Läskin sulattajat viikko 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
ALFABET............167cm.....LP 77kg..........UUSI

AnniHelena71.....162 cm.....LP 76 kg....NYT 62kg..+-0kg

as if.............163cm.....LP 81 kg.....NYT 76,5kg.....-300g

Bad Virgin......164cm.... LP 92kg......NYT 88,3kg...+-0kg

Boris.................164cm.....LP 78,5kg(04/09)..NYT 74,2Kg..-200g

elisanni.............160cm.....LP 80kg....NYT 68,4kg...+200g

enkelin eväspussi .....................................................UUSI

Etsiväkaksoset........164cm......................LP 61,5kg.....UUSI

Harmaa idiootti...158cm.....LP 76.3kg....NYT 68,1kg..-500g

hermoheikko.......173cm.....LP 71Kg.........UUSI

IhanaValo......168cm....LP 74,5kg(29.9)..NYT 73,3kg...-500g

juuei................161cm.....LP 82kg(05/09)...NYT 69,7Kg..-600g

kaukaa hyvän näkönen...168cm.....LP 89kg......UUSI

keijukainen........175cm....LP 87kg......NYT 75kg

kukeseen..........164cm....LP 95,6kg....NYT 94,5.....-300g

Kyy.................162cm.....LP83,7kg.....NYT..85kg...+1,3kg

Longchamp......182 cm....LP 124 kg....NYT 93,8kg....-0,7kg

Musupulla.....166cm....LP 86,7kg.....NYT 82,0 kg....-700g

Muurarin Vaimo..168 cm...LP 69,7 kg ..NYT 65,5kg...-1,1kg

Olemisen riemu..154cm....LP 61,5kg...NYT 56,5kg....-500g

perämaan emäntä...........LP 94,4.....NYT 92,2kg.....-500g

Pinki...............168cm.....LP 96,8kg....NYT 78...UUSI

poikien äitivm80..162cm...LP 66 kg..TV -7kg.NYT65kg..+-0kg

Pullunkainen....169cm......LP...84kg.....NYT 78,2kg....-900g

rumaruu..........157cm....LP 61Kg (30.8)..NYT 58,7kg...-800g

sateenkaari.........154cm....LP 55,5...............UUSI

Scarlett O Harava..168cm....LP 97kg.....NYT 97 kg...+500g

Teenlitku............165 cm.. LP 96,0kg...NYT 77,5kg....+-0

terapian tarpeessa....alk. 12.10...+-0kg....NYT -1,8kg...

Timppa..........173cm.. LP 86,3kg(08/09)..NYT 75,4kg..-1,1kg

Tikku.................163cm..LP 85,5kg...................UUSI

Treelo................165cm..LP 88,3kg......NYT 88,1....-200g

Tuhmahauva....173 cm...LP 102,2kg..NYT 95,9kg...-700g

Turkilmas.........175 cm...LP 110kg...NYT 97,5kg ..+500g

vuotaraaputin......168cm....LP 95,2kg...NYT 77,8kg...-600 g

3-lapsen äiti.........173cm....LP 94,7kg(03/09)...NYT 81,6Kg

:wave: :wave: Piiiitkästä aikaa minä taas puikoissa :). Ja koska pitkästä aikaa, niin tehdäänkö pientä tilintekoa tähän kohtaan? Eli kauanko suunnilleen olet painoa tiputellut, oletko ollut siitä asti sulattajissa kun tämän pystyyn kyhäsin, vaiko kenties liittynyt myöhemmin, miten on sujunut jne. jne. Kertokaa myös ne kaikkein parhaimmat vinkit muille laihistelijoille, jookos :).

Ja jos ei jaksa sen enempää kirjoitella, eikä edes punnita tällä viikolla, niin heilautathan silti vaikka kättäsi että näen moniko on menossa vielä mukana? En lähde vielä ketään listalta poistelemaan, mutta myöhemmässä vaiheessa kyllä.

