lasten iltapala..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katie.

Vieras
Kuinka kauan teidän lapset syö iltapalaa? Tai onko teillä joku aikaraja vaikka 30 min ja iltapala pitää olla syötynä ja sitten nukkumaan?

Mietin vain kun miellä poika 5v ja iltapalan syömiseen menee ainakin se tunti, josta 15 min siihen itse syömiseen ja muu aika siihen joutavaan höpöttämiseen, pelleilyyn ja temppuumiseen. Tottakai iltapalan aikana jutellaan myös ja samalla syödään mutta tuntuu että poika ottaa yhden haukun leivästä ja vetkuaa sen 15min ja ottaa toisen haukun vaikka kuinka koetan että söisi samalla kun jutellaan, mutta ei.. Onko kohtuutonta vaatia että poika söisi iltapalan siihen 30min ja sitten lähtee ruoka pois jos ei ole syötynä vai annatteko lapsen syödä niin kauan kuin haluaa ja sitten vasta muut iltahommat??

Minusta ihan kohtuullista vaatia että juuri esim30min on syöty. kello näkyville niin alkaa luonnistua. kun iso viisari menee esim 12 numeron yli niin aika loppu ja soronoo.

Meillä laitettiin aika iltapalalle just tuon venymisen vuoksi, iltapalaan olis kevyesti mennyt tunti... Nyt iltapala alkaa puoli kasi ja loppuu kasilta, hyvin on toiminu. Ja lapset on 8, 6 ja 4 vuotiaat.

Mietin itsekkin että 1h iltapalan syömiseen on liian pitkä aika.. Kyllähän siihen saisi menemään vaikka sen kaksikin tuntia vaan kyllä tuon ikäinen saa syötyä sen leivän, jugurtin ja vaikka mandariinin siihen puoleentuntiin kun tiedän että ei kumminkaan syö enempää..

Olenkin sanonut pojalle että saa syödä niin paljon kun jaksaa kunhan sitten keskittyy siihen syömiseen, mutta vetkuttelua en katso.. Olen aiemmin antanut vetkutella vähän liikaa ja poikakin tainnut sen huomata, tästälähtien meilläkin se iltapalan syöminen on se 30min ja sitten nukkumaan oli syöty tai ei, kai se jo tuon ikäinen jossain väliä tajuaa että kun ei vetkuttele niin kerkeää syödä ihan rauhassa..?

Meillä mies taas antaisi syödä vaikka 3h kunhan välillä vaan syö, mutta kun ei tajua että minä kumminkin hoidan sitten iltasadut, hammaspesut yms, ja haluan että ne ei tapahdu enää klo. 10.00 kun herra on syönyt sen iltapalan...

Mietin itsekkin että 1h iltapalan syömiseen on liian pitkä aika.. Kyllähän siihen saisi menemään vaikka sen kaksikin tuntia vaan kyllä tuon ikäinen saa syötyä sen leivän, jugurtin ja vaikka mandariinin siihen puoleentuntiin kun tiedän että ei kumminkaan syö enempää..

Olenkin sanonut pojalle että saa syödä niin paljon kun jaksaa kunhan sitten keskittyy siihen syömiseen, mutta vetkuttelua en katso.. Olen aiemmin antanut vetkutella vähän liikaa ja poikakin tainnut sen huomata, tästälähtien meilläkin se iltapalan syöminen on se 30min ja sitten nukkumaan oli syöty tai ei, kai se jo tuon ikäinen jossain väliä tajuaa että kun ei vetkuttele niin kerkeää syödä ihan rauhassa..?

Meillä mies taas antaisi syödä vaikka 3h kunhan välillä vaan syö, mutta kun ei tajua että minä kumminkin hoidan sitten iltasadut, hammaspesut yms, ja haluan että ne ei tapahdu enää klo. 10.00 kun herra on syönyt sen iltapalan...

Siis enää klo. 22.00 :D

Meillä tyttö vetäisisi vaikka tunnin tanssiesityksen kesken ruokailun jos saisi. Meillä on sääntönä, että ruokapöydässä keskitytään syömiseen. Saa jutella joo, mutta jos juttelu menee ruokailun edelle, niin muistutetaan, että keskity syömiseen, jutellaan sen jälkeen.

Yhteistyössä