Lasketun ajan laskeminen ja pitkä kierto, ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
Mulla on aina ollut pitkä kuukautiskierto eli n. 30-35 päivää. Neuvolassa se laskettu aika lasketaan ainakin meillä sen 28 vrk:n mukaan. Lisäksi mulla on ovulaatio tosi myöhään, vasta n. 7 päivää ennen menkkoja eli reilusti kierron puolen välin jälkeen.

Nyt oon toista kertaa raskaana rv 40+1 ja "tiesin" jo alusta alkaen että tulee menemään yli lasketun ajan. Ultrassa ei koko ole kuitenkaan poikennut sitä n. viikkoa mikä saa olla, että laskettua aikaa edes vaihdetaan.

Ärsyttää lähinnä se, että taas tälläkin kertaa joudun luultavasti käynnistykseen "turhaan" enkä saa kokea luonnollista synnytystä, vaikka istukka tuskin on mitenkään hyytymässä. Sitten joku jolla kk-kierto on 20-25 vrk käynnistetään samoilla viikoilla kuin mulla ja siinä vaiheessa oikeesti käynnistys on tarpeen.

Ihan kiva tietty että ei anneta mennä liikaa yliaikaiseksi, mutta miksi sitä kierron pituutta edes kysytään jos sitä ei oteta mitenkään huomioon sen lasketun ajan määrittämisessä? Onhan se ihan eri asia onko kierto 20 vrk vai 35 vrk. Silti kaikille lasketaan se laskettu aika sen 28 vrk mukaan.

Pikku juttu tää tietty on, mutta en vaan tajua että miksi se ylipäätään on näin??

Uusimmat

Yhteistyössä