Lasten kuvista joulukortti -ideoita kehiin!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tehdään tälläinenkin avaus nyt sitten, kun askarteluaiheinen jo on tuossa. :)

Ja ne, joilla menee mielenterveysraiteiltaan ja vielä juhannuksenakin pumppu hakkaa ylimääräistä siitä, että joku on kehdannut lähettää lapsista tehdyn joulukorttikuvan niin älkää vaivautuko.
 
Miltähän tuntuu lapsettomasta, lapsensa menettäneestä ja lapsettomuuden kanssa kipuilevasta saada joulukorttikavalkadi, jossa koreilee kaveripiirin piltit? Oletteko äidit ajatelleet?

Ostakaa tänä jouluna kortit MLL:ltä ja antakaa tällainen synttärillahja hienolle yhdistykselle.
 
Miltähän tuntuu lapsettomasta, lapsensa menettäneestä ja lapsettomuuden kanssa kipuilevasta saada joulukorttikavalkadi, jossa koreilee kaveripiirin piltit? Oletteko äidit ajatelleet?

Ostakaa tänä jouluna kortit MLL:ltä ja antakaa tällainen synttärillahja hienolle yhdistykselle.

Tarviiko niitä nyt just lapsensa menettäneille lähettää... jos vaikka isovanhemmille ja tädeille ja sedille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja aspektia:
Miltähän tuntuu lapsettomasta, lapsensa menettäneestä ja lapsettomuuden kanssa kipuilevasta saada joulukorttikavalkadi, jossa koreilee kaveripiirin piltit? Oletteko äidit ajatelleet?

Ostakaa tänä jouluna kortit MLL:ltä ja antakaa tällainen synttärillahja hienolle yhdistykselle.

Peesi. Meinasin just kirjoittaa saman kommentin.
 
Luciapäivän kuva? Sellainen meillä ollut joskus.

joulujuhla2009.jpg
 
[QUOTE="öö";22141804]Tarviiko niitä nyt just lapsensa menettäneille lähettää... jos vaikka isovanhemmille ja tädeille ja sedille![/QUOTE]

Minä en tajua muutenkaan tuota. Eikö tälläisten ihmisten luona saa vieraillakaan lasten kanssa? Pitääkö esittää, että ei ole edes lapsia. entä se tosiasia että läheskään kaikista ihmisistä ei tiedä, että kärsiikö lapsettomuudesta.
 
[QUOTE="vieras";22141806]Peesi. Meinasin just kirjoittaa saman kommentin.[/QUOTE]

Tää sama vääntö on näköjään pakko käydä joka vuosi. Miten se on lapsettomilta pois josjolalin muulla on lapsi? Samalla logiikalls kukaan ei sais ostaa uutta autoa, vaatteita tai hienoa taloa, koska toiselle voi tulla siitä paha mieli, kun ei saa samalaisia. Eikä omistaa koiraa, koska jollaoin voi olla allergia, ja siitä tulee sit paha mieli :(
 
Minä ainakin ajoin lähettää tänäkin vuona lapsiaiheisen joulukortin. Mä en voi tietää ketkä kärsii lapsettomuudesta tai on saanut keskenmenon yms.
Mun mielestä kaikkein kivoimpia kuvia on sellaset mitkä on elävästä elämästä ei siis sellaset missä lapset asetellaan pönöttämään kynttilöiden kanssa tonttulakit päässä.
 
Pliis älä lähetä niitä! Niissä ei ole mitään jouluista, ne on yleensä huonosti kuvattu ja sommiteltu ja se sun lapsesi nyt ei vaan ole mitenkään päin söpö.

Sori, mutta oli ihan pakko vaikka mielenterveys ei niistä kärsikään, onneksi ne voi heittää roskiin samoin tein.
 
[QUOTE="alkup";22141816]Minä en tajua muutenkaan tuota. Eikö tälläisten ihmisten luona saa vieraillakaan lasten kanssa? Pitääkö esittää, että ei ole edes lapsia. entä se tosiasia että läheskään kaikista ihmisistä ei tiedä, että kärsiikö lapsettomuudesta.[/QUOTE]

Nimenomaan tuon tosiasian takia. että ei voi tietää kuka kärsii, kenellä on takana kahdeksan keskenmenoa olisi syytä välttää niitä lapsivalokuvakortteja. Ostakaa MLL:n kortit niin tuette perhekerhojanne ja kaikkea hyvää mitä he ympäri maan tekevät. Tai valokuvatkaa jotain muuta.

Laittakaa isovanhemmille se valokuva lapsista tonttuina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Tää sama vääntö on näköjään pakko käydä joka vuosi. Miten se on lapsettomilta pois josjolalin muulla on lapsi? Samalla logiikalls kukaan ei sais ostaa uutta autoa, vaatteita tai hienoa taloa, koska toiselle voi tulla siitä paha mieli, kun ei saa samalaisia. Eikä omistaa koiraa, koska jollaoin voi olla allergia, ja siitä tulee sit paha mieli :(

Samaistat lapset vaatteisiin? Mielenkiintoista. Itselleni perhe on eri asia kuin talo, jossa asumme, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Jos et ole menettänyt lasta, et osaa kuvitella miltä sellaisen kokeneesta tuntuu. Todella "kiva" saada jouluna muistutus siitä, mitä itsellä ei enää ole ja minkä on hirvittävästi menettänyt.
 
