Lasten ja koirien paikka ei oo terassilla ku vanhemmat dokaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
että pisti taas töissä vihaks kattella ku mukana on lapsia ja äitit ja isit on naamat terassilla..

yhellekki lopetettiin jo tarjoilut ku oli liian naamat ja mukana oli sellanen 8v poika...

Miksei niille lapsille voida hommaa joku hoitomesta tms. jos tarttee sinne terassille lähtee dokaamaa???

samoten noiden koirien paikka ei oo terassilla.. Ykski koira oli ihan paniikissa, häntä koipien välissä ku isäntä veti kaljaa....

EI NÄIN!

Tähän samaiseen liittyen minä oon aina pähkäilly sitä miks joissakin huvipuistoissa on kaljabaarit???? Siellä sitten vanhemmat ottaa känniä...Tai niinku viimeks ku käytiin Wasalandiassa, siellä oli muutaman miehen lauma viihteellä. Kiersivät kahta kaljabaaria edestakaisin ja loppuviimeks kaikki makas sammuneina kuka missäkin. Tosi kivaa kateltavaa etenki lapsille.

samaa kattelin itsekkin.oli aika kypsää juhannus lihaa terassilla.ja toinen on nuoret naiset kun ne räkä poskella vetää viinaa nopeemmin kun ukot ja itkeä vollotetaan menetettyjen miesten perään

mulle ehotettiin yhesti ihan pokerina että lähetään terassille johon minä tuumasin, että ei oo lapsenvahtia... No ei se mitään, ostetaan lapsille jäätelöt! Kyllä ne niitä syö sillä aikaa ku terassilla istutaan! Olin vähän :o arvakkaa jäikö menemättä.... :whistle:

Rajansa kaikella tietysti, mut eipä mua pienenä haitannu istua vanhempien kanssa terassilla limu nenän alla, vanhemmilla oluet.
Mut eipä nuo mitään perseitä vetänytkään...

Ja voisin jopa meitin mustista kuvitella et viihtys mukana, jos pääsis.

En minäkään ymmärrä että lähdetään dokaamaan lapsi mukana. Mutta jos ollaan esim turistina toisessa kaupungissa. Kävely pitkän matkaa ja terassi tulee eteen. Jos siinä käydään yhdet juomassa ja lapselle limu tai jäätelö ja jatketaan matkaa niin en näe siinä mitään huonoa.

Mä ymmärrän sen, et jos vaikka lämpösenä kesäpäivänä päivällä käydään ruokaravintolan terassilla, lapsille jätskit/limut ja vanhemmille yhet oluet. Siinä ei mitään pahaa.
Mutta jos lärvit täytyy vetää, niin eikähän sit kannata lapset viedä johonkin hoitoon ja koirat jättää kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitika:
Tähän samaiseen liittyen minä oon aina pähkäilly sitä miks joissakin huvipuistoissa on kaljabaarit???? Siellä sitten vanhemmat ottaa känniä...Tai niinku viimeks ku käytiin Wasalandiassa, siellä oli muutaman miehen lauma viihteellä. Kiersivät kahta kaljabaaria edestakaisin ja loppuviimeks kaikki makas sammuneina kuka missäkin. Tosi kivaa kateltavaa etenki lapsille.

Puuhamaassa ei ole, ja siitäkös sai henkilökunta kuulla kunniansa..
olin siellä joskus 10000 vuotta sietten nuorena kesätöissä, ja ihmiset (ei kaikki onneksi) oli ihan hiilenä kun alueella ei myydä olutta olenkaan..Pisteet siitä Puuhamaalle :D

Mut huvipuistoissa käy paljon myös aikuisia ilman lapsia, joten sinänsä ymmärrän, puuhamaahan tuskin monikaan lähtee aikuisten kesken päivää viettämään :whistle:

Yhdet oluet tai lonkut tai mitkä lie nyt ei mielestäni haittaa. Siihen saatan itsekin "sortua" Mutta en myöskään ymmärrä sitä, että olusilla istutaan koko päivä ja lapset mukana. Ja miten on baarihenkilökunnan, voiko he ottaa yhteyttä lastensuojeluun näissä tapauksissa ja kuinka pitkälle vaitiolovelvollisuus sitoo.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Yhdet oluet tai lonkut tai mitkä lie nyt ei mielestäni haittaa. Siihen saatan itsekin "sortua" Mutta en myöskään ymmärrä sitä, että olusilla istutaan koko päivä ja lapset mukana. Ja miten on baarihenkilökunnan, voiko he ottaa yhteyttä lastensuojeluun näissä tapauksissa ja kuinka pitkälle vaitiolovelvollisuus sitoo.

Ei tietenkään vaitiolovelvollisuus (ainakaan baarihenkilökunnalla, kun ei päiväkodissakaan) tarkoita, että täytyy olla kertomatta lastensuojelulle jos näkee selvästi ettei lapsista huolehdita. Eri juttu on sitten se, että eipä baarityöntekijä monestikaan asiakkaitten nimiä tiedä niin kenestäs sitten ilmotusta menee tekemään..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:

Ei tietenkään vaitiolovelvollisuus (ainakaan baarihenkilökunnalla, kun ei päiväkodissakaan) tarkoita, että täytyy olla kertomatta lastensuojelulle jos näkee selvästi ettei lapsista huolehdita. Eri juttu on sitten se, että eipä baarityöntekijä monestikaan asiakkaitten nimiä tiedä niin kenestäs sitten ilmotusta menee tekemään..

baarihenkilökunnan velvollisuus on ottaa yhteyttä poliisiin, jos huomaavat että lapsia tai eläimiä on ryyppyreissuilla mukana eikä heistä asianmukaisesti huolehdita.

Tuota on helppo peesata, mutta muistakaa että jotkut lapsiperheet ovat terassilla myös syömässä! :wave:
Eli aina ei olla naamat vaan välillä on myös "kunnon" perheitä lapsinensa nauttimassa kesäpäivästä.