Kerronpa omat kokemukseni ensin: Juu, alusta asti olen ollut mukana, kun kerran ketjun aikoinaan pistin pystyyn :D. Laihis on sujunut välillä paremmin ja liian usein vähän huonommin. Paino ei ole paljoakaan heitellyt, mutta on ollut TOSI pitkiä aikoja ettei ole tippunutkaan. Yhä edelleen hakkaan tyhmää päätäni seinään joissakin asioissa, kuten nyt vaikkapa veden juomisen suhteen. Tiedän sen olevan ERITTÄIN tärkeää laihduttaessa (ja muutenkin) ja silti se tuottaa vaikeuksia. Nyt koitan taas vaihteeksi tehdä sen kanssa ryhtiliikettä. Paljon olen saanut asioita muuttumaan, kuten liikunnan lisäämisen, ruokavalion järkeistämisen ja jokapäiväisen karkinsyömisen lopettamisen. Paljon on kuitenkin vielä parannettavaa, kuten painosta näkee.

Paras vinkkini on liikunta. Itse olen nimittäin huomannut että se on avain kaikkeen. Jos liikkuu, saa energiaa, jaksaa paremmin ja lähes itsestään tekee mieli keventää samalla myös ruokavaliota. Makeanhimokin pysyy eri tavalla kurissa. Kun sitten taas jättää liikunnan pois (olosuhteiden pakosta näin välillä käy kun sairastuu tms.), niin alkaa väsyä, väsyneenä tekee mieli mässyä, kun syö mässyä niin alkaa haluta lisää mässyä ja se mässy taas väsyttää lisää. Eli liikunta on kuin onkin tärkeä osa laihduttamista :).

Niin ja itse voisin laittaa painoksi 97,5 kg, se taitaa olla lähinnä (valitettavaa) totuutta. Eli plussaa 400g meikäläiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Hei! Laitas mun kohdalle 0kg, aloitin uudelleen maanantaina, eli 12.10 . Katsos, uusi vuosi alkoi ja uudet yritykset :D

Selvä pyy :). Eli kirjaan sun kohdalle että 12.10 alkaen 0 kg, ymmärsinkö oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja Pullunkainen:
Viime viikon päivitykset on tekemättä näköjään...

No voihan... Mä tietty luulin että ne on jo tehtynä. Mäpäs koitan tehdä ne tähän ketjuun.

No nyt päivitin, mutta en (laiskuuttani) tummentanut viime viikkoisia tuloksia. Eli uusia tuloksia vaan tulemaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei! Laitas mun kohdalle 0kg, aloitin uudelleen maanantaina, eli 12.10 . Katsos, uusi vuosi alkoi ja uudet yritykset :D

Selvä pyy :). Eli kirjaan sun kohdalle että 12.10 alkaen 0 kg, ymmärsinkö oikein?

Siis näin :terapian tarpeessa......alk. 12.10.....+-0 Kg

Siis näin :terapian tarpeessa......alk. 12.10.....+-0 Kg

Oukkidoukki :D

Dodih... eli aamulla näytti 95,9 joten -700g :kieh: tää saias lähtee vähän nopeemminkin kuin 700 gr kuukauddessa!!!! Mulla on nyt ollu tosi paha jumi vaihe. Ajattelin tän viikon vetää nutriletilla, mulla on ens maanantaina punnitus diabeteshoitajan luona ja haluan mahdollisimman kevyen tuloksen :saint:

Painoa oon sillei julkisesti pudottanu 15.6. alkaen jolloin painoin noin 106 kiloa... eli onhan tuota lähteny ja viikonloppuna sain ekan kerran palautetta että ei tuttu ollu meinannu kaupungilla tuntea kun "oon niin laihtunu" :D Ois ihanaa kun ihmsiet kommentois enemmän, jaksais tsempata.

