Lasten 9v serkkutyttö oli meillä kaksi yötä ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
olipa tyttö muuttunut :/

usein siis lomilla tämä tyttö meillä on 10v ja 8v tytärteni seurana. Oikein kiva likka mutta.. nyt ei siis leikit enää sujuneet. Koko ajan olisi pitänyt olla tietokoneella ja jos tietokone oli kiinni (tällöin ei lapsilla asiaa sille) niin hakeutui sohvalle ja kohta oli Voice päällä ja jumputus alkoi.

Ei voinut leikkiä enää mitään, meillä oli tytöt ihan ihmeissään kun olisivat halunneet leikkiä mutta eivät tienneet miten suhtautua tähän.. niillekin tuli varmaan sellanen olo että "no eihän ME nyt enää leikitä.. "

Muutaman kerran kun luuli olevansa mun korvien ulottumattomissa, päästeli kirosanoja kuin joku tukkijätkä.

Olikohan sit viimenen kyläreissu tää.. tuntui, ettei sit viihtynytkään meillä samalla tavalla kun ei saanut tehdä mitä lystäsi vaan olis pitäny ihan leikkiäkin ja olla pihalla.

Elämä on... eipä tuon ikänen serkkutyttö enää leiki oikein meidän lasten kanssa, ennen tykkäs kyllä, eikä kuulemma enää mummollaan käy, ennen oli päivittäin.

Meidän 9-vuotiaalla on aivan samanlaisia merkkejä, ja todellakin puhutaan esimurrosiästä.
Jonain päivänä leikkii kuin pienet lapset, toisena taas valitetaan tekemisen puutetta. Ja aika kuluu tietokoneella tai musiikkitv:n ääressä miltei aina kun siihen on lupa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No ei meidänkään 9v tyttö enää leiki. Minusta on ihan ok. Ei ketään voi pakottaa leikkimään.

No minusta on omituista jos 9v käyttäytyy jo kuin isompikin lapsi.. kyllä minun 10-vuotiaani kaveritkin leikkii meillä ihan estottomasti, vanhin heistä on 12-vuotias ja tänään viimeksi leikkivät leikkimökissämme.

mun esikoinen ei ole koskaan leikkinyt. siis sellaisia mielikuvitusleikkejä kuten kotista tai hoitanut vauvaa tai lekkinyt nukeilla.

Jotain vialla?
rakentelee kyllä niillä magneeteilla ja kiipeilee ja on vaan.

ei kyllä ole murrosikä tulossa, on 11v tyttö. minun murrosikä oli huomaamaton, kuukautiset alkoivat 15v

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 9-vuotiaalla on aivan samanlaisia merkkejä, ja todellakin puhutaan esimurrosiästä.
Jonain päivänä leikkii kuin pienet lapset, toisena taas valitetaan tekemisen puutetta. Ja aika kuluu tietokoneella tai musiikkitv:n ääressä miltei aina kun siihen on lupa.

saavatko lapset yleensä katsoa musiikkiteeveetä? eikö siinä liikuta aika seksikkäästi ja tuoda seksuaalisuutta esiin vahvasti?

oma 11v ei ole saanut.

eikö lapsuus lyhene ja aikuistuminen tule aikaisemmin jos katselee sellaista?

Esimurrosikäiset OVAT lapsia. Ja kyllä, kyllä se vaan alkaa jo siinä 9- 10 vanhana. Toisilla näkyvämmin ja räiskyvämmin, toisilla hiukan myöhemmin. Mutta kun katselee vaikkapa 5-lk tyttöjä, niin kyllä siellä vaan kiehuu ja kuohuu.

Kyllä voi olla esiteini elkeitä.

Mun omalla 9-vuotiaalla tytölläni oli talvella outoa käytöstä, josta juttelin koulun psykologin kanssa ja hän mullekkin valaisi että on tosiaan esimurrosikä - aa, no sit muistu itellekkin mieleen alaa opiskelleena, et aa sitähän se tuolla omallakin tytöllä.

Nyt on taas hellittänyt pikkasen. Leikkii edelleen, tulee syliin, haluaa halata, mutta toisinaan pitäis päästä yksin uimarannalle, kavereiden kanssa tulee rankempia erimielisyyksiä jne. Kuitenkin on lapsi, eikä teininä häntä kohdella!

Kyllä mä varmaan vielä 9-vuotiaana jotain leikin ja varmaan muutkin kaverit mut jotenkin musta tuntuu, ettei sitä kavereille "myönnetty". 11 vuotiaana en enää kyllä mielestäni leikkinyt eikä kaveritkaan, kuukautisetkin taisi alkaa 12-vuotiaana (olin kuudennella) ja monella meidän luokkalaisella oli alkanut jo kuukautiset pari vuotta ennen mua.

Mun miehen tuonikäiset pojat katselee k-18 leffoja, pelaa kaikkia mahdollisia pelejä ja puhuu ihan räävittömiä. Ei tosin meillä pienempien kuullen, mutta kuitenkin. Ovat olleet nyt lomalla meillä ja kyllä on mun käsitykset kasvatuksesta vain kirkastuneet. Harry Potter-ketjuun vastasinkin että taitaa Harryt olla aika viattomia kun meillä pyöri vierashuoneessa yhtenä iltana Eastern Promises. Vika taitaa olla nykyajassa ja nykyajan tuottamissa vanhemmissa, ei osata pitää lapsia lapsina..

Lapsuus lyhenee vuosi vuodelta; raaka totuus.
Ite leikittii siihen asti että mentiin seiskalle, nykyään jo 9-v. hengailee pihoilla ja norkoilee kauppojen edessä ja on muka niin isoja. surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin joo ja sit tää Rokkarille morsian olis pitänyt nähdä joka ilta :( sehän on ihan kammottava ohjelma

Ei se ole lasten ohjelma, tuon ikäiset lapset eivät saa sitä katsoa!
Hyi, sehän on ihan karseeta.
Tyttö on menossa ihan piloille.

Mitä jos siitä vähän sanois, noista ohjelmista ja muusta vanhemmille
kuin ohimennen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesaan. Meilläkin 9v on alkanut viihtymään enemmän muualla kuin ihan leikkien touhuissa. Välillä kyllä leikkiikin. Haluaa katsella ohjelmia, tykkää esim. pienten perhe ohjelmasta.. ( muuta kun lastenohjelmia ) kuunnella musiikkia, pelailla koneella ( ei kovin usein kun en anna ) ja kavereitten kanssa hengailua - tai puuhailua, ei varsinaista leikkimistä.

meillä kans 10v täyttävä tyttö. eipä enää leluilla leikitä :/
kuuntelevat musaa, ajelevat pyörällä, pelaavat pleikkaa ja tietokonetta, voice on ihan ykkönen. JA olisi kattonu rokkarille morsiamen mutta kielsin ehdottomasti. ei pahemmin piirretyt enää kiinnosta.