LASKEUTUMINEN??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 38+4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 38+4

Vieras
Hei!

Menossa rv 38+4 ja vaavi ei ole pahemmin vielä laskeutunut - saatikka sitten vielä kiinnittynyt. Pää alaspäin vaavi on ollut jo useita viikkoja.

Kysymys:
Jotta synnytys käynnistyisi, pitääkö vauvan olla ""kunnolla"" laskeutunut ja kiinnittynyt????? Vai onko mulla edessä vielä piiiiiitkä odotus?

Pia

Mulla ei ollut kumpikaan laskeutunut ja nopesti tulivat. Eka oli geelikäynnistys 5,5 h ja toka tippakäynnistys 3,5 h synnytyksen kestot. Laskeutuminen etukäteen ei ole välttämätöntä.

juu ei sen tarvii olla kiinnittyny ennenku syntyy.. mulle sanottiin neuvolassa että jos vauvan pää on kiinnittynyt niin sitten ei oo niin kiire sairaalaan jos esim.lapsivesi menee, koska vauvan pää on ""tukkeena"" ettei käsi tai muu tupsahda ulos ja jää supistuksen tullessa puristukseen.

Esikoiselta pää ei kiinnittynyt ollenkaan ja syntyi rv 40+4. Nyt olen rv 38+3. Supistelee kovasti, mutta silti viikko sitten neuvolassa todettiin, että pää ei ole kiinnittynyt, kohdun kaulaa jäljellä 2 cm ja pehmeä, mutta täysin kiinni =( Että taidetaan tämänkin typyn kanssa mennä sinne lasketulle päivälle saakka..

Tuntuu olevan aika yksilöllistä tuo laskeutuminen. Itsellänikin vauva on ollut jo viikosta 34 pää alaspäin ja jo viikolla 36 sanottiin et on hyvin laskeutunut. Mut vasta viikolla 40 sanottiin et on kiinnittynyt.

Mut eipä tuo tunnu vaikuttavan, nyt on rv 41+1 ja vauvaa ei näy eikä kuulu. ;D

Mut odotellaan, onneks tunnin päästä neuvola, niin selviää taas vähän lisää.

Yhteistyössä