Mun tavote ois 78 kiloa, eli 17 kiloa vielä pois. Ennen joulua pitää olla alle 90 kilon!!! Ja ens kesänä juoksen sitten puolikkaan maratonin eli liikunta on mullakin suurin auttaja projektissa, samoin karppailen pikkasen eli en syö hiilareita kun senmitä tarvii että sokerit ei ihan valahda alas. Ja olen siis ihan noviisi tossa karppauksessa.

eiköhn tää nyt riitä, kerrotaan lisää jos jotain mieleen juolahtaa =)

rumaruu..........157cm....LP 61Kg (30.8)....NYT 58,7kg...-800g

Hitaasti laskee kohti tavoitetta, 55kg alkuun. Ollut masiskausi ja motivaatio kaikkeen kadoksissa :|

76,5 eli -300g

:kieh:

Olen ollut kipeenä tässä reilun viikon verran... Ekana oli rintatulehdus (oi tätä auvoista imetystä ) ja vieläkin kuumeinen olo tulee joka ilta. Jostain syystä siis liikkuminen jäänyt lähes kokonaan kun en uskalla lähteä ulos palelluttamaan tissejäni. Ja kun ei liiku on koko ajan väsy olo ja tekee mieli mässäillä, ällöttävät määrät karkkia on taas uponnutkin.

Mutta jahka tästä kunnolla paranen ja pääsen taas liikkumaan niin josko lähtis taas nopeemmin paino tippumaan, pitäis vähintään yks 20 kiloa saada tippumaan, urakkaa siis riittää.

Huomenta! Täällä vaaka näytti 78,2 eli pudotusta -900g.

Minä painoin viime keväänä joku reilu 90. Läskin sulattajiin tullessa (oisko ollu elokuu?) oli painoa 84. Ennen tätä laihdutusprojektia (mitä mieluummin kutsun elämäntapamuutokseksi) minä en syönyt mitään kasviksia, en hedelmiä enkä liikkunut. Nyt liikun päivittäin, syön likipitäen kilon kasviksia ja hedelmiä päivässä ja nämä tuntuvat tällä hetkellä asioilta, joista en luovu enää koskaan :)

Mun paras vinkki laihduttajalle lienee se, että ei hiilareita iltasin. Oli tossa ensimmäisten kilojen tiputtua pitkä jumitusvaihe ja avun löysin siitä, että syön aamulla ja päivällä "normaalisti" ja illalla karpisti. Toimii. Ja hyvä puoli tässä on sekin, että kaikki mässy on hiilareita niin eipä tuu syötyä niitäkään illalla :D

Hiphei! Täällä ollaan! Viime viikko meni reissussa ja kipiänä, joten en ilmoita painoa tänään. :D Ja mukana oon ollut nyt taas vasta pari viikkoa, aiemmin olin keväällä pidempäänkin.

Itse olen käynyt tässä nyt pari kertaa ravintoneuvojalla ja sieltä sain vinkkinä, että hiilareita ja proteiinia pitäisi syödä jokaisella aterialla yhtä paljon. Eli esim. omena ja noin kourallinen raejuustoa.

Toinen vinkki millä saa aineenvaihdunnan käyntiin aamuisin on lasi vettä, lasi piimää ja pieni hikiliikuntatuokia (5x30sek riittää, kunhan tulee hiki pintaan) ja sit kylmä suihku. Tämä auttaa kehoa käynnistämään aineenvauhdinnan täydelle teholle heti aamusta ja vaikutus kestää n. 10h.

Kolmas vinkki on, että aamiaisella ei kannata syödä juurikaan hiilareita, eli puuroa ja leipää kannattaa syödä vasta myöhemmin päivällä.

Ja kaikkihan tietää nämä perusvinkit eli täysjyvää valkoisten jauhojen sijasta, ei sokeria ym. :) Mukavaa viikkoa kaikille painonpudotukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Hiphei! Täällä ollaan! Viime viikko meni reissussa ja kipiänä, joten en ilmoita painoa tänään. :D Ja mukana oon ollut nyt taas vasta pari viikkoa, aiemmin olin keväällä pidempäänkin.

Itse olen käynyt tässä nyt pari kertaa ravintoneuvojalla ja sieltä sain vinkkinä, että hiilareita ja proteiinia pitäisi syödä jokaisella aterialla yhtä paljon. Eli esim. omena ja noin kourallinen raejuustoa.

Toinen vinkki millä saa aineenvaihdunnan käyntiin aamuisin on lasi vettä, lasi piimää ja pieni hikiliikuntatuokia (5x30sek riittää, kunhan tulee hiki pintaan) ja sit kylmä suihku. Tämä auttaa kehoa käynnistämään aineenvauhdinnan täydelle teholle heti aamusta ja vaikutus kestää n. 10h.

