Lapsivakuutus käytännössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Eli jos lapselle tilaa ejan yksityiselle lääkärille niin kuinka homma käytönnässä toimii?

Tuleeko lääkäristä perässä lasku kotiin vai maksetaanko se lähdettäessä?

Viedäänko maksusta kuitti vakuutusyhtiöön vai saako tämän hyvityksen suoraan jo laskuun?

Meillä Pohjantähdessä vakuutus.

Tyhmänä täällä kyselee kun ei ole aiemmin ollut yksityiselle tarvetta... =)

no meillä ainakin ensin maksetaan itse ja sitten tehdään korvaus hakkemus vakuutusyhtiöön. ja jos aikaisemmin jo tehty korvaus hakemus aiheesta. /esim. korvista) ja kyseessä kontrolli aika ni sitte ainakin iffiin riittä soitto.

kannattaa ottaa selvää myös onko vakuutuksessa kerta omavastuu jolloin kannattaa hakea koko vuodeklta kerrallaan rahat takaisin jotts menee vain yksi omavastuu... vai sairaus kohtainen omavastuu... jolloin jokaiselta uudelta "vialta" menee uusi omavastuu

Meillä vakuutus Tapiolassa ja homma toimii niin, että normaalisti makselen laskut/lääkkeet itse ja sitten haen jälkikäteen korvauksen vakuutuksesta.

Jos edeltäkäsin tiedetään että on tulossa kallis operaatio tms. voi hakea lääkärin kustannusarvion ja lusunnon perusteella maksusitoumuksen. Silloin vakuutusyhtiö maksaa laskut suoraan lääkäriasemalle ja jos omavastuu ei ole täynnä niin laskuttaa asiakkaalta ov:n jälkikäteen.

Yleensä lasku maksetaan lääkäristä lähtiessä, varsinkin jos et oo tän paikan vakiasiakas (ts tietäisivät että hoidat maksut). Lääkärissä yleensä vähennetään kelan osuus ja sit sen kuitin kanssa + apteekkilappujen kanssa vakuutusyhtiöön tekemään ilmoitus. Rahat tulee sit aikanaan tilille, ellei just tän sairauden kohdalla oo rajoitusehtoa (sairaus tai vamma ois ollu ennen vakuutuksen tekoa).

ensin maksetaan lasku, joko lähtiessä lääkälristä tai pankkiin, sen jälkeen haetaan kelan osuus ja loppu lasku lähetetään vakuutusyhtiöön. tosin viimeksi meni niin, että leikkauksen jälkeen diakonissalaitos haki itse kela osuuden ja korvauksen vakuutusyhtiöltä, ja oma vastuun sitten minulta. tämä käytäntö tosin vaatii kyseisestä asiasta vakuutusyhtiön ennakkopäätöksen

Me ollaan maksettu ensin lasku ja sitten on riittäny soitto vakuutusyhtiöön. Korvaus on tullu seuraavana pvänä tilille. Meillä myös tuo sairauskohtainen omavastuu, joka on 50e.

Alkuperäinen kirjoittaja Ps:
Missä vakuutusyhtiöissä on sellainen kertaov, että ei tarvitse joka sairauden kanssa maksaa erikseen?

Tapiolassa ainakin on vuosi ov. Justiin hain lääkärikuluja ym pojan vakuutuksesta. Ov vuodessa 45e ja kaikki muu maksetaan tilille kunhan vaan on kaikki paperit tallessa!