Lasten ifluenssarokotuksesta!!!

mä ainakin mieluummin rokotan lapseni, kuin kärsimme koko 6 henk perhe viikko tolkulla kamalaa inlfuenssaa.
viimeksi kun se oli meillä niin lapset oli järestään 9-10 päivää tosi kovassa kuumeessa. sitten korvatulehdukset päälle. itse myös kuumeisena yhtäaikaa niin kyllä meinasi voimat loppua kokonaan. ei kiitos, meille enää koskaan sitä tautia enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Plussat ja miinukset??
Mun pitäs nyt päättää otanko sitä Lounalle vai en....Neuvola-täti suositteli, kun on syntynyt pienipainoisena, mut, mut... :/

Miten pienipainoisuus vaikuttaa asiaan? Meilläkin on alle kolmekiloisena syntynyt poika. Mä en meinannu rokotetta ottaa ja neuvolassa siitä sanoinkin, eikä tätsy siihen mitään kommentoinut.
Niin ja syyt miks mä en aatellu rokotetta pojalle ottaa: Poika ei tähän päivään mennessä sairastellut ollenkaan (pari nuhapäivää vaan ollut) ja ollaan kotihoidossa vielä, joten tarttumisriski on pienempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta83:
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Plussat ja miinukset??
Mun pitäs nyt päättää otanko sitä Lounalle vai en....Neuvola-täti suositteli, kun on syntynyt pienipainoisena, mut, mut... :/

Miten pienipainoisuus vaikuttaa asiaan? Meilläkin on alle kolmekiloisena syntynyt poika. Mä en meinannu rokotetta ottaa ja neuvolassa siitä sanoinkin, eikä tätsy siihen mitään kommentoinut.
Niin ja syyt miks mä en aatellu rokotetta pojalle ottaa: Poika ei tähän päivään mennessä sairastellut ollenkaan (pari nuhapäivää vaan ollut) ja ollaan kotihoidossa vielä, joten tarttumisriski on pienempi.

Kun ei kuulemma tiedä millainen vastustuskyky on tai jotain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Alkuperäinen kirjoittaja manta83:
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Plussat ja miinukset??
Mun pitäs nyt päättää otanko sitä Lounalle vai en....Neuvola-täti suositteli, kun on syntynyt pienipainoisena, mut, mut... :/

Miten pienipainoisuus vaikuttaa asiaan? Meilläkin on alle kolmekiloisena syntynyt poika. Mä en meinannu rokotetta ottaa ja neuvolassa siitä sanoinkin, eikä tätsy siihen mitään kommentoinut.
Niin ja syyt miks mä en aatellu rokotetta pojalle ottaa: Poika ei tähän päivään mennessä sairastellut ollenkaan (pari nuhapäivää vaan ollut) ja ollaan kotihoidossa vielä, joten tarttumisriski on pienempi.

Kun ei kuulemma tiedä millainen vastustuskyky on tai jotain...

neuvolantäti siis. Influenssarokote on aika turha, koska se tehoaa vain alle 40 prosenttiin ko rokotteen alaan kuuluvista influenssaviruksista. Huonoimmassa tapauksessa rokote on ihan väärä, ja tänne rantautuukin jokin ihan muu kanta kuin oletettiin rokotteen tekoaikaan, joten en ottaisi moista kuin sairaille vanhuksille.
 
Onko se nyt tänä vuonna sen parempi rokotus ku viime vuonna? Viime vuonna se oli yhtä tyhjän kans. Se todettiin ihan uutisissa. Rokotetaanko tänä vuonnakin kaikki vauvat ihan turhaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaharmaana:
Onko se nyt tänä vuonna sen parempi rokotus ku viime vuonna? Viime vuonna se oli yhtä tyhjän kans. Se todettiin ihan uutisissa. Rokotetaanko tänä vuonnakin kaikki vauvat ihan turhaan?

on hyvää bisnestä. TOttakai toivovat, että rokotetaan. Rahat pois hölmöiltä.
 
Influenssa on joka toinen vuosi rankempi, syytä ei tiedetä. Ensi keväänä pitäisi olla sitten tavallista kovempi flunssa. Itse otin kuopukselle jo vuosi sitten (ja nyt pelkkä tehoste), koska on hieman alipainoinen, ja esikoisella aikoinaan oli influenssa ja rota peräkkäin, molempia 1,5 viikkoa. Sairaalassa oleminen tulee kalliiksi, ja onhan tuollainen raskasta lapsellekin. Kotihoidossa meillä lapset. Eihän sitä tietenkään pakko ole ottaa, jos arvelee, että sairastumisen riski on pieni. Päivähoitolapsille sitä suositellaan myös siksi, että isommat sisarukset ja aikuiset pysyisivät terveenä. Sairaudet kun tulevat perheeseen yleensä pienimmän mukana. Mutta se, että pitäisi saada luonnollista vastustuskykyä sairastamalla, on minusta outoa ajattelua. Kun saman luonnollisen vastustuskyvyn voi saada heikennetyistä taudinaiheuttajista rokotteella, niin miksi pitäisi kiduttaa lasta kovalla kuumeella ja kivulla ja kenties tiputuksellakin. En siis ole suoraan puolesta tai vastaan.Llapsen yleinen terveys kestää sairastumista (paino, muut sairaudet yms.) on minusta olennaista. Ensimmäisellä kerralla rokotteesta ei tullut mitään oireita, nyt tehoste laitettiin nuhaiselle lapselle, ja nuha pitkittyi, ei kuumetta tai muita oireita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaharmaana:
Onko se nyt tänä vuonna sen parempi rokotus ku viime vuonna? Viime vuonna se oli yhtä tyhjän kans. Se todettiin ihan uutisissa. Rokotetaanko tänä vuonnakin kaikki vauvat ihan turhaan?
Tehoton se on edelleen. Ovat nyt kehittämässä tehokkaampaa.
 
Itse kanssa mietin tuota rokotusta, mutta päätin, että meidän 1v2kk tytölle ei sitä nyt oteta kuitenkaan. Eriasia varmaan ois, jos ois tarhassa tms.. mutta kun vielä kotosalla hoitelen. Nyt tyttö tosin flunssassa, joten toivottavasti ei influenssaa mistään saa kun nyttenkin on niin reppana..
 
itse en ota, poika jo 7 v joka sairastaa rasitusastmaa. On huonoja kokemuksia, miehen mummalla ja naapurin pojalla tuli viikko rokotuksen jälkeen keuhkokuume pari vuotta sitten. Ja ei kai perusterve tarvi? Pojalle ei kyllä koskaan ole suositeltu sitä vaikka syntynyt kilon painosena keskosena.
 

Similar threads

Yhteistyössä