Kolmas vinkki on, että aamiaisella ei kannata syödä juurikaan hiilareita, eli puuroa ja leipää kannattaa syödä vasta myöhemmin päivällä.

Ja kaikkihan tietää nämä perusvinkit eli täysjyvää valkoisten jauhojen sijasta, ei sokeria ym. :) Mukavaa viikkoa kaikille painonpudotukseen!

Tää on aika erikoista, että sen mielestä hiilareita ei kannata syödä aamiaisella. Minä kun olen (ihan vaan netistä kylläkin) useammaltakin taholta saanut sen käsityksen, että hiilarit nimenomaan aamuun. Elimistö kun käyttää hiilihydraatteja polttoaineenaan ja päivän aikana sitä kuluttaa ne, mutta jos syö illalla niin yöllä niitä ei kuluta. Voisko toi sit perustua johonkin, että kun ei oo hiilareita mitä kuluttaa niin sit just rasva palais päivän aikana? En tiedä :D

Koostetta viimeviikosta (ti-su)

Kasviksia, hedelmiä yhteensä 3 kg eli 500gr/pvä
Kuitua yhteensä: 210 gr eli reilu 35 gr/pvä
Hiilarit alin 124 gr ylin 350 gr päivä
Rasva alin 71 gr ja ylin 171 gr päivä
Proteiini alin 66 gr ja ylin 136 gr päivä

Ruuasta plussaa 650 kcal

Liikuntasuorituksia 7 kpl
Liikuntaa tunteina 6h 13 min
Liikunnasta tulleet miinuskalorit 3000 Kcal

Yhteensä siis miinuskaloreita 2350 Kcal

Turkilmas, korjaatko mun kohdalle oikean tiedon? Onks sulla huono muisti vai? :D

Aloitin siis 12.10 uudestaan, huomenna ilmoitan, onko paino pudonnut.

Kulunut vuosi läskinsulattajissa alkoi hyvin ja sitten lopahti. Pysyin kuitenkin mukana, aina uudelleen välillä yrittäen, vaikka käytännössä en edes sitten viitsinyt oikeasti laihduttaa vaan pikemminkin keskityin terveelliseen ruokaan ja liikuntaan, ennestään hyvän kunnon kohottamiseen.

Kroppa on muotoutunut hyvin tänä aikana, tosin liikuntaa tuli harrastettua ennen sulattajiakin runsaasti. Paino tosin on pysynyt aika lailla samassa kun vuosi sitten, välillä pudoten ja sitten taas nousten melkein samaan.

Vinkkejä laihdutusta varten:

Vettä 1,5-2 litraa päivässä, vilkastuttaa aineenvaihduntaa kummasti.
Kasviksia, marjoja (hedelmiä) vähintään 500-600 gr päivässä
Kuitua runsaasti 30 gr----> (mutta ei liikaa)
Laihduttaja tarvitsee kunnon aamupalan, älä jätä siis väliin.
Iltasyöntiä voit harrastaa, kunhan kokonaiskalorimäärä ei ylitä tarvetta. Iltasyönnistä ei siis ole haittaa, toisin kun luullaan.
Kunnon aamupala sisältää noin 5 gr kuitua (itsellä esim. tänään 14 gr)
Liikuntaa MONIPUOLISESTI ja tarpeeksi.
Hiilareita maltillisesti.
Puolet päivän kaloreista olisi hyvä saada ennen n. klo 16, että ei tule sitten ahmittua illalla loppuja kaloreita.
Tasaiset ruokailut 5-6 x päivässä.

Tässähän näitä joitan tuli.

