Laskin, että pitäisi saada vähintään 4800€ säästöön, että voin jäädä hoitovapaalle vuodeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakuumeilevat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakuumeilevat

Vieras
No en ole raskaana vielä, mutta mietin jo tätä asiaa. Pakko alkaa jo säästämään koska jätän pillerit pois kahden viikon päästä. Kun ei tiedä ikinä jos tärppää heti.

En halua laittaa 9kk:n ikäistä vauvaa hoitoon joten laskimme miehen kanssa, että 4800€ pitää saada säästöön, että voin jäädä hoitovapaalle. Tuo summa jaettuna 12 on 400€/kk eli sen verran mitä on mun osuus asumismenoista. Yhteiselle tilille säästämme tuon.

Jos kuvitellaan, että tulisin raskaaksi heti niin tässä olisi n.18kk aikaa säästää eli se tarkoittaisi sitä, että säästöön pitäisi saada kuukaudessa n.270€. Se tekee aika tiukkaa meidän taloudessa kun en ole kokopäiväisesti töissä, mutta pakko jostakin saada kiristettyä tuon verran. Lapsen yrittämistä ei voi siirtää myöhemmälle koska olen jo 36-vuotias.

Toki pitää sitten ostaa vaunut, turvakaukalo yms. Jos raskautta ei ala kuulumaan, niin onpa sitten kuitenkin rahaa säästössä vaikka sitten johonkin muuhun tai ihan vain hätävaraksi.

Ihan fiksu ajatus mun mielestä vähän ennakoida tulevaa, itsekkin tein noin. Tosin ehdin säästää melkein 3v ja pistin puolet palkasta joka kuukausi säästöön mahdollista tulevaa vauvaa varten. Eli jäi sitten vähän enemmänkin säästöön :)

Tein saman. Säästin kymppitonnin, ennen kuin alettiin yrittämään lasta. Vuosi meni, kun nuukasti elettiin. Lapsi nyt vuoden ja huomasin, että kuluneena vuonnakin on saatu säästöön. Ei ahdistanut niin paljon jäädä kotiin pelkällä hoitorahalla, kun oli pesämuna. Jotkut meistä vaan oon tällaisia suunnittelijoita ja varautujia. :)

0€ säästin. Molempien kanssa 3 vuotta kotona. Sossusta en ole eläissäni saanut mitään. Laskut tuli maksettua ajallaan ja lapsillekkin ostelin paljon turhaakin, merkkivaatteita yms. Mutta eihän tuo nyt paljon ole säästää jos kahteen pekkaan laitatte. Hyvin pitäs onnistua.

Myös me säästettiin n. 10 000 hoitovapaita varten. Vielä on sukanvarressa muutama tonni tuosta, ja hoitovapaat loppuu kesäkuun alussa.

Oli super hyvä juttu nuo säästöt.

0€ säästin. Molempien kanssa 3 vuotta kotona. Sossusta en ole eläissäni saanut mitään. Laskut tuli maksettua ajallaan ja lapsillekkin ostelin paljon turhaakin, merkkivaatteita yms. Mutta eihän tuo nyt paljon ole säästää jos kahteen pekkaan laitatte. Hyvin pitäs onnistua.

Me ei pärjättäisi hoitovapaalla jos ei ole säästöjä. Hoitoraha on niin pieni, että sillä en kattaisi kuin reilu puolet omasta osuudestani asumiskuluista. Silti pitäisi pystyä vielä maksamaan opintolainan lyhennys, puhelinlasku jne. Ei onnistuisi mitenkään päin. En ole laskenut tulisiko hoitolisää vai ei, mutta eipä sekään iso ole. Lapsilisä toki tulisi vielä, mutta silti liian vähän tuloja meidän talouteen.

En halua enää elää kädestä suuhun kuten elin yhden lapsen yh:na. Ei olla isotuloisia, mutta ei silti tarvitse silti ruokakaupassa laskea senttejä, että rahat riittää ruokaan.

Yhteistyössä