Lasten kanssa Jumboon & Helsingin keskustaan, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoja?

Vieras
Heips te pääkaupunkiseutulaiset,
tarkoitus olisi lähteä jouluostoksille Jumboon ja Helsingin keskustaan täältä vähän kauempaa, mies ja lapset tulevat kans mukaan :)... Onko Jumbossa lapsille mitään leikkipaikkaa? Entä lastenvaate-/ lelutarjouksia tällä hetkellä???
Entä Helsingin keskustan tarjoukset,onko jotain erityistä,mitä kannattaisi käydä katsomassa? Onko mitään paikkaa, mihin lapset voisi parkkeerata siellä keskustassa hetkeksi (siis isän kanssa),jos ja kun eivät jaksa kulkea kuumissa kaupoissa koko aikaa?? Entä lapsiystävälliset syömäpaikat??? Auton pysäköinti?

Olisin kiitollinen vinkeistä!

En ole helsingistä, enkä edes pk-seudulta. Mutta sen verran neuvoisin, että menkään ensin vaikka jumboon ja jättäkää auto sinne! Siitä luulisi kätevästi pääsevän bussilla helsinkiin (korjatkaa jos olen väärässä) niin ei tarvitse lähteä autolla hesaan seikkailemaan. Ei oo meinaan mitään helpointa hommaa jos ei ole tottunut.

Flamingon puolella on hoplop ja Jumbossa Roberts coffeen edustalla ilmainen pieni leikkipaikka, joka kiva ainakin vähän pienemmille lapsille.
Mä en jaksaisi lähteä keskustaan lasten kanssa, ellei pitäisi jossain tietyssä liikkeessä käydä, jota ei muualta löydy. Aika paljon samoja kauppoja molemmissa paikoissa, vaan kauppakeskuksessa ovat saman katon alla kaikki.

Flamingon puolella on hoplop ja Jumbossa Roberts coffeen edustalla ilmainen pieni leikkipaikka, joka kiva ainakin vähän pienemmille lapsille.
Mä en jaksaisi lähteä keskustaan lasten kanssa, ellei pitäisi jossain tietyssä liikkeessä käydä, jota ei muualta löydy. Aika paljon samoja kauppoja molemmissa paikoissa, vaan kauppakeskuksessa ovat saman katon alla kaikki.

Kiitos vastauksista! Yövytään reissulla, joten mennään Helsingin keskustaan vasta toisena päivänä. Joskus ollaan jätetty auto jäähallin parkkipaikalle ja kävelty sieltä, ei taida oikein olla ilmaisia tai halpoja pysäköintipaikkoja lähempänä??? Entä keskustan ruokapaikat, mihin kehtais mennä lasten kanssa (muihin kuin tietty burgereihin)? Sielläkö ei ole lapsille mitään leikkipaikkaa?

Kiitos vastauksista! Yövytään reissulla, joten mennään Helsingin keskustaan vasta toisena päivänä. Joskus ollaan jätetty auto jäähallin parkkipaikalle ja kävelty sieltä, ei taida oikein olla ilmaisia tai halpoja pysäköintipaikkoja lähempänä??? Entä keskustan ruokapaikat, mihin kehtais mennä lasten kanssa (muihin kuin tietty burgereihin)? Sielläkö ei ole lapsille mitään leikkipaikkaa?

Stockmannilla on ainakin ollut leluosastolla jonkinlainen "lapsiparkki", mutta sinne kait jätetään lapset ilman vanhempia..Keskustasta löytyy Rossoja, PizzaHuteja, Huviretki-ravintoloita yms. Ja jos "fiinimmin" haluaa syödä, niin Omenapuu on ollut sellainen lapsiystävällinen, oikea ravintola..(kuten tekstistäni huomaa, en ole päivittänyt tietojani vähään aikaan..)

HUOM! Flamingon HopLop on lopettanut. Sitä ei siis ole enää.

HopLop on siinä aika lähellä Jumboa, autolla ajaa näppärästi.

Mä en menisi keskustaan ollenkaan. Mun mielestä Jumbosta saa kaiken tarvittavan eikä tarvitse pukea ja riisua lapsia edes takaisin kun voi olla sisällä ja kaikki on suht. lähellä siellä sisällä.

Jos kuitenkin haluaa nähdä hiukan sitä ns. Suuren kaupungin tarjontaa, ehdotan visiittiä uuteen Kampin kauppakeskukseen. Siellä on myös lähellä Stockmannin jouluikkunat, jos mukana on pieniä lapsia sekä joku joulukuusimaa Kampin edustalla.

Joku suositteli auton jättämistä kauemmas keskustasta. Se on hyvä neuvo, varsinkin jos on lumisadett ja joulu lähestyy, niin keskusta on kuin ammuttu, aivan tukossa autoista.

Auto kannattaa jättää jollekin juna-asemalle esim. Helsingin puolelle Oulunkylään, Leppävaaraan Espoon puolelle tms paikkaan ja mennä junalla Helsingin rautatieasemalle. Asemalta on lyhyt matka kaikkialle keskustassa. Matka-aika esim. Oulunkylästä keskustaan on 8 min, ja junia kulkee 10 min. välein.

HopLop on siinä aika lähellä Jumboa, autolla ajaa näppärästi.

Mä en menisi keskustaan ollenkaan. Mun mielestä Jumbosta saa kaiken tarvittavan eikä tarvitse pukea ja riisua lapsia edes takaisin kun voi olla sisällä ja kaikki on suht. lähellä siellä sisällä.

Se antaksentien hoplop ei musta ole niin lähellä, mutta kaipa sinne ulkopaikkakuntalainenkin löytää.

Flamingossa ei tosiaan enää oo hoploppia, ikävä kyllä. Eikä enää sitä maksullista leikkipaikkaa hesen vieressä. Vesipuisto on. Siellä on myös lapsisystävällisiä ravintoloita. Jumbossa on paljon liikkeitä, niin kaikki löytyy.

Yhteistyössä