Tsemppiä kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Pullunkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:

Tää on aika erikoista, että sen mielestä hiilareita ei kannata syödä aamiaisella. Minä kun olen (ihan vaan netistä kylläkin) useammaltakin taholta saanut sen käsityksen, että hiilarit nimenomaan aamuun. Elimistö kun käyttää hiilihydraatteja polttoaineenaan ja päivän aikana sitä kuluttaa ne, mutta jos syö illalla niin yöllä niitä ei kuluta. Voisko toi sit perustua johonkin, että kun ei oo hiilareita mitä kuluttaa niin sit just rasva palais päivän aikana? En tiedä :D

Juuri tällä sen perusteli. Toki ei niitä kannata viimeiseksikään syödä. Siellä välissä jossain. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen:
Pääsekö mukaan? :wave:

Pääsee juu, AINA saa uusia liittyä mukaan :). Ilmoita vaan tarvittavat tiedot, eli pituus ja paino. Tai jos et halua kertoa niitä, niin sitten vaan ilmoittelet aina punnituksessa että paljonko on tippunut. Punnitus on maanantaina ja koitan laittaa aina uuden ketjun tulemaan sunnuntai illalla.

Teretulemast joukkoomme iloiseen :)!

Nonnih, päivityksiä tehty :).

Ja kiva että olette kertoneet omia kokemuksianne laihduttamisesta. Tai oikeammin elämäntapamuutoksesta, kuten Pullunkainen fiksusti totesi. Siitähän tässä on kyse, ei enää ikinä sulatettuja kiloja takaisin :D.

Sitten vielä kyselyä: mä olen itse ottanut tavaksi punnita itseni aina perjantaisin. Jotenkin olen kokenut sen paremmaksi päiväksi. Silloin aikoinani pähkäilin että maanantain punnitus estäisi viikonlopun herkutteluja ja siksi punnitus tosiaan oli viikon eka päivä. Mutta eipä tuo mulla auttanut, tuntuu etten pääse ikinä koskaan eroon viikonlopun mässäilyistä :(. Niinpä olen vähän niinkuin antanut itselleni periksi tuossa asiassa ja koittanut sitten ottaa aina perjantaihin asti tiukempaa linjaa ja sallinut itselleni viikonlopun herkuttelut.

En todellakaan lähde vaihtamaan päivää jos ja kun muut eivät sitä halua. Mutta kokeilenpa silti kepillä jäätä: moniko tahtoo punnituspäivän pidettävän edelleen maanantaissa ja moniko taas tahtoisi vaihtaa perjantaille?

Nonnih, päivityksiä tehty :).

Ja kiva että olette kertoneet omia kokemuksianne laihduttamisesta. Tai oikeammin elämäntapamuutoksesta, kuten Pullunkainen fiksusti totesi. Siitähän tässä on kyse, ei enää ikinä sulatettuja kiloja takaisin :D.

Sitten vielä kyselyä: mä olen itse ottanut tavaksi punnita itseni aina perjantaisin. Jotenkin olen kokenut sen paremmaksi päiväksi. Silloin aikoinani pähkäilin että maanantain punnitus estäisi viikonlopun herkutteluja ja siksi punnitus tosiaan oli viikon eka päivä. Mutta eipä tuo mulla auttanut, tuntuu etten pääse ikinä koskaan eroon viikonlopun mässäilyistä :(. Niinpä olen vähän niinkuin antanut itselleni periksi tuossa asiassa ja koittanut sitten ottaa aina perjantaihin asti tiukempaa linjaa ja sallinut itselleni viikonlopun herkuttelut.

En todellakaan lähde vaihtamaan päivää jos ja kun muut eivät sitä halua. Mutta kokeilenpa silti kepillä jäätä: moniko tahtoo punnituspäivän pidettävän edelleen maanantaissa ja moniko taas tahtoisi vaihtaa perjantaille?

Maanantai!

Täällä pudotusta -700g, eli paino aamulla tasan 82kg. Kova hinku päästä alle 80kg:n jouluksi, pakko onnistua! Saa sitten syödä pyhien aikaan takasin muutaman kilon :ashamed: :xmas:

Mulla on vähän sama juttu ollu ton punnituksen kanssa ku Turkilmaksella, eli perjantaisin oon punninnut että saan viikonloppuna herkutella, ilman että maanantaina vaaka näyttä biljoonaa. Mutta periaatteessa mulle on ihan sama kumpi päivä on virallinen punnituspäivä, tulispahan ainakin skarpattua enemmän jos olis maanantai, ja itsekin siihen siirtyisi. :)

Keskivikko! 75,4 oli tänään.

Yhteistyössä