Laskosverhoista pikkasen asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton?

Vieras
Miten noi laskosverhot laitetaan kiinni? Voiko ne laittaa paneelitangoista vai jotenkin seinästä? Osaako itse ommella vai pitäiskö suosiolla antaa se ammattilaisen hoidettavaksi?

osaa itsekin ommella. mulla niin et laskosverhon yläosassa on puurima ja siihen olen laittanut pienet ruuvit joissa on ns. ympyrä, eli siittä sitten vain ripustan ruuviin kiinni, ja ruuvihan siis kiinni joko seinässä tai ikkunan karmissa.

eli siis ...tuo ympyrä on siis osa sitä ruuvia.. :whistle: aika insinööri olen selittämään mitä ajan takaa..mutta toivon mukaan hokasit :/ millainen, ja sitten erikseen toinen ruuvi seinään tai karmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
osaa itsekin ommella. mulla niin et laskosverhon yläosassa on puurima ja siihen olen laittanut pienet ruuvit joissa on ns. ympyrä, eli siittä sitten vain ripustan ruuviin kiinni, ja ruuvihan siis kiinni joko seinässä tai ikkunan karmissa.

eli siis ...tuo ympyrä on siis osa sitä ruuvia.. :whistle: aika insinööri olen selittämään mitä ajan takaa..mutta toivon mukaan hokasit :/

Mitenkäs tuo itseompelu onnistuu? Mistä löytyy ohjeita. Olen joskus netistä yrittänyt etsiä, mutta heikolla tuloksella
:|

Helppo ommella, tarvikkeita saa mm. eurokankaasta ja bauhaussista ihan kuvien kanssa :)
Niissä mitä itse olen ommellut tulee tarrakaistale joka ommellaan yläpäähän nurjalle, seinään kiinnitetään kisko jossa on tarran vastakappale ja painetaan sitte vaan tarrat kiinni. Ja narupidikkeet menee siellä kiskossa kans.
Tarkkaa hommaa että tulee suorat saumat mutta muuten tosi helppoa :)

täälläpäin eteläsuomea saa kangaskaupoista ainakin hyvia ohjeita! mulla oli samalla systeemillä, että ylhällä on puurima ja kaksi ruuvia, joissa on "ympyrä päässä" (NIITÄ LÖYTYY AINAKIN RAUTAOSASTOILTA) ja kilometri tolkulla narua.. :)

mutta esim ellokselta saa ainakin tilattua verhoja ja jyks on myynyt niitä myös. kodin anttilassa ja ikeassa voisi käydä vakoilemassa teko tapaa... :)
osta halvalla alennuksesta ja vaihda kangas, niin ei tarvitse tapella tilpehöörien kanssa!!
niin minä varmaan tekisin...

Yhteistyössä