Lasten kitinä > telon itseäni jatkuvasti, mikä avuksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vikatikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vikatikki"

Vieras
Eli,

ongelmanani on elämä kahden alle 5-vuotiaan lapsen kanssa kotona. Lapset ovat molemmat nyt melko vilkkaassa iässä, ja uhmaa/tahtoikää on. Tämä ei ole itsessään suuri juttu, mutta lasten kitinä ja esim. itku aiheuttaa minulle jatkuvasti pieniä onnettomuuksia kotona. Onko kellään muulla tästä kokemusta?

Esim, jos lapset ovat ruokapöydässä ja viimeistelen heille kurkkuviipaleita ruoaksi, olen pari kertaa leikannut pienen haavan sormeen kun se kitinä käy jotenkin niin kovasti tuonne vatsanpohjaan että en pysty kertakaikkiaan keskittymään kunnolla.

Äsken olimme pukemassa, mies odotti ulkona, ja kun yritin äkkiä saada hanskoja vihaavalle lapselle vaatetta päälle, kolhin itseäni taas meidän oveen. Ja, monesti illalla kun harjaan hampaitani ja jos lapset ovat vielä hereillä, niin olen huomannut harjaavani ihan liian kovaa, kerran tökkäsin harjalla ikeneen kun toinen lapsista juuri samalla hetkellä kaatui ja alkoi itkeä.

Olen tullut johtopäätökseen että lasten aiheuttama "hermopaine" on niin kovaa etten pysty rauhassa tekemään mitään.

Miten saisin itseni pidetty kirjaimellisestikin ehjänä tässä pikkulapsiarjessa? Kaikki vinkit tervetulleita.

jotenkin vaan ymmarran tata. itella esim autoa ajaessa joudun blokkaan takapenkkimetelin (kahdesta alle 5veesta se meteli voi olla aivan jarkyttavaa ) etten ajaisi ojaan/jonkun paalle tms...

Ei siinä auta muu kuin harjoittelu. Olen oppinut sulkemaan korvani, olemaan siis omissa maailmoissa. Siis en tietenkään koko aikaa. Mutta juurikin jos ajan autoa, tai teen ruokaa. Pakotan itseni miettimään rauhallisena että mitä esim. laitan päälle tuleviin juhliin tms.

Yritä keksiä itsellesi joitain rentoutustekniikoita.

Yhteistyössä