laskeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarma

Vieras
Heippa!

Haku ei taas vaihteeksi toimi, joten kyselen uudelleen asiaa, josta on joskus ketjuja ollut..

Kun vauva alkaa laskeutumaan, niin onko se kivuliasta? Mulla vihloo oikealta alavatsasta tosi kipeästi, samoin tuntuu kun alapäähän pistettäisiin sukkapuikolla. Mistä ihmeestä erottaa, onko nämä liitoskipuja vai ei? Mulla ei ole aiemmin niitä ollut, joten tietty voisivat olla niitäkin. Nyt rv 34+.

Entä tapahtuuko mahan muodon muutos ""yhtäkkiä"" vai vähitellen? Eli kauan tämä laskeutumisprosessi kestää? Liittyykö siihen muita oireita? Yhtäkkiä päälle on pukannut kauhea turvotus ja valkovuoto, mutta nehän ovat kai ihan normaaleja muutenkin tässä loppuraskaudessa. Suppareitakin tulee vähän kipeitä.

Kiitos, jos joku viitsii taas tähän aiheeseen vastata:)

Tuosta kiinnittymisestä (sitä kai tarkoitit??) ei ole vielä kokemusta (eilen viimeksi todettu että ei ole kiinnittynyt) mutta liitoskivut ainakin minulla vihloo ihan selvästi häpyluun tuntumassa. Varsinkin kävellessä ja jos tekee jonkun vääränlaisen liikkeen. Nyt on alkanut tuntua myös siltä että ehkä jotain laskeutumiseen viitaavaa on tulossa, tai että vauveli heiluttelee päätään ja yrittää kaivautua alemmas. Ei vielä kovin pahalta tunnu mutta ihan eri paikassa selvästi kuin liitoskivut. Jotenkin syvemmällä ja vihlovammin... Pahempia aikoja odotellesa...
Elli rv 36

Moi!

Mä tässä olen viikolla 40 ja voin sanoa, että pää todella tuntuu joskus jopa ikävältä. Jalkoja ei saa kävellessä yhteen ja pakko kävellä haarat levällään. Pää myös painaa ikävästi takapuolessa ja vihloo alapäässä.
Kyllä sen tuntee ;)

Yhteistyössä