lasten aurinkolasit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paiste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paiste

Vieras
Siis mistä olette hommanneet pienille taaperoillenne lasit? Ihan silmälasi liikkeestä vai mistä? Tuntuis, että semmoset oikeesti kalliita ei sitten uskaltaisi käyttää, jos menevätkin rikki... :(

Mutta onko esim. Babybanzeista tai vastaavista mihinkään? Tietääkö kukaan, onko ne kunnolliset, siis suojaavat oikeesti uv-säteiltä, eikä vain tummenna näkökenttää?

Itse tarviin arskat, niin varmaan tuo aurinko käy lapsenkin silmiin...

Babybanzeja ei meillä ole käytetty, mutta eiköhän niissä täydy olla korkeat uv-suojat, kun vartavasten vauvoille on kehitetty. Sellanen käsitys mulla myös on, että vaikeampi niitä on rikkoa kuin jotain tavallisia halpislaseja.

Meillä kuitenkin taaperolle hankittiin tavalliset aurinkolasit. Ihan marketista, luotettiin kuitenkin siihen millasta suojaa niissä luvattiin. Muuten ok, mutta eivät kauan reilun vuoden ikäisen päässä pysyneet. Lippis pysyi, joten käytettiin sitä. Parempi kuin ei mitään, ja Suomen oloissa yleensä pihaleikeissä riittävä.

Julbot ostettiin optikkoliikkeestä. Markettilaseja en lapselle suosittele, sillä aikuinen ei voi tarkistaa näyttääkö linssi maailman virheellisenä vai ei, kun se on vitsaus halvoissa laseissa.

Silmälasiliikkeestä ollaan ostettu lastenki lasit. Ei ne oo aina kalliita. Mää löysin 10? hyvät lasten lasit alennuksesta. Sellasilla joustavilla sangoilla. Ja perusarskoja saa parista kympistä ylöspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Julbot ostettiin optikkoliikkeestä. Markettilaseja en lapselle suosittele, sillä aikuinen ei voi tarkistaa näyttääkö linssi maailman virheellisenä vai ei, kun se on vitsaus halvoissa laseissa.

no voiko sen sitten optikkoliikkeessä tarkistaa?

Meillä on Babybanzit, netin kautta ostin. Monet myy niitä. Muuten hyvät, mutta koko liian iso meidän pojalle (aikuiselle sopivat tiukimmalla kiristyksellä!), tai siis se kumppari siinä. Ite kehykset kuitenkin sopivat. Babybanzit tulee niin kiinni kasvoihin, että tuppaa vähän silmän ympärykset hikoomaan, etenkin jos autossa unohtuu silmille, kun nukkuu.

Luultavasti hommataan samanlaiset kuopuksellekin.

mä en ainakaan tuhlaa mihinkään optikkoliikkeiden kalliisiin lasten aurinkolaseihin hukkuu tai menee rikki pienten lasten käsittelyssä. Tavaratalosta saa paljon halvemmalla ihan saman tasoisia laseja.

mä en ainakaan tuhlaa mihinkään optikkoliikkeiden kalliisiin lasten aurinkolaseihin hukkuu tai menee rikki pienten lasten käsittelyssä. Tavaratalosta saa paljon halvemmalla ihan saman tasoisia laseja.
En mäkään raaskis montaa kymppiä laittaa, kun meillä ainakin kuopus veti viikossa vänkyrään henkkamaukan lasit.

Meillä on 7 vuotta vanhat aurinkolasit vielä käytössä. Sellaset ekat lasit, pienet. :D

Meillä on mielestäni kalliit Babybanzit ja ovat jääneet käyttämättä, koska lasit ovat tosi kaarevat ja lähellä silmiä taaperon silmäripset ovat niin pitkät että ottavat laseihin kiinni.. Tosin ystäväperheeni taas on Babybanzeihin tosi tyytyväinen, mun mielestä olis hyvä jos niitä voisi testata etukäteen, ite ostettiin netistä.. Niissä on toisaalta se hyvä puoli että pysyvät hyvin päässä, mutta ainakin puolivuotiaana reissussa vauva yritti huitoa laseja päästään ja pois lentämisen sijaan siirtyivät painamaan silmää inhottavasti, onneksi alkoi heti itkemään rattaissa johon mulla ei työntäessä ollut näköyhteyttä..

