Lapsivettä vai mitä? *ällöä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RV 34

Vieras
Odotan viidetta lastani ja silti asia on uusi. Minulla on tänään kaksi kertaa tullut jotain nestettä housuun. Olisko noin 4cm x 10cm kokoiselta alueelta kastuneet. Mustissa pikkuhousuissa ei ainakaan näkynyt mitään valkovuotoon vitaavaa eikä mitään klönttejä tai muuta vastaavaa. Pissahätäkään ei ollut eikä muutenkaan ole virtsankarkailuongelmia. Onko ketään jolla olis ollu vastaavaa? Kävitkö synnärillä näytillä ja oliko lapsivettä?

jos on lapsivettä niin täytyy mennä näytille, jos on edes epäily niin mene! tulehdusriski on suuri. mulla tuli vettä viikolla 23 ja syntyi parin päivän päästä. seuraavassa tuli vettä viikolla 36 ja syntyi 3 päivän päästä.

jos sitä vettä tulee vaan vähän niin se raskaus voi vielä jatkuakin..

mutta kannattaa käydä synnärillä, ne näkee siellä onko se lapsivettä!

Soita synnärille. Saattavat pyytää näytille et testaavat onko lapsivettä.

Mä kävin kaksi kertaa synnärillä tikuttamassa erittäin vetisen valkovuodon, mutta olis yhtä hyvin voinu olla lapsivettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Loppuvaiheessa valkovuotoa riittää ja se on yleensä hyvin vetistä ilman kokkareita ja muuta. Voi olla lapsivettäkin.

Olen kyllä kuullut tästä. Minulla vaan ei ole aiemmissakaan raskauksissa tullut juurikaan valkovuotoa, ei ainakaan niin että housut kastuu. Siksi mietityttääkin voiko olla sitä vai lapsivettä. Kaikki menneet kuitenkin yli 1-10 pv joten ihmetyttää jos tämä alkaisi enteilemään synnytyksen merkkejä jo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Loppuvaiheessa valkovuotoa riittää ja se on yleensä hyvin vetistä ilman kokkareita ja muuta. Voi olla lapsivettäkin.

Olen kyllä kuullut tästä. Minulla vaan ei ole aiemmissakaan raskauksissa tullut juurikaan valkovuotoa, ei ainakaan niin että housut kastuu. Siksi mietityttääkin voiko olla sitä vai lapsivettä. Kaikki menneet kuitenkin yli 1-10 pv joten ihmetyttää jos tämä alkaisi enteilemään synnytyksen merkkejä jo nyt.

Jos niin paljon tulee, että päälihousut kastuu, sun pitää käydä näytillä synnärillä. Niillä on siellä testi, jolla testataan aika nopsasti, onko se vai eikö lapsivettä.

Mä kävin tuossa testissä, kun en ollu varma. Oli valkkaria, sitä vaan tuli paaaaljon ja todellan nestemäisenä.

Ei päälihousut (farkut) läpi kastunut, mutta pikkuhousuista meni läpi ja hieman meni päälihousuihinkin. Pitää seurailla huomiseen ja mennä sitten jos vielä tulee. Hyvillä viikoilla onneksi jo olen vaikka mielellään lähtisin lapsen kanssa yhtä aikaa kotiin jota tuskin vielä tapahtuisi pariin kolmeen viikkoon.

Mä epäilisin valkovuotoa. Kannattaa nyt tää loppuaika pitää pikkuhousun suojaa niin saa paremmin selvää mitä se vuoto millonki on ja näkee lapsiveden värin. Voi olla limatulppaakin, muistaakseni sekin voi olla aika löysää.
Mutta tosiaan ainakin soitto synnärille jos epäilee jotain.

Yhteistyössä