Pliis älä lähetä niitä! Niissä ei ole mitään jouluista, ne on yleensä huonosti kuvattu ja sommiteltu ja se sun lapsesi nyt ei vaan ole mitenkään päin söpö.

Sori, mutta oli ihan pakko vaikka mielenterveys ei niistä kärsikään, onneksi ne voi heittää roskiin samoin tein.
Niinpä, kuvassa olevat lapset ovat tonttulakkeineen veikeän ja söpön näköisiä vain vanhemmistaan. Kortin saaja näkee vain lauman irvisteleviä ipanoita. Näin kärjistetysti. Isovanhemmat toki saattavat moisesta ilahtua.
 
Miltähän tuntuu lapsettomasta, lapsensa menettäneestä ja lapsettomuuden kanssa kipuilevasta saada joulukorttikavalkadi, jossa koreilee kaveripiirin piltit? Oletteko äidit ajatelleet?

Ostakaa tänä jouluna kortit MLL:ltä ja antakaa tällainen synttärillahja hienolle yhdistykselle.

Oon aatellu, itsekin sain sellasia kun tota poikaa kaivattiin ja en pannu pahakseni. Mukava oli nähdä tuttujen lasten kasvu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22141891:
Niinpä, kuvassa olevat lapset ovat tonttulakkeineen veikeän ja söpön näköisiä vain vanhemmistaan. Kortin saaja näkee vain lauman irvisteleviä ipanoita. Näin kärjistetysti. Isovanhemmat toki saattavat moisesta ilahtua.

Samaa mieltä.
 
[QUOTE="mie";22141886]Muistakaa myö sitten, kun ostette valmiita joulukortteja ettei niissäkään ole lasten kuvia edes piirrettynä ettei kukaan vain pahoita mieltään ;)[/QUOTE]

Jos oikein tarkkoja ollana niin ei myöskään kristillisiä tai pakanallisia symboleja (voi loukata joko kristittyjä tai ei-kristittyjä), mielikuvushahmoja (voi loukata niitä, jotka eivät halua lastensa sukovan tonttuihin, pukkiin, keijuihin tms) eikä vaikka lumisia maisemia (Saattaa tolaltaan ne, joille ei tulekaan valkoista joulua tai ärsyttää niitä jotka joutuvat tekemään paljon lumitöitä).
 
Nimenomaan tuon tosiasian takia. että ei voi tietää kuka kärsii, kenellä on takana kahdeksan keskenmenoa olisi syytä välttää niitä lapsivalokuvakortteja. Ostakaa MLL:n kortit niin tuette perhekerhojanne ja kaikkea hyvää mitä he ympäri maan tekevät. Tai valokuvatkaa jotain muuta.

Laittakaa isovanhemmille se valokuva lapsista tonttuina.

Miksi pitäs automaattisesti välttää? Siksi että sen on sun mielipide?
 
Jos oikein tarkkoja ollana niin ei myöskään kristillisiä tai pakanallisia symboleja (voi loukata joko kristittyjä tai ei-kristittyjä), mielikuvushahmoja (voi loukata niitä, jotka eivät halua lastensa sukovan tonttuihin, pukkiin, keijuihin tms) eikä vaikka lumisia maisemia (Saattaa tolaltaan ne, joille ei tulekaan valkoista joulua tai ärsyttää niitä jotka joutuvat tekemään paljon lumitöitä).
Minä olen ratkaissut tämän ongelman erittäin yksinkertaisella ja ekologisella tavalla joka säästää myös postiljoonin selkää.
 
Meillä alkoi lapsettomuus tutkimukset n. vuosi sitten. Mutta silti en koe että muiden lapset olisi meiltä mitenkään pois :). Minä tykkään joulukorteista joissa on ystävien lapsia :). Mielellään vielä tietysti joku jouluinen/talvinen kuva. Tässä joku vuosi takaperin saatiin tuttava perheeltä joulukortti jossa perheen pojat tekivät hiekkakakkuja kesällä hiekkarannalla. Jotenkin tyhmältä vaikutti kun kuvan päällä luki "Rauhallista ja joulua ja onnellista uuttavuotta!".
 
Tää sama vääntö on näköjään pakko käydä joka vuosi. Miten se on lapsettomilta pois josjolalin muulla on lapsi? Samalla logiikalls kukaan ei sais ostaa uutta autoa, vaatteita tai hienoa taloa, koska toiselle voi tulla siitä paha mieli, kun ei saa samalaisia. Eikä omistaa koiraa, koska jollaoin voi olla allergia, ja siitä tulee sit paha mieli :(

Sama vääntö joo. Älä lähetä lapsikuvaa, älä tiimarikorttia ja älä ihmeessä ainakaan itsetehtyä väkerrystä..en lähetä ollenkaan sitten ettei vaan kukaan loukkaannu tms.
 
Miltähän tuntuu lapsettomasta, lapsensa menettäneestä ja lapsettomuuden kanssa kipuilevasta saada joulukorttikavalkadi, jossa koreilee kaveripiirin piltit? Oletteko äidit ajatelleet?

Ostakaa tänä jouluna kortit MLL:ltä ja antakaa tällainen synttärillahja hienolle yhdistykselle.

Eiköhän ole paree sitten laittaa mappi öö postilaatikon viereen ja lappu siihen että joulukortit tähän. Elämä jatkuu vaikkei voi saada lapsia tai lapsi olisi kuollut tai ei voisi saada lapsia...
 

Yhteistyössä