no aurinkolasit on taas semmosia asioita että en kyllä 10? enempää niihin laita. viime kesänäkin saatiin ostaa 4 lasit ja ois ottanu päähän jos ihan merkkilaseja ois alkanu hankkimaan.

no aurinkolasit on taas semmosia asioita että en kyllä 10? enempää niihin laita. viime kesänäkin saatiin ostaa 4 lasit ja ois ottanu päähän jos ihan merkkilaseja ois alkanu hankkimaan.

Merkkilasit ehkä kestää vähän enemmän kuin halvat. Esim. nuo Julbot, niissä ei ole lainkaan ruuveja ja niitä voi väännellä, mutta eivät mene rikki ja ovat kummin päin vaan oikein päin nenällä (Looping on malli). Esimerkkejäkin on ihan oikeasta elämästä, kun halvat lasit näyttää väärin. Mä en lähtis lapsen näöllä leikkimään.

Merkkilasit ehkä kestää vähän enemmän kuin halvat. Esim. nuo Julbot, niissä ei ole lainkaan ruuveja ja niitä voi väännellä, mutta eivät mene rikki ja ovat kummin päin vaan oikein päin nenällä (Looping on malli). Esimerkkejäkin on ihan oikeasta elämästä, kun halvat lasit näyttää väärin. Mä en lähtis lapsen näöllä leikkimään.

ei merkkikään katoamiselta suojaa.... enimmäkseen ne siis hukkuu kun menee rikki.

niin ja mitä esimerkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tosin ystäväperheeni taas on Babybanzeihin tosi tyytyväinen, mun mielestä olis hyvä jos niitä voisi testata etukäteen, ite ostettiin netistä..
Nettikaupassa on aina palautusmahdollisuus.

Juu, mut me tilattiin ne viime tipassa ennen lomamatkaa eikä siis testattu kunnolla kotomaassa vauvan päähän ja huomattiin sopimattomuus vasta reissussa.

Meillä on esikoiselle hankittu alusta pitäen polaroidut lasit optikkoliikkeestä. Ensin oli sellaset "pehmeet", joita saatto vähän väännelläkin eivätkä hajonneet. Esikoisella on migreeni ni sillä on pakko olla polaroidut, jotka poistaa häikäisyn kunnolla ja myös sivuilta.
Ne lasit on kyllä aina kestäneet ja olleet seuraavankin lapsen käytössä.

Baby-banzit ostettiin pikkutypylle ja ne oli meilläkin liian tiiviit, silmän aluset aina ihan hikiset. Eikä ne sit toisaalta pysyneet päässä, kun lapsi pyöritti päätä esim. autonistuimessa. Varmaan pitää kohta suunnata optikolle ostaan lisää laseja, kun alkaa tuo aurinko jo häikäistä.

Toistaseks on meiän 3-vuotiaalla olleet markettilasit niin vähän päässä, etteivät varmasti ehdi aiheuttaa mitään haittaa silmille. Itselläni on ollut silmälasit 200 vuotta eikä sinä aikana kertaakaan aurinkolaseja. En tykkää itsetummentuvista ja tavalliset vahvuuksilla muuten vaan kalliit ja hankalat käyttää eikä silmälääkärin mielestä mitenkään pakolliset, jos ei erityisesti amatissa tai harrastuksessa jatkuvasti häikäisylle ole altis.

Luulempa lukeneeni just näistä laseista että eikö marketin omat lupaa saman uv suojan kun optikonkin lasit jos niissä on se lappu!!! Ero oli vaan että ei tiedä heijastuksista tai taitoista tai jotain...en nyt muista mikä se oli

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

niin ja mitä esimerkkejä?

Jos lapsi sanoo äidilleen, että miksi tää katu menee hassusti, niin eikö siinä ole esimerkkiä tarpeeksi :o ?

Yhteistyössä