTTA älkää olko niin kamalan ehdottomia puheissanne, että tää oli nyt tässä ja että ei enää kiitos lapsia. Tai että nyt perheemme on juuri oikeankokoinen, kun mahdutaan uuteen autoommekin. Monilla äideillä varmasti täälläkin on kipeää ensikäden tietoa asiasta, että elämä ei mennytkään kuten suunnittelu.

Onnellista kevättä kaikille 1-, 2-, 3-, 4- ja vaikka 10-lapsisille perheille sekä niille, joilla lapsia ei syystä tai toisesta ole!

No kyllä minä sanon, että lapsiluku on tässä. Ei kai kukaan säry jos mielipidettä joskus jostain syystä muutettaisiinkin? Tällä hetkellä lapsiluku on täynnä mielestämme ihan varmasti ja jatkan sen sanomista, jos tulenkin vaikka yllättäen joskus raskaaksi niin sitten tulen, ei elämä ole niin vakavaa ap. ;)

[QUOTE="hehe";26268440]No kyllä minä sanon, että lapsiluku on tässä. Ei kai kukaan säry jos mielipidettä joskus jostain syystä muutettaisiinkin? Tällä hetkellä lapsiluku on täynnä mielestämme ihan varmasti ja jatkan sen sanomista, jos tulenkin vaikka yllättäen joskus raskaaksi niin sitten tulen, ei elämä ole niin vakavaa ap. ;)[/QUOTE]

Miten sitten sun "lapsiluvun" käy, jos joku lapsistasi jää suojatiellä auton alle ja kuolee. Pysyykö se teidän "luku" kuitenkin ennallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja asdöahsdö;26268450:
Miten sitten sun "lapsiluvun" käy, jos joku lapsistasi jää suojatiellä auton alle ja kuolee. Pysyykö se teidän "luku" kuitenkin ennallaan?

En ole alkup. kirjoittaja, mutta omasta puolestani vastaan, että kyllä minä olisin kolmen pojan äiti, vaikka yksi lapsistamme kuolisikin. Ja lapsilukumme on täynnä, piuhat isännältä poikki ja se siitä, ikääkin on itsellänikin sen verran (yli 40v), ettei hevillä varmaan enää lapsia tuliskaan, vaikka haluaisikin. En näe asiassa mitään ongelmaa.

[QUOTE="hehe";26268440]No kyllä minä sanon, että lapsiluku on tässä. Ei kai kukaan säry jos mielipidettä joskus jostain syystä muutettaisiinkin? Tällä hetkellä lapsiluku on täynnä mielestämme ihan varmasti ja jatkan sen sanomista, jos tulenkin vaikka yllättäen joskus raskaaksi niin sitten tulen, ei elämä ole niin vakavaa ap. ;)[/QUOTE]

Näin juuri. Ei tuo sanonta tarkoita minusta mitään muuta kuin sitä, että lapsia ei ole enemmän toiveissa. Ei enää yhtään raskautta, ei enää imetystä, vaipanvaihtoa, yöheräämisiä jne. Ja mieli voi aina muuttua, eikä varmastikaan ketään muuta se lapsiluvun lukkoonlyöminen tai sen purkaminen kosketa kuin sitä perhettä itseään, joten mikä tässä nyt on se ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja asdöahsdö;26268450:

Voi kuule en ajattele noin kamalia asioita, oletan/toivon hartaasti ettei näin kuitenkaan käy. Luulenpa että mun lausahdus joka meni rikki on pienin murhe siinä vaiheessa. Kuka jaksaa elää elämäänsä ajatellen että kaikki tämä onni voi kadota vaikka tänään?? :D

Mä elän tässä hetkessä ja tällä hetkellä lapsiluku on täysi.

Yhteistyössä