Lasten jättäminen yöksi keskenään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis tämmöistä pähkäilen, minkäikäiset voi jättää yöksi keskenään kotiin kun vanhemmat ovat töissä? Meillä 14- ja 10-vuotiaat tytöt. Nyt olemme miehen kanssa 3 yötä putkeen yhtäaikaa töissä, samoin ensi viikolla. Lapset on olleet tähän asti yötä mummilla.

Isompi haluaisi jo jäädä kotiin, sanoo osaavansa olla. Tätä en epäilekään, vaan kaikkea muuta, mitä voi tapahtua. Samoin pelottaa asuntomurrot, niitä on nyt tänä kesänä täällä ollut. Kumpikaan vanhemmista ei voi lähteä töistä kesken kaiken, jos tarve tulisi, vaan tuuraaja on saatava ensin paikalle.

Uskaltaisitteko hyvillä mielin jättää lapset kotiin? Entä jos jotain sattuu, onko tuo sitten heitteillejättö jos asia tulee ilmi? Ja tokikin eniten pelottaa, että lapsille sattuu jotakin. Olenko ylihysteerinen?

Lisään vielä, ettei tuo isompi todellakaan nukkuisi yöllä, vaan roikkuisi mitä todennäköisimmin netissä.

jos itseä hirvittää (syystä tai toisesta ) jättää lapset kotiin yöksi, ja olisi paikka jonne lapset saisi yöksi niin en jättäisi.
toki napanuora on joskus katkaistava ja luotettava lapsiin ja antaa heille vapauksia, mut ei tuollainen tilanne vielä "pakottava" paikka ole.

Pääsisikö mummi niiden luo jos jotain sattuu? Isomman kyllä voisin jättää mutta pienempi vähän mietityttäisi...

Ei pääse. En tiedä kuka pääsisi, paitsi poliisi, jos jotain ihan todella sattuisi. Mä pääsisin vasta sitten, kun olisin ensin soittanut jonkun työkaverin tuuraamaan ja odottanut, että hän on saapunut töihin. Samoin mies. Olemme 20 km päässä kotoa töissä.

[QUOTE="ap";26578163]Meinaat, että mummi soittaisi keskellä yötä tarkistussoittoja?[/QUOTE]

jos itse ette ennättäisi soittaa niin mummo voi soittaa vaikka ennen, kun rupeaa nukkumaan. Ajattele et ei se 14 vuotias enää kauaa kotonakaan välttämättä asu ja turvallisempaahan niiden on kahdestaan olla, kun on se toinen apuna jos jotain sattuu.

Jos susta tuntuu, ettei käy niin sitten sä sanot lapsille ettei käy ja viet mummolle ne yöksi.

mä olin öitä yksin jo 8 vuotiaana eikä mitään sattunut eikä mwille murtauduttu tai mitään, että eiköhän se vanhempi nyt ainakin selviä yksinkin kun jotkuthan asuu jo omillaan 15-16 vuotiaana

Alkaahan ainakin 14 vuotias olla jo sen ikänen, että kohta saatetaan muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Niin voi se olla jo pienoinen järkytys jos ei ole koskaan yksin ollut kotona.
Mutta tottakai yksilöllistä, mutta näin yleensä ottaen.
Murtoja jo on ollu niin piätte valoja päällä ja sen oloisena muutenkin että ihmisiä on paikalla. niin uskois varkaan valittevan naapurin.

Yhteistyössä