Lapsiluku täynnä ja vahinkoraskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Menkat myöhässä kaksi päivää ja nyt iski paniikki - mitä jos olenkin raskaana. Pienen pieni mahdollisuus siihen on.

Ennestään on kolme lasta ja on päätetty, että meidän lapset on tässä. Itse kuitenkin olen haaveillut, että meille tulisi joskus muutama vuoden päästä viel yksi, kun tuo kuopuskin lähestyy eskari-ikää ja ehtisin keskittyä siihen vauvaa paremmin. Mutta miehelle ehdoton ei. Ei halua lisää lapsia. sanoi kyllä joskus, että toki rakastaisi vaikka niitä tulisi vielä yksi tai kaksi lisääkin, mutta että ei tahdo.

On sanonut asiasta joskus myös niin, kun on pelännyt jostain syystä ehkäisyn pettäneen. Kuitenkin ottaa tiedostaen pieniä riskejä, vaikka siis kanta onkin ehdoton.

Nyt pelottaa niin, että en varmaa uskalla edes tehtiä tehdä, koska se testin tekeminen tavallaa pakottaisi kertomaan miehelle asiasta.

Miten kerron ja miten kestän sen miehen suhtautumisen? Miten teillä on mennyt?

Ja abortti EI ole edes vaihtoehto.

Jos abortti ei ole vaihtoehto niin olet päätöksesi tehnyt. Tee testi ja huokaise helpotuksesta jos on negatiivinen. Ja varmistu ettei enää tarvitse huolehtia. Jos on positiivinen, ilmoitat miehellesi että näin on ja abortti ei ole vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
entä jos on plussa ja et kertoisi ennen kuin on "myöhäistä"? älä ainakaan suostu aborttiin missään nimessä!

No en suostu eikä mieheni minua sellaisee pakottaisi! Tiedän silti, että reaktio ei aluksi ole mitään nättiä kuultavaa. :(

Jos mies kuitenkin olis valmis ottamaan sen neljännenkin tuosta syystä, niin kyllä puhuisin hänelle jo ennen kun oon edes varma mistään. Kyllä se ymmärtää ja on ainakin sitten helpompi puhua ja miettiä asiat yhdessä läpi oli tulos mikä tahansa. Tsemppiä. Ei ne miehet kuitenkaan oikeesti niin jyrkkiä aina oo ja ne ymmärtää myös jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkat myöhässä kaksi päivää ja nyt iski paniikki - mitä jos olenkin raskaana. Pienen pieni mahdollisuus siihen on.

Ennestään on kolme lasta ja on päätetty, että meidän lapset on tässä. Itse kuitenkin olen haaveillut, että meille tulisi joskus muutama vuoden päästä viel yksi, kun tuo kuopuskin lähestyy eskari-ikää ja ehtisin keskittyä siihen vauvaa paremmin. Mutta miehelle ehdoton ei. Ei halua lisää lapsia. sanoi kyllä joskus, että toki rakastaisi vaikka niitä tulisi vielä yksi tai kaksi lisääkin, mutta että ei tahdo.

On sanonut asiasta joskus myös niin, kun on pelännyt jostain syystä ehkäisyn pettäneen. Kuitenkin ottaa tiedostaen pieniä riskejä, vaikka siis kanta onkin ehdoton.

Nyt pelottaa niin, että en varmaa uskalla edes tehtiä tehdä, koska se testin tekeminen tavallaa pakottaisi kertomaan miehelle asiasta.

Miten kerron ja miten kestän sen miehen suhtautumisen? Miten teillä on mennyt?

Ja abortti EI ole edes vaihtoehto.

Älä tee testiä j ole kuin et tietäisikään, lähdet sitten vain synnyttämään ajallaan.

