Laskekaa mun apuna irtisanomisaikaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Eli olen työpaikkaa vaihtamassa ja lautakunta hyväksyy mun valinnan 27.11. Sitten on 2 viikon valitusaika. Sitten mulla kuukauden irtisanomisaika. Eli koska pääsen aloittamaan uudessa työpaikassa?

Lautakunta kokoontuu 27.11. Alkaako valitusaik tästä päivästä?

Loppuuko valitusaika 10.11.?

Irtisanonko 10. vai 11.11.?

Jos 11.11. ja kuukauden irtisanomisaika.

Olenko 9.1. viimeisen työpäivän vanhassa työpaikassa ja 10.1. aloitan sitten uudessa?

Anteeksi mut mä en ymmärrä tätä kun en tiedä tuosta valitusaika jutusta mitään.
Normaalisti ihminen irtisanoo itsensä kun uus työsopimus on allekirjoitettu.
Mutta tää taitaa olla jotain ihan muuta...?

Anteeksi mut mä en ymmärrä tätä kun en tiedä tuosta valitusaika jutusta mitään.
Normaalisti ihminen irtisanoo itsensä kun uus työsopimus on allekirjoitettu.
Mutta tää taitaa olla jotain ihan muuta...?

Uusi pomoni ohjeisti näin, että odottaa että koulutuslautakunta hyväksyy valintani ja sitten on kahden viikon valitusaika päätöksestä. Ja sitten vasta irtisanon itseni edellisestä.

Uusi pomoni ohjeisti näin, että odottaa että koulutuslautakunta hyväksyy valintani ja sitten on kahden viikon valitusaika päätöksestä. Ja sitten vasta irtisanon itseni edellisestä.

Eli sitten teet niin. Jos valitusaika tarkoittaa että sun valintas voidaan kumminkin hylätä niin toki vasta sitten irtisanominen kun uusi paikka on täysin varma.

Mutta miten noi tarkat päivämäärät menee?

Periaatteessa kellään ei ole valitusperustetta, mutta odotetaan silti. Olen pätevä hakija ja ei pitäisi olla mitään estettä.

Virkavapaata en saa.

valitusaika alkaa siitä, kun päätös on tullut tietoon, kirjallisesti asianosaisille mm. kaikille hakijoille. Tuossa huomioidaan myös postinjakamiseen muutama päivä, jos en väärin muista niin n.7 päivää siitä kun päätös tehty. Eli sinuna laskisen n. 3 viikkoa tuosta 27.11. eteenpäin.

Älä sano, että olet jossain sivistystoimessa, mutta et osaa noudattaa uuden pomosi ohjeita vauhkoamatta KaksPlussalla? Voisit kysyä asiasta sieltä, missä osataan vastata ja tiedetään tilanteesi paremmin. Ei ole tarkoitus olla tieten ilkeä, mutta voi jumalauta, että ihmiset osaavat olla yksinkertaisia!

Yhteistyössä