Lasten hankkiminen on suurin ympäristörikos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pentti+Linkola+Lasten+hankkiminen+on+suurin+ymp%C3%A4rist%C3%B6rikos/1135250633053

Kirjailija, kalastaja Pentti Linkola on sitä mieltä, että lasten hankkiminen on suurin ympäristörikos. Vastuullinen vaikuttaja -lehden haastattelussa hän sanoo, maailmassa on vain yksi ongelma ja se on se, että täällä on liikaa ihmisiä. Kaikki muut todelliset ongelmat johtuvat tästä eikä ihmiskunnalla ole mahdollisuutta selvitä.

Vastuullinen vaikuttaja -lehti on Finnish Business & Societyn julkaisu.

"Tsunamistakaan ei ollut iloa, eihän siinä mennyt edes yhden päivän nettolisääntymisen verran ihmisiä", Linkola sanoo. Hän laskee, että vuodessa maapallon väkiluku lisääntyy 80 miljoonalla, joka jaettuna 365:llä tekee noin 220 000 ihmistä lisää päivässä.

Aids antoi Linkolan mukaan ensin toivoa, mutta sitten sekin lässähti, sanoo Linkola, joka on Suomen tunnetuin maailmanlopun ennustaja.

Linkolan mielestä tehokkaampia tapoja väen vähentämiseen olisi esimerkiksi vesijohtoveden myrkyttäminen.

Hän ihailee varauksetta vuoden 2001 terroristihyökkäystä New Yorkiin, koska se kohdistui juuri sinne minne pitikin: öykkärimäisen länsimaisen elämäntavan ytimeen. "Niin kauan kuin yksikin terroristi on hengissä, on toivoa. Eivät ne ole talebanit, jotka tuhoavat maapallon vaan länsimainen elämäntapa", hän sanoo Vastuullinen vaikuttaja lehdelle.

Realistinen tapa väkiluvun vähentämiseksi on Linkolan mielestä yhden lapsen politiikka, joka pitäisi saada lainsäädännöllä pakolliseksi kaikkialla maailmassa. Linkola kauhistelee Äiti Teresan ja paavin matkaa Etelä-Amerikkaan, jossa parivaljakko kävi "kiihottamassa abortin vastukseen ja väestönkasvuun".

No ihan selvä juttuhan tuo on. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi jotkut katsovat oikeudekseen hankkia esimerkiksi 7 lasta. Kyllähän täällä väkeä riittää, vaikka hankkisi vaan yhden tai kaksi.

Tottahan se on. Linkola kirjoittaa provosoivaan ja tunteisiin vetoavaan tyyliin, mutta on oikeassa, samoin kuin useat ympäristöasiantuntijat. Ympäristökriisiemme perussyy on väestön kasvu ja se on saatava tasapainotettua. Tämä voidaan saavuttaa vain kouluttamalla kehitysmaiden ihmisiä (erityisesti naisia) ja ohjata yhteiskuntaa kestävämpään elämäntapaan. Naisia tulisi kouluttaa, jotta heillä olisi muutakin tekemistä kuin tehtailla lapsia. Samalla tulisi lisää asiantuntijoita. Asenteiden ja arvojen on kuitenkin muututtava, ennen kuin tämä on mahdollista.

Länsimaissa avainsana on kulutustottumuksien muuttaminen ja vastuun ottaminen yhteisestä ympäristöstä. Valitettavasti tässä markkinatalouden valtakunnassa se on vaikeaa. Koko infrastruktuuri tarvitsee muutosta.

Mutta tuo yhden lapsen politiikka ei ole ollenkaan huono idea, mutta käytännön toteutus voikin sitten olla mahdotonta, varsinkin kehitysmaissa, joissa väestön kasvu on suurinta. Uskonnoilla on valitettavan suuri merkitys tässäkin asiassa, uskonnot ovat osasyynä ympäristökriisejä.

Jaahas! no ketä ne harvat ja valitut on joilla on teidän mielestä oikeus elää?
Ketä varten ympäristöä sitten pitää suojella, jos ihminen ei ole sen arvoinen, että saa syntyä tai elää?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Ketä varten ympäristöä sitten pitää suojella, jos ihminen ei ole sen arvoinen, että saa syntyä tai elää?