Niin. Meillä lapsiluku on täynnä ja valitettavasti kierukan petettyä päädyimme abortiin. Lääkäri suositteli sitä välittömästi kun kävin gynellä raskausoireiden ilmaantuessa. Pahimmassa tapauksessa siinä raskaudessa olisi kuollut äiti ja lapsi tai toinen. Koska meillä on kolme lasta niin en heitä äidittömäksikään halunnut. Jos niitä lapsia ei ole tarkoitus tehdä niin ehkäisy on hoidettava kuntoon ehdottomasti!! Ja toi että kerrotaan miehelle vasta sitten kun on "myöhäistä" niin on pahimmanlaatuista valehtelua ja vittuilua.
Itselläni oli hormonikierukka jonka kanssa ei pitänyt missää tapauksessa tulla raskaaksi. No nyt minulle tehtiin sterilisaatio ja thermo joten lapsia ei minulle tule enää missään tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja markka:
Jos mies kuitenkin olis valmis ottamaan sen neljännenkin tuosta syystä, niin kyllä puhuisin hänelle jo ennen kun oon edes varma mistään. Kyllä se ymmärtää ja on ainakin sitten helpompi puhua ja miettiä asiat yhdessä läpi oli tulos mikä tahansa. Tsemppiä. Ei ne miehet kuitenkaan oikeesti niin jyrkkiä aina oo ja ne ymmärtää myös jos haluaa.

Lähtisin peesailemaan tätä. JOS sieltä vaikka sattuisi plussa tulemaan, olisi ainakin mies saanut vähän sulatella mahdollisuutta ensin eikä sun tarvitse stressata testiä yksin.

Voihan hyvin olla että menkat on vain random syystä myöhässä ja stressaaminen voi myöhästyttää niitä vielä lisää. Älä ainakaan liian pitkään pitkitä testaamista ja varsinkaan kertomista, se on vain sitä vaikeampaa.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Niin. Meillä lapsiluku on täynnä ja valitettavasti kierukan petettyä päädyimme abortiin. Lääkäri suositteli sitä välittömästi kun kävin gynellä raskausoireiden ilmaantuessa. Pahimmassa tapauksessa siinä raskaudessa olisi kuollut äiti ja lapsi tai toinen. Koska meillä on kolme lasta niin en heitä äidittömäksikään halunnut. Jos niitä lapsia ei ole tarkoitus tehdä niin ehkäisy on hoidettava kuntoon ehdottomasti!! Ja toi että kerrotaan miehelle vasta sitten kun on "myöhäistä" niin on pahimmanlaatuista valehtelua ja vittuilua.
Itselläni oli hormonikierukka jonka kanssa ei pitänyt missää tapauksessa tulla raskaaksi. No nyt minulle tehtiin sterilisaatio ja thermo joten lapsia ei minulle tule enää missään tapauksessa.

Miksi olisi voinut kuolla? Mun on pakko varmaan mennä pistään piuhat poikki, kun tuntuu ettei mies ymmärrä että vahinko voi sattua ja lisää ei halua.

Niinpä, sama se onko lapsia kolme, neljä tai viisi. Ykkösestä kakkoseen on suurin ero. Nelikymppisenä sain vielä yllätysvauvan ja kyllä kannatti.

Tilanteessa ehkä hankalinta olisikin juuri se, että itse olisin kyllä onnellinen vahinkoraskaudesta, koska vauvakuume minussa on varmaan ikuista. Mutta se miehen ensireaktio pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi olisi voinut kuolla? Mun on pakko varmaan mennä pistään piuhat poikki, kun tuntuu ettei mies ymmärrä että vahinko voi sattua ja lisää ei halua.

Mulla tehty hätäsektio kohdun repeämisen vuoksi. Kolmennen kohdalla. Kohtu heikko, ei suositella uutta raskautta. Siksi minulle laitettiin heti kun oli mahdollista hormoonikierukka jonka piti olla yhtä varma kuin sterilisaation. Jokaisen oma valinta tietenkin mutta itse en lähtenyt riskeeraamaan omaa henkeä enkä syntymättömän lapsen. Kolmannen kohdalla lapsi onneksi saatiin pelastettua ja pisteetkin olivat hyvät, minä vietin kolme vuorokautta teho-osastolla joista kaksi hengityskoneessa.

Yhteistyössä