Lapsivakuutuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muumimamma

Jäsen
04.06.2004
274
0
16
Tänään tunsin ensimmäistä kertaa että olen vanha odottaja (40-v täyttänyt): lähdin tutkimaan lapsivakuutuksia eikä tunnu olevan yhtäkään vakuutusyhtiötä joka myöntää 40-v. täyttäneille odottajille lapsivakuutusta. Pitää siis odottaa kunnes lapsi on vähintään 2 kk vanha.
Tämä tuntuu todelliselta ikärasismilta, kun olen terve kuin pukki: sairaslomalla olen ollut koko työurani aikana vain muutaman kerran flunssan takia, kaikki neuvolassa otetut arvot ovat mitä parhaimmat, lapsivesitutkimuskin on tehty, en keksi mitään syytä miksi vakuutusta ei voisi myöntää. Kyllä potuttaa.....

Sanos muuta. Ja seuraavaksi tuntee olevansa vanha,kun toisten vaavien äidit voisivat olla tyttäriäsi. :) Tunsin niin tänään,kun tapasin aivan ihanan pienen vauvan ja tämän 19v.äidin. Itse olen 44v. Mutta nautitaan silti lapsistamme ja unohdetaan pääsääntöisesti ikämme. :hug:

minulla on "ihmeellinen" ajatus noista vakuutuksista ja vakuutusyhtiöistä eli se että vakuutusyhtiön on tarkoitus lähinnä tuottaa voittoa eikä niinkään jakaa vakuutuskorvauksia. Eli siitä syystä en ole ottanut yhdellekään lapselleni vakuutusta ja hyvin on pärjätty vaikka joku kerta on kaupungissa asuessamme tk:n jonot ohitettu ja yksityiselle menty. Mutta isot säästöt on tullut kun ei ole kalliita vakuutusmaksuja maksettu. No tämä vakuutusjuttuhan on peliä jossa joku voittaa ja joku häviää ja tuon vakuutusyhtiön itsensä voittojutun vuoksi isoin osa vakuutuksenottajista onkin sillä maksajapuolella.
suomessa kun kuitenkin saa terveydenhuollon palvelut ilman vakuutuksia, eri juttu sitten kun matkustellaan maailmalla, silloin meillä onkin sitten matkavakuutus voimassa joka kattaa sitten mahdolliset sairastelut siellä.
Eli turha ap:n kantaa huolta. Ajattele vaikka että ethän sitten ole pönkittämässä vakuutusyhtiöiden taloutta ja maksamassa satoja tuhansia erorahaa jollekin vakuutusyhtiöpomolle!! Mistäs nekin rahat tuli? Vakuutuksenottaneiden kukkaroista.....

Sinun "ihmeellinen ajatuksesi" toimii juuri niin kauan kun lapsesi on kohtalaisen terve. Tiedän tapauksen lähipiiristäni, joissa terveyskeskuksessa käännytettiin lapsi 4 kertaa, diagnoosilla koulujännityksestä johtuva päänsärky. Hänellä oli kasvain päässä. Ystävättäreni tuttavan sydänlasta vietiin terveyskeskukseen 6 vuotiaaski asti useita kertoja ja välillä äiti elvytti tajutonta lasta. Äidistä tuumattiin että hän on neuroottinen ja ylihuolehtiva. Kun perhe meni yksityiselle puolelle tutkimuksiin lapsi pääsi asianmukaiseen hoitoon. Tänäpäivänä terveyskeskuksen hoidon tasoon ei voi kaikilta osin luottaa koska tutkimukset maksavat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 17:33 Vieras kirjoitti:
Sinun "ihmeellinen ajatuksesi" toimii juuri niin kauan kun lapsesi on kohtalaisen terve. Tiedän tapauksen lähipiiristäni, joissa terveyskeskuksessa käännytettiin lapsi 4 kertaa, diagnoosilla koulujännityksestä johtuva päänsärky. Hänellä oli kasvain päässä. Ystävättäreni tuttavan sydänlasta vietiin terveyskeskukseen 6 vuotiaaski asti useita kertoja ja välillä äiti elvytti tajutonta lasta. Äidistä tuumattiin että hän on neuroottinen ja ylihuolehtiva. Kun perhe meni yksityiselle puolelle tutkimuksiin lapsi pääsi asianmukaiseen hoitoon. Tänäpäivänä terveyskeskuksen hoidon tasoon ei voi kaikilta osin luottaa koska tutkimukset maksavat.

Olen kanssasi samaa mieltä. terveyskeskus on hyvin pitkälti Arvauskeskus.

Yhdyn äiti40plusplussan mielipiteeseen. Asumme pienellä paikkakunnalla, terveyskeskukseen pääsee polille suurinpiirtein heti niin aikuinen kuin lapsikin. Koskaan ei olla tuntia jonotettu, usein siellä ei ole ketään odotustilassakaan. Tämä on ihan luxusta Vantaaseen nähden, josta muutimme. Täällä hoidetaan hyvin ja helposti laitetaan lähete naapurikaupungin sairaalaan "parempaan hoitoon" eli täällä ainakaan ei kalleilla vakuutuksilla tee mitään kun ei ole yksityisiä lääkärikeskuksiakaan.
Molemmat lapseni ovat syntyneet Helsingin Naistenklinikalla ja tarvinneet heti syntymän jälkeen Lastenklinikan apua. Ne ovat hoituneet pelkillä poliklinikkamaksuilla, ei siis hyötyä vakuutuksista ainakaan meille.

Yhteistyössä