Lapsiperheet pois leikkipuistosta Helsingissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hoplaa...
Jos jollakin olis jotain mielipidettä tähän...
musta on aikas outoa.
Mut onhan tuolla näköjään noita puistoja mut kyllä vituttais jos sattuis just se kiva lähin puisto kuulummaan noihin... siis jos asuisin tuolla stadissa.

Rakennusvirastossa yritetään parhaillaan ratkaista ongelmaa. "Olemme harkinneet välineistön hankkimista leikkipaikan aidatun alueen ulkopuolelle. Muut lapset voisivat leikkiä aidatun alueen ulkopuolella." Myös erillisten keltaisten liivien hankkimista hoitolapsille on ehdotettu.
Helsingissä on yhteensä 330 leikkipuistoa. Puistotätejä kaupungissa toimii 19.

Lainasin yllä olevan tekstin lähettämästäsi linkistä.
Mistähän näkisi tämän puistotätien valtaamien leikkipuistojen listan?
En vielä nouse barrikadeille, uskon järkevään lopputulokseen. Pitää seurata tilanteen kehittymistä. Tosin me aamu-unisina harvoin pääsemme puistoon ennen yhtätoista...

En asu Hesassa, mutta sama kun alettain pääsymaksuja vaatimaan puistossa käynnistä.... Minusta aivan kamalaa tuollainen homma, jo aletaan rajoittamaan käyttöä!!!

Kyllä olisi aikoihin eletty, jos lapsiperheet eivät saisi käydä leikkipuistoissa :o Voi hyvänen aika nykyihmisten järjenkäyttöä. Nuo liivit voisivat minusta ratkaista ongelman.

Kyllä mua ainakin suututtais, jos kiellettäis menemästä tuohon lähileikkipuistoon. Mä hoidan lapsiani kotona, ja on kyllä kiva viedä heitä leikkipuistoon, kun siellä on kavereitakin!

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Kyllä mua ainakin suututtais, jos kiellettäis menemästä tuohon lähileikkipuistoon. Mä hoidan lapsiani kotona, ja on kyllä kiva viedä heitä leikkipuistoon, kun siellä on kavereitakin!

Sama meillä. Kilometrin päässä on tosin toinen...

Mä asun talossa, josta pihan poikki kulkee autotie. Siinä lasten leikkipaikalla on kämänen hiekkalaatikko ja keinu. Ympärillä 7-kerroksisia taloja, jotka jostain syystä ahdistaa mua. En koskaan leiki siinä lapseni kanssa, vaan mennään aina puistoon. Jos sinne ei pääsisi, niin pitäis kai sit vaan lukkiutua sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Niin meilläkin kyllä, mutta mä uskon että jäis puistoilut aika paljon vähemmälle, jos pitäs sinne lähteä.. Tuo 3v neiti kun ei oo kovin innostunut kävelemään, kun pikkuveli istuu rattaissa :whistle:

Niin meilläkin kyllä, mutta mä uskon että jäis puistoilut aika paljon vähemmälle, jos pitäs sinne lähteä.. Tuo 3v neiti kun ei oo kovin innostunut kävelemään, kun pikkuveli istuu rattaissa :whistle:

Kävelylauta on kova sana meidän perheessä!!

Kävelylauta on kova sana meidän perheessä!!

Sellasesta voiskin olla hyötyä:) Talvella onneksi pääsee pulkalla tai rattikelkallakin kätevästi liikkumaan!

Tämä on Turussa ihan normaalia arkipäivää, eikä kukaan ole noussut barrikaadeille. Puistotädit ovat kaupungin päivähoidon alaisia työntekijöitä ja heillä on tietyt puistot käytössä 9-12:30 välillä. Yleensä lähettyviltä löytyy toinen puisto, minne voi mennä tuohon aikaan. Täällä päiväkotilapset tekevät aina joskus vierailuja tuonne puistotädeille hoitajineen. Äidit saavat vähän omaa aikaa, kun vievät 1½ vuotiaasta ylöspäin lapsensa puistotätien huomaan, suurin osa on alle 3 vuotiaita. Monet käyttävät sitä myös pehmeänä laskuna normaaliin päivähoitoon.

Yhteistyössä