Miksei citykani saa lisääntyä vapaasti? Miksi hirviä metsästetään?

Mikä paha se perhesuunnittelu on? Ei jokaisen yhdynnän tarvitse johtaa jälkeläiseen! Siltikin, länsimainen yhden lapsen perhe kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin useampilapsinen perhe kehitysmaassa.

Minusta maapallo ei ole ihmisen omaisuutta.

Tottahan tuossa Linkolan mielipiteessä tavallaan tuo ydinajatus on. Ei maailma kestä tämänpäivän kulutustottumuksia eikä jatkuvaa väestönkasvua. Eri asia on sitten kuinka kauan maailma tällaista menoa kestää ja kuinka väestönkasvua saataisiin hillittyä. :/

Jaa-a. Osittain olen samaa mieltä. Mutta hyvin eri kantilta mietittynä. Mun mielestä ehkäisyvalistusta ja sterilisaatioita pitäisi jakaa estottomammin ja abortteja ym. ei saisi vastustaa, lapsiavioliitot pitäisi kieltää arabimaista ja ja muistakin missä ne on sallittuja, ruokarahaa kehitysmaihin pitäisi jakaa ehkäisyvalistukseen-perhesuunitteluun ja opiskeluun niille JO SYNTYNEILLE lapsille jne.

Suomessa on mun mielestä ihan ok tilanne lisääntymisen kannalta. Keskiarvollisesti eikös suomalaiset tee noin 2 lasta? Silloin ei haittaa vaikka jotkut tekisi suomessa 10 lasta, sillä jotkut ei tee lapsia ollenkaan suomessa ihan omasta päätöksestä.

Toki ihmisellä on oikeus syntyä ja elää, mutta eikö seuraavillakin sukupolvilla ole oikeus elää ja tyydyttää tarpeensä? Nykyisellä väestönkasvun tahdilla käytämme resurssit loppuun hyvin pian ja koko maapallo tuhoutuu ja sitten täällä ei elä kukaan. Siinä vastaus näin kärjistetysti kiteytettynä. Ja toivoisin, että ihmiset ottaisivat huomioon myös muut lajit, jotka elävät tällä pallolla, hekin ansaitsevat elää. Olisi korkea aika opetella suojelemaan ympäristöä ja luontoa, joiden tarjoamista palveluista ja tuotteista elämämme pitkälti riippuu.

Mun mielestä Linkola on aina ollut melkoisen pimeä ihminen ja tuo hänen paasauksensa vain vahvistaa tätä mielipidettäni.

Ei, mulla ei ole montaa lasta vaan ainoastaan yksi lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa:
Mun mielestä Linkola on aina ollut melkoisen pimeä ihminen ja tuo hänen paasauksensa vain vahvistaa tätä mielipidettäni.

Ei, mulla ei ole montaa lasta vaan ainoastaan yksi lapsi.

Kieltämättä Linkola on hyvin omalaatuinen, mutta puhuu asiaa. Etkö pysty erottamaan ydinajatusta tekstistä? Tarkoituksena tuskin on kertoa, että terrorismi on hyvä juttu ja kaikki sietäisivät kuolla. Linkola tarkastelee asioita ympäristön näkökulmasta ja silloinhan kaikki tuo on totta. Elämme kestämättömästi. Ihan älykäs mies. Tokihan kuitenkin ymmärrät, että oikeassa päätöksenteossa inhimillisyys on otettava huomioon.

Linkolalla on itsellään 2 lasta, eli korvaavat vain itsensä, ja näillä lapsilla on yhteensä kaksi lasta, eli Linkolan suku vähenee. Näin hän itse sanoi haastattelussa joku aika sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 lasta:
Linkolalla on itsellään 2 lasta, eli korvaavat vain itsensä, ja näillä lapsilla on yhteensä kaksi lasta, eli Linkolan suku vähenee. Näin hän itse sanoi haastattelussa joku aika sitten.

Tuon teorian sen sitten olisi pitänyt päästää itsensä päiviltä sillä hetkellä, kun lasensa syntyivät ja nekin voivat keretä lissääntymään vielä ennen Linkolan kuolemaan, niin ei todellakaan tuo teoria päde.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kuuntele tuon ukon jorinoita. Siinäpä höpisee.

