Lapsivapaa viikko, mitä kaikkea sitä voikaan tehdä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Aloin tänään miettimään, kun lapsi lähtee huomenna viikoksi isän mukaan, että mitä ihmettä sitä oikein keksii. No tosiaan kuumaa ilmaa on luvannut, että ei kovin kummoisia jaksa. Tuli mieleen, että ainankin voisi käydä kaupoissa kiertelemässä ja pankki/vakuutus asiat hoitaa, mutta jotain mukavaa vois kehittää. Päivisin kuitenkin olen yksin, kun mies töissä. Varmasti alkujaan tuntuu todella oudolle ja hiljaselle, mutta täytyy muistaa nauttia! Tätä mahdollisuutta tuskin tulee joka vuosi :)

Niin ja se tärkein, pääsee keskittymään vain itseensä!!! Toivoisin kyllä jokaiselle äidille tälläisen mahdollisuuden. Arki ei aina ole niin ruusuilla tanssimista, että joskus pitäisi saada vain elää itselleen, edes sen hetken.

Minullakin on lapsivapaa viikko, ajattelin tehdä suursiivouksen ja vaikkapa sisustaa vähän.. Harvoin on siihen aikaa :) Muutoin voi olla vain, katsoa elokuvia, syödä hyvin, kuljeskella kaupungilla..

no mä olen neljän lapsen äiti ja odotan kyl syksyä kuin kuuta nousevaa. silloin mulla loppuu viimein nää kotiäitivuodet ja saan sitä kauan kaivattua omaa aikaa!! kun ei ole ollut paljon mummuista tai muistakaan lastenhoitoapua, niin sitä omaa aikaa osaa kyllä arvostaa. työnhakijaksi menen työkkäriin, muuta en vielä tiedä! :)

3pv viel lomaa:) Nyt oon ollu 2pv, oon käyny kylpylässä infrapunasaunassa ja pore-ammeessa. Tänään pesin mattoja ja tuuletin kaikki petivaatteet. Huomenna lähös ystävän kanssa piknikille ja rannalle:)

Meillä on lapsivapaa viikko joka kesä, kun lapset menevät mummolaan. Olemme miehen kanssa molemmat sen viikon vielä töissä, mutta iltaisinkin on tosi ihanaa tehdä meitä kiinnostavia asioita. Ei missään nimessä mitään hyödyllistä!!! Vaikka joskus olen kyllä suursiivonnut talon lapsivapaan viikon alkajaisiksi.. Tänä kesänä käytiin leffassa ja ulkona syömässä, shoppailemassa ja sit ajeltiin n. tunnin matkan päähän kauniiseen merenrantakaupunkiin kävelemään ja sielläkin muuten käytiin vähän syömässä. Muuten oli ihana viikko, mutta jotenkin en osannut nukkua, kun lapset eivät olleet kotona :)

Meilläkin on joka kesä lapsivapaa viikko. Tänä kesänä jopa puolitoista viikkoa siten että ensin lähtevät toisten isovanhempien kanssa lapinmökille viikoksi, sitten tulevat pariksi päiväksi kotiin ja menevät toisille isovanhemmille kolmeksi yöksi kun lähdetään miehen kanssa festareille. Vielä ei olla mietitty mitä muuta tehdään vapaaviikon aikana kun ainakin kerran terassi/baarireissulle. Mies haluaisi pitkästä aikaa kahden ruotsinristeilylle, katsotaan. Ainakin rytmit heitetään nurkaan ja syödään kun huvittaa ja nukutaan kun huvittaa ja sekstataan kun huvittaa. :p

Mullakin oli lapsi vapaa viikko, tosin neljä päivää niistä töitä. Olikin sitten raju pudotus takasin lapsiarkeen, kun lapset oli väsyneitä reissun jälkeen ja varsinkin 3v. on ollu 3 päivää pelkkää nurinaa ja kitinää ja "äiti, äiti" koko ajan. Ja siihen päällä tämä helle.

