lasta kiusataan koulussa kääpiöksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääpiön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääpiön äiti

Vieras
ekaluokkalainen tyttö sanoi äsken nukkumaan mennessä, että koulussa kiusataan kääpiöksi.

Tyttö on 114 cm pitkä ja täyttää siis kahdeksan vuotta kohta. On jo pitemmän aikaa kärsinyt siitä, että on aina kaikista pienin. Sanoipa lopuksi että toivoo ettei olisi olemassa:(

Milläs sitä pituutta saisi kasvatettua, hormooneillako?

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja cx:
Kyllä mun tutun lapsi söi kasvuhormoonia jopa ennen kouluikää.

no ei kyllä.

No kyllä on mahdollista, tiedän yhden tapauksen.

Itsellä myös pienikokoinen tyttö, joka myös kovasti murehtii välillä sitä, että on muita lyhyempi. Taitaa meillä kuitenkin johtua ihan geeneistä, kun itsekin olen lyhyt.

Niin siis kannattais tosiaan viedä lääkäriin ja selvittää syy miksi niin pieni jos siis ei jo selvillä. Mutta ei se ite ongelmaa poista.
Eli siis kysele lapselta kuka missä ja milloin. Että saat jonkinlaisen käsityksen missä mittakaavassa haukkumista tapahtuu. Kysele miltä lapsesta tuntuu ja miksi tuntuu sille.
Seuraavaksi soita opettajalle ja kerro tilanteesta ja sano mitä toivot asialle tehtävän.
Tässä jotain näin aluksi.

Täällä kans yks "kääpiön "äiti.Meillä tyttö menee ekalle nyt syksyllä. On ollu pienikokoinen koko ikänsä.Pituutta nyt 116cm.Hyvin kasvaa omalla käyrällään,ei tartte kuulema murehtia.Häntä itteensä asia vaivaa mut on niin pippurinen kyllä ettei anna muitten kävellä ylitsee.Meidän tytöllä on myös yökastelu ongelma.Nyt kokeillaan minirin tabletteja ja jos ne ei auta niin sit lähete lastenpolille.Minä olen 174cm ja isä mysö 172cm eli ei geeneissä lyhytkasvuisuutta.

Niin siis:Opelle ilmoitus asiasta.Meidän koulussa ainakin puututaan välittömästi ja tiukasti kaikenlaiseen kiusaamiseen.Vaikka kiusaaja ei itse mielläkkään tekemisiään kiusaamiseksi niin se on kiusaamista jos kiusatusta siltä tuntuu.

juu, tehdä vaan selväksi kotona, miten voi näpsäkästi napsauttaa takasin kiusaajille!
itsetunto nousuun, kaikki me ollaan yksilöitä!
mun lapset on pitkiä, 5v5kk tyttö on 122cm =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu, tehdä vaan selväksi kotona, miten voi näpsäkästi napsauttaa takasin kiusaajille!
itsetunto nousuun, kaikki me ollaan yksilöitä!
mun lapset on pitkiä, 5v5kk tyttö on 122cm =)

tää siis neuvoksi, jos asia on tutkittu, eikä kasvuhormonien tarvetta ole!?
opettajalle tieto pikkukiusasta ja pahasta mielestä..

Niin lapsihan on aina ollut pieni, syntynyt keskosena ja kasvu on aina ollut hidasta. Liioittelin tosin alussa tuon pituuden, kouluun mennessä oli terkan papereiden mukaan 109,5 cm ja nyt noin 111-112cm.

Me vanhemmatkaan emme ole kovin pitkiä joten geeneissä tuo taitaa olla myös.

Muistaako kukaan miten se aikuispituus laskettin kaksivuotispituudesta?

Tänään vasta ensimmäistä kertaa sanoi tuosta kääpiöksi kiusaamisesta. On joskus aiemmin jotain puhunut, mutta silloin ei ollut vielä mistään kiusaamisesta kyse.

Otan välittömästi ensi viikon alussa asian puheeksi opettajn kanssa. Meillähän on se kivakoulukin missä ei ketään kiusata...

Yhteistyössä