No suurin osa täällä palstailevista ihmisistä ei kuuntelekaan muuta kuin palstan suuria viisauksia tai ehkä Ilta-Sanomien juoruja...
Linkola on fiksu mies, joskin vähän omalaatuinen ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Down under:

Toki ihmisellä on oikeus syntyä ja elää, mutta eikö seuraavillakin sukupolvilla ole oikeus elää ja tyydyttää tarpeensä? Nykyisellä väestönkasvun tahdilla käytämme resurssit loppuun hyvin pian ja koko maapallo tuhoutuu ja sitten täällä ei elä kukaan. Siinä vastaus näin kärjistetysti kiteytettynä. Ja toivoisin, että ihmiset ottaisivat huomioon myös muut lajit, jotka elävät tällä pallolla, hekin ansaitsevat elää. Olisi korkea aika opetella suojelemaan ympäristöä ja luontoa, joiden tarjoamista palveluista ja tuotteista elämämme pitkälti riippuu.

Millä järjellä ajattelet, että meidän kannattaa muuttaa havumajoihin kituuttelemaan luonon antimilla, vain siksi´, että mahdollisimman moni sukupolvi pääsisi kärsimään saman?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Miksei citykani saa lisääntyä vapaasti? Miksi hirviä metsästetään?

Mikä paha se perhesuunnittelu on? Ei jokaisen yhdynnän tarvitse johtaa jälkeläiseen! Siltikin, länsimainen yhden lapsen perhe kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin useampilapsinen perhe kehitysmaassa.

Kyllähän kaneille ja hirville yms. löytyy puolesta puhujat ja yleensä he ovat niitä jotka pitäävät ihmisen lisääntymistä rikoksena.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kuuntele tuon ukon jorinoita. Siinäpä höpisee.

No suurin osa täällä palstailevista ihmisistä ei kuuntelekaan muuta kuin palstan suuria viisauksia tai ehkä Ilta-Sanomien juoruja...
Linkola on fiksu mies, joskin vähän omalaatuinen ; )

Minä tiedän hyvin Linkolan jutut. Tutustuin niihin aiempaakin tarkemmin Jokelan kouluammuskelun jälkeen. Ikävää.

Linkola on aivan oikeassa. Ja vielä tämä pohjoisella pallonpuoliskolla elely on idioottimaista ja luonnonvaroja tuhlaavaa. Suomen sopiva väkiluku on alle miljoona, sen verran suunnilleen tämä maa pystyy elättämään omavaraisesti.

Vaikkei haluaisi ajatella kuten Linkola, voisi jokainen ottaa sen kukkahatun silmiltään ja ajatella vastuullisesti. Länsimaiden syntyvyys olisi jo hyvässä laskussa ellei --------- (täytä tämä kohta itse). Tämän takia meillä ei tulisi olla tavallisia ihmisiä päättäjinä vaan sellaisia jotka kykenevät koviin päätöksiin ja loogiseen ajatteluun. Ei Astrid Thorsin kaltaisia kukkahattuja jotka halivat koko maailmaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Linkola on aivan oikeassa. Ja vielä tämä pohjoisella pallonpuoliskolla elely on idioottimaista ja luonnonvaroja tuhlaavaa. Suomen sopiva väkiluku on alle miljoona, sen verran suunnilleen tämä maa pystyy elättämään omavaraisesti.

Vaikkei haluaisi ajatella kuten Linkola, voisi jokainen ottaa sen kukkahatun silmiltään ja ajatella vastuullisesti. Länsimaiden syntyvyys olisi jo hyvässä laskussa ellei --------- (täytä tämä kohta itse). Tämän takia meillä ei tulisi olla tavallisia ihmisiä päättäjinä vaan sellaisia jotka kykenevät koviin päätöksiin ja loogiseen ajatteluun. Ei Astrid Thorsin kaltaisia kukkahattuja jotka halivat koko maailmaa....

JOHAN SE ON NÄHTY MITÄ LINKOLAN OPPIEN IHANNOINTI TEKEE. Ainakaan sillä ei pelasteta ihmiskuntaa... Kumma, että äijällä on pokkaa itsellään elää, kun ei sitä soisi muille. Ja vieläpä lisääntyä!
Ai niin hän kuuluu tietenkin automaattisesti siihen osaa kansaa josta ei ole tarpeen karsia :o

Yhteistyössä