Lasten kanssa alkossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häirikkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häirikkö

Vieras
Siis, onko se jotenkin niin tavattoman kauhea asia, jos sieltä käy ostamassa jotain. Siis vaikka neljä lavaa olutta tai pienen snapsipullon. Ihan mitä vaan. Kaverime vaan kummaksuu kun käymme lapsien kanssa alkossa. (ehkä 3kk:n välein). Tänään kävimme, ja tuli taas mieleen se niiden kauhistelu.

Kuten on myös kamalan näköistä jos vanhemmat ostaa lavan kaljaa ihan ruokakaupasta. Kuulemma. Ja varsinkin jos ei osta mitään muuta ku kaltsua. Ja kamalaa on myös juoda esim. laivalla olut/siideri siinä kun istuskelet lapsien kanssa. Noh, mene ja tiedä...

Kuinkas leidit tällaiseen asiaan suhtautuu, kun vkonloppukin tulossa... :D

Itse kun viimeksi pari vuotta sitten kävin Alkossa, minulla oli kuopus mukana ( 10 v) ja valitsimme yhdessä viinejä lahjaksi tuttavallemme häälahjaksi. Kehotin häntä etsimään kalliita viinejä hintalapun perusteella kun meillä on keräyspotti joka piti käyttää viineihin.
Ei kukaan mielestäni meitä sormella osoitellut tai kivittänyt.
Mutta minä en nyt varmaan näyttänytkään siltä että aikoisin juoda ne lapsen kanssa jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Jos viinalle haiseva äiti tai isä lappaa kaltsua kärryyn Alepassa ja lapset pyörii jaloissa niin on se minusta aika kauheaa.

No ollaan mekin kai kerran käyty pojan ollessa mukana.
Tosin mä saan kaiken tarvitsemani alkoholin ihan ruokakaupasta, joten eipä tuolla tule ees käytyä, paitsi juhlia tms. varten.
En mä sitä nyt kuitenkaan kamalana pidä.

"Kauheampaa" mun mielestä olis jättää ne lapset keskenään sinne alkon ulkopuolelle! Mitä vaan vois sattua, keksii vaikka juosta auton alle tai muuta vastaavaa... Ja mun mielestä kaljan ostamisessakaan ei mitään pahaa ole, vaik lapsi mukana olisikin! Jos sen saunakaljan haluaa juoda, ja lapsihan senkin on varmasti näkemässä, niin mikä ihmeen paha siinä on jos lapsi on mukana kaupassa kun se kalja ostetaan. Mua kummastuttaa tollaset vanhemmat mitkä yrittää suojella lapsiaan kaikelta mahdolliselta ja mahdottomalta. Taitaa Ap:n kaveri vaan yrittää esittää parempaa mitä onkaan... :whistle:

Kauheintahan tuossa on se, että yleensä käy Alkossa ja käyttää alkoholia, jos nyt ei sitten Kokista osta, (sieltä kun saa limsojakin, jos joku ei ole sattunut huomaamaan).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sepäs se lapsen vielä uteliaammaksi siitä alkoholista saa kun pidetään sellaista "salailua" tällasessa asiassa.

Eli parasta antaa oma pullo vaan kouraan, niin lapsi oppii jo pienenä sivistyneet eurooppalaiset juomatavat.

Kyllähän jokainen ihminen ymmärtää että jos lapsi on mukana, niin sitä pulloa ei lapselle olla hankkimassa. Ehkä eri jos joku teini-ikänen hiippailis hyllyillä ja osottelis tavaraa, tai huomais vanhemmista että ne on semmosia lallikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ja sepäs se lapsen vielä uteliaammaksi siitä alkoholista saa kun pidetään sellaista "salailua" tällasessa asiassa.

Eli parasta antaa oma pullo vaan kouraan, niin lapsi oppii jo pienenä sivistyneet eurooppalaiset juomatavat.

:o :o

No jos aluks sitten vaan pikku huikka nokkamukista? Ihan vaan tapakasvatuksen vuoksi, ja ettei tuu sellasta "salailun" ilmapiiriä.

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
No kyllä käyn mutta harvoin kun en juo mitään väkeviä ja en jaksa miettiä kuka siitä mitäkin ajattelee =)

Näimpä, ja itse ole sitä mieltä että jos itsellään on terve suhde tuohon alkomahooliin, niin ei välittä muiden ajatuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Kauppahan se on muiden kauppojen joukossa. Jos käy muutenkin lasten kanssa ostoksilla, kuulostaa erittäin tekopyhältä olla ottamatta lapsia Alkoon. Ja eihän siellä nyt koko päivää olla.

Sattuu muuten olemaan päihdekauppa.

Alkuperäinen kirjoittaja MiePÄS:
Kyllähän jokainen ihminen ymmärtää että jos lapsi on mukana, niin sitä pulloa ei lapselle olla hankkimassa. Ehkä eri jos joku teini-ikänen hiippailis hyllyillä ja osottelis tavaraa, tai huomais vanhemmista että ne on semmosia lallikoita.

Tähän ei muuten saa enää Alkon myyjä puuttua. Ennen epäiltiin välittämistä nuorelle, eikä myyty, mutta nykyään ei enää puututa asiaan vaan jätetään vastuu vanhemmille.

No kyllä käyn mutta harvoin kun en juo mitään väkeviä ja en jaksa miettiä kuka siitä mitäkin ajattelee =)

Näimpä, ja itse ole sitä mieltä että jos itsellään on terve suhde tuohon alkomahooliin, niin ei välittä muiden ajatuksista.

Niin ne alkoholistitkin ajattelee. Hitto, täähän on kiinnostava keskustelu, kun mulla on tästä niin paljon mielipiteitä.

:o :o

No jos aluks sitten vaan pikku huikka nokkamukista? Ihan vaan tapakasvatuksen vuoksi, ja ettei tuu sellasta "salailun" ilmapiiriä.

Oikeesti. Tää on varmaa joku feikki :headwall:
Tuleeks lapsista alkoholisteja jos ne käy alkossa vanhempien kanssa? Niinno, kyllähän ne höyryt siel päihdekaupassa menee varmaan päähän.

Kauppahan se on muiden kauppojen joukossa. Jos käy muutenkin lasten kanssa ostoksilla, kuulostaa erittäin tekopyhältä olla ottamatta lapsia Alkoon. Ja eihän siellä nyt koko päivää olla.

No voi herranjumala! Kyllä siellä myydään ihan juomia ihmisille, ei kaikki käytä niitä päihteenomaisesti. Ja myydäänhän ruokakaupassakin tupakkaa, hui kamala, ei voi ottaa lapsia sinnekään.

Niin ne alkoholistitkin ajattelee. Hitto, täähän on kiinnostava keskustelu, kun mulla on tästä niin paljon mielipiteitä.

Alkoholistit salailevat juomistaan. Keksitään syitä miksi, ja milloin juodaan. Ihminen ei voi siis käyttää alkoholia lainkaan, vaan on heti mielestäsi holisti? Hohhoijaa...

No voi herranjumala! Kyllä siellä myydään ihan juomia ihmisille, ei kaikki käytä niitä päihteenomaisesti. Ja myydäänhän ruokakaupassakin tupakkaa, hui kamala, ei voi ottaa lapsia sinnekään.

No sepä on nokkelaa, jos käyttää päihteitä jotenkin muuten kuin päihteenomaisesti. Vähän sama, kun laittaa ruokaan myrkkyjä mausteeksi, ei myrkyksi.