Lapsiystävällinen asuinpaikka alle 100km Helsingistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi

Vieras
Työpaikan vaihdon takia etsiskelemme lapsiperheelle sopivaa asuinpaikkaa pääkaupunkiseudun suunnalta (max. tunnin matkan päästä Helsingistä), jossa tontit tai omakotitalot ovat vielä kohtuuhintaisia. Saa olla pienikin paikkakunta, kunhan peruspalvelut löytyy (esim. koulut, päiväkodit, terveyspalvelut) ja kulkuyhteydet Helsinkiin ovat hyvät. Olisko kellään suosituksia?

Kärkölä. Ja sieltä vielä tarkemmin Lappilan kylä :) Mukava, pieni paikka ja Helsinkiin ajaa n. tunnissa. On myös oma juna-asema yms. Ainoa miinus on, että mun anoppi asuu siellä :D Siks en itse muuttais.

Tuttavapariskunta osti talon Vihdistä. Heillä ei kyllä ole lapsia... Eikös Vihti ole suht halpa? Olen kuullut myös Järvenpäästä hyvää. Jos mun pitäis noista jompaankumpaan nyt muuttaa, niin varmaan Järvenpäähän, koska sinne menee juna. =)

Askola. Noin 70 km Helsingistä ja täältä pääsee muuten myös bussilla töihin Helsinkiin, jos päivätöissä käy. Täällä on myös kotihoidontuen kuntalisä 250 e per alle 3-vuotias lapsi, eli jos on kaksi alle 3-vuotiasta kotihoidossa, sitä saa huikeat 500 e. On koulut, päiväkodit ja terveyskeskus. Kohtuuhintaiset tontit ja talot ja mukava paikka asua.

Kiitos vinkeistä, täytyypä tutkia näitä. Vantaa, Kerava yms. taitavat olla jo liian pääkaupunkiseutua meille, koska mielummin muuttaisimme pienehköön ja rauhalliseen kuntaan ja ensisijaisesti olemme etsimässä tonttia, joita ei läheskään kaikilla kunnilla kai ole juuri tarjolla. Tai sitten niistä saa maksaa itsensä kipeeksi...

Yhteistyössä