Lasten ikäero kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Eli pitkitettiin ekan ja tokan ikäeroa vähän alle kolmeen vuoteen. Mut nyt sitten meinattiin jos tokan ja kolmannen välillä olisi ikäeroa vähän yli vuosi.

Mitä mieltä olette?
Onko hullua niin pienellä ikäerolla. Haluttiin ekan ja tokan väliin tuo lähemmäs kolme sen takia tosiaan kun on ensimmäinen ja siinä vaiheessa alkaa olla ymmärrystä enemmän moniin asioihin.
Kun sitten taas mietin, että sitten kun on jo kaksi on molemmat joutuneet jo jakamaan jne.. Tottakai siis tarvitsee huomiota, läheisyyttä jne.. mutta kuulostaako ajatuksena liian pieneltä ikäerolta?

Meillä lyhin ikäero on vuosi ja pisin parivuotta.
Ja mä olen sitä mieltä vahvasti et paras vaihtoehto on kaikkien kannalta jos lyhyen ikäeron haluaa niin se et väliä tulee se liki kaks vuotta.
Mä en ainakaan tahtonu jaksaa hoitaa ison mahan kans vauvaa. Mut ku edellinen on jo vuosikas ja yleensä jo kaikki alkaa helpottaa (syömiset,mukkumiset yms.) Paljon helpompaa on.

Meilläkin reilu vuosi ikäeroa noilla ja hengissä ollaan. Toki ekat kuukaudet on rankkoja, mutta se helpottaa aika pian. Noista on seuraa toisilleen ja pienempi oppii uusia asioita nopeemmin kun on se isomman malli.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Meillä lyhin ikäero on vuosi ja pisin parivuotta.
Ja mä olen sitä mieltä vahvasti et paras vaihtoehto on kaikkien kannalta jos lyhyen ikäeron haluaa niin se et väliä tulee se liki kaks vuotta.
Mä en ainakaan tahtonu jaksaa hoitaa ison mahan kans vauvaa. Mut ku edellinen on jo vuosikas ja yleensä jo kaikki alkaa helpottaa (syömiset,mukkumiset yms.) Paljon helpompaa on.

Niin tää on kyllä yks varteen otettava pointti.

Kiva kun tulee näitä kokemuksia, niin tulee itsellekkin uusia näkökantoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Meilläkin reilu vuosi ikäeroa noilla ja hengissä ollaan. Toki ekat kuukaudet on rankkoja, mutta se helpottaa aika pian. Noista on seuraa toisilleen ja pienempi oppii uusia asioita nopeemmin kun on se isomman malli.

Tätä oon kans ajatellu, että kun on se malli siinä niin oppii. Esikko on tilanteeltaan aina vähän erilainen kun seuraavat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tätä oon kans ajatellu, että kun on se malli siinä niin oppii. Esikko on tilanteeltaan aina vähän erilainen kun seuraavat.

No meillä oli esikko tosi villi. Ku seuraava synty. Paljon helpommalla olis päästy jos esikko olis ollu jo sen pari vuotta.
Mä en voinu koskaan syöttää vauvaa rauhassa ko esikoinen oli pitkin sieniä.
Mä liputan sille 2v ikäerolle. Heistä on kyllä toisille vielä tosi hyvät kaverit.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No meillä oli esikko tosi villi. Ku seuraava synty. Paljon helpommalla olis päästy jos esikko olis ollu jo sen pari vuotta.
Mä en voinu koskaan syöttää vauvaa rauhassa ko esikoinen oli pitkin sieniä.
Mä liputan sille 2v ikäerolle. Heistä on kyllä toisille vielä tosi hyvät kaverit.

Meillä siis esikko on kakkosen syntymän aikaan melkein kolme. Pienellä ikäerolla ajattelin vasta kakkosta ja kolmosta.

Meillä ekan ja tokan välillä on reilu 3v ikäeroa ja kakkosen ja kolmosen ikäero on reilu vuosi.Ei mitään huonoa sanottavaa.En tuntenu alkua mitenkään rankaksi.Jaksoin hyvin jopa paremmin mitä kakkosen synnyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ekan ja tokan välillä on reilu 3v ikäeroa ja kakkosen ja kolmosen ikäero on reilu vuosi.Ei mitään huonoa sanottavaa.En tuntenu alkua mitenkään rankaksi.Jaksoin hyvin jopa paremmin mitä kakkosen synnyttyä.

Samallalailla olisi meillä haaveena. =)

Yhteistyössä