No pääsin kuitenkin ulkomaanreissulle, shoppailemaan ja iltasin oli ihana tulla hiljaiseen kotiin (tai ainakin melkein jos ei laske mukaan naapurin talonrakennusmeteliä). Paljon olisi hommia pitänyt tehdä (pestä ikkunat, siivota sitä sun tätä) mutta töiden jälkeen en kaikkea jaksanut vaan olla pötkötin sohvalla ja katselin telkkaa ja kävin yksin uimassa. Joskus on vaan ihana nauttia siitä ettei tartte tehdä yhtään mitään, olla möllöttää vaan.

Mukavaa lomaviikkoa!

Kyllä kadehdin, meillä ei miehen kanssa ole ollut lapsivapaata viikkoa sen jälkeen kun esikoinen syntyi. Lapsivapaa päivä tai pari on ollut, maksimissaan kaks kertaa vuodessa, joskus ollut vuosienkin väli. Silti on lapset haluttu ja saatu. Isovanhemmat on hyvävointisia ja nuoria. Tasan ei käy onnenlahjat. Kaikkia mummoja ei niin kiinnosta tuo hoitaminen, omat menot on tärkeämpiä.

Olispa mullakin. Tiedän heti 1000 juttua, joita voisin tehdä. Kuinka vanhojen lasten kanssa ne lapsivapaat viikot tai viikonloput teillä on aloitettu? Meillä on nuorempi vielä 8kk, en antaisi vielä mihinkään yöhoitoon, aikaisintaan sit kun en enää imetä....

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Olispa mullakin. Tiedän heti 1000 juttua, joita voisin tehdä. Kuinka vanhojen lasten kanssa ne lapsivapaat viikot tai viikonloput teillä on aloitettu? Meillä on nuorempi vielä 8kk, en antaisi vielä mihinkään yöhoitoon, aikaisintaan sit kun en enää imetä....

Meillä lapsi alkoi olemaan joka toinen viikonloppu isällään 1,5- vuoden iässä. Hyvin ovat pärjänneet. Tuossa iässä kerran vei viikonloppu reissulle pidemälle ja pärjäsi mainiosti sielläkin. Nyt lapsi kolmen vanha ja ottaa mukaan mökille viikoksi, kun hänellä on itsellään loma.

Voin kyllä olla tyytyväinen lapsen isän toimintaan, että kun mahdollisuus näkemiseen on minimiä, niin sitten kun hänellä vain töistä loma, niin antaa sen ajan lapselle :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mattoja voisinkin lähtee pesemään. Sitä on kovin vaikea tehdä lapsi mukana :) Ja tykkään pestä mattoja.

Meil on kaikki matot jo pesty ja suursiivonkin teen vielä ennen kuin lapset lähtee. Mitään järkevää EI meidän lapsivapaan aikana tehdä, se on ainoa sääntö!!

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:

Meillä on jokainen muksu ollut vähän reilu vuoden kun on päässyt pitemmille reisuille isovanhempien mukaan. Esikoinen kaipaili pisimpään vanhempiaan, ikävä iski vielä 3v:nä kahden yön jälkeen ja tuli kotiin. Sitten kun eka sisarus lähti mukaan niin tahti muuttui ja rupesi viihtymään. Nykyään tuo kolmen kopla saa "turvaa" toisistaan niin että hyvin viihtyvät viikon. Sitten kyllä jo alkavat kaipailla kotiin. Ja onkin jo aikakin tulla vanhempienkin mielestä. =)

Mä todella kadehdin teitä joilla on tuollaisia lapsivapaita viikkoja. mulle riittäisi jopa yksi lapsivapaa vuorokausi. Ei vain ole ketään sukulaista, tuttua tms joka lapset ottaisi hoiviinsa, joten mun edellinen lapsivapaa oli 10 vuotta sitten ennekuin esikoinen syntyi ja olen poikki ja väsynyt monesti, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Yhteistyössä