Laskutaito hoitoalalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

m1es

Tunnettu jäsen
01.10.2014
24 184
8 746
113
rauhallinen
Ei näytä laskutaito lääkäreillä olevan perushoitajia parempaa - onneksi kuitenkin annettiin Suomen oloissa suuri vahingonkorvaus: Käräjäoikeus määräsi sairaanhoitopiirin maksamaan lapsipotilaalle poikkeuksellisen suuret korvaukset, yhteensä 350 000 euroa. Kumpikin lääkäri sai 80 päiväsakon rangaistuksen. Naislääkärin sakkosumma on 4400 euroa ja mieslääkärin 2480 euroa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/59e79600-0d93-442a-bcb2-67eb99c784cb

Mä olen lähihoitaja koulutukseltani enkä ole mitenkään erityisen hyvä matematiikassa. Silti olisin ymmärtänyt tuon englannin kielisen ohjeen oikein. Miten paljon pidempään opiskelleet lääkärit voi laskea noin väärin?! Lukiossa pitkä matematiikka, vuosien opiskelu lääkiksessä ja jo vuosien työskentely lääkärinä kun kyse erikoistuvasta lääkäristä. Vieläpä kaksi lääkäriä teki saman virheen. o_O

Se, että on perushoitaja tai lähihoitaja ei tarkoita sitä, että ei osaa peruslaskutoimituksia. Jotkut osaa paljonkin matematiikkaa. Ärsyttävää kun tässäkin piti päästä nokittelemaan matalammin koulutettuja vaikka he ovat täysin syyttömiä tähän tapaukseen.

Se, että on perushoitaja tai lähihoitaja ei tarkoita sitä, että ei osaa peruslaskutoimituksia. Jotkut osaa paljonkin matematiikkaa. Ärsyttävää kun tässäkin piti päästä nokittelemaan matalammin koulutettuja vaikka he ovat täysin syyttömiä tähän tapaukseen.

Niin siis se, että lähärikouluissa yli puolella opiskelijoista meinaa nousta tie pystyyn kun joutuvat laskemaan ala-astematikkaa lääkelaskuissa ei ole oire mistään?

Jaaha ja taas mennään... Mikä ihme siinä on että yhtä ammattiryhmää vastaan pitää koko ajan olla joku lynkkausketju... :mad: Eiköhän joka ammattiryhmässä ole ne omat luuserinsa (myös lääkäreissä), mutta jostain syystä vain lähihoitajat on aina ja jatkuvasti tapetilla. Miksi?

• Tykkää