Lasten kuvista joulukortti -ideoita kehiin!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ymmärrä tähän ketjuun vastanneiden ajatusmaailmaa ollenkaan. Kärsin itse vuosia lapsettomuudesta ennen kuin sain ainokaiseni enkä koskaan kokenut ahdistusta kun ystäväni/sukulaiseni lähettivät joulukortteja joissa oli heidän lastensa kuva. Nyt kun itsellänikin on lapsi, ystäväni ovat olleet iloisia ja onnellisia puolestani, vaikka heidän joukossaan on esim. keskenmenon kokeneita. He ymmärtävät oikein hyvin että haluan vuorostani lähettää lapsiaiheisia joulukortteja. Onneksi minulla on avarasydämisiä ystäviä, jotka eivät ajattele, että jos jollain on jotain sellaista mitä heillä ei ole, se on jotenkin heiltä pois.

Itse olen välttänyt Ifoloria teettäessäni kuvia, koska en ole ollut tyytyväinen heidän korttiensa laatuun. Olen suosinut muita korttipalveluja. Ja koristellut kortteja pienillä jouluaiheisilla koristeilla, joita saa ostettua askartelukaupoista ja kiinnitettyä tarralla. Olen suosinut aika pelkistettyä tyyliä sekä kuvissa että koristeissa. Yritän ottaa lapsesta jouluaiheisen valokuvan ilman "pönötystä" - mutta lapsethan yleensä ovat aika luontevia valokuvissa joka tapauksessa. Jotkut suosivat kuvia, joissa leivotaan piparkakkuja tms. Kukin tyylillään. :)
 
lopetetaan siis kokonaan joulukorttien lähettely! mäkin olisin kaivannu vinkkejä joulukortteihin, mutta porukka vaan jauhaa ja jauhaa just siitä, mitä tässä ketjussa ei toivottu.. perustakaa oma ketju ja voivotelkaa siellä!! Ja mä tykkään saada sukulais-ja kaveriperheiltä joulukortteja, joissa on lasten kuvia, näkee ainakin siitä, kuinka missäkin perheessä lapset kasvaneet!
 
Meidä kortteja on kyllä kehuttu ja moni sanoo jo reippaasti ennen joulua, ettäkai teiltä taas tulee kuva lapsista. Näen oikeasti vaivaa niiden kanssa ja mies on kuvankäsittelijä ja vielä työstää kortteja lisää. Ei tod. ole räkänokkia irvistelemässä eikä sitä samaa perushuttua kuin aina. Ja monet kaukaisemmat tutut ja sukulaiset sanoo että niitä on kiva saada, kun ei muuten näe lapsiamme usein. Ja olenpa nähnyt naapureillammekin niitä vielä säilytyksessä ilmoitustaululla, vaikka ei olla sukua eikä muiden kortit ole päätyneet esille.
 
[QUOTE="alkup";22142017]Meidä kortteja on kyllä kehuttu ja moni sanoo jo reippaasti ennen joulua, ettäkai teiltä taas tulee kuva lapsista. Näen oikeasti vaivaa niiden kanssa ja mies on kuvankäsittelijä ja vielä työstää kortteja lisää. Ei tod. ole räkänokkia irvistelemässä eikä sitä samaa perushuttua kuin aina. Ja monet kaukaisemmat tutut ja sukulaiset sanoo että niitä on kiva saada, kun ei muuten näe lapsiamme usein. Ja olenpa nähnyt naapureillammekin niitä vielä säilytyksessä ilmoitustaululla, vaikka ei olla sukua eikä muiden kortit ole päätyneet esille.[/QUOTE]

Niin no teillä varmasti onkin hienoja, kun mies osaa käsitellä niitä kuvia ym.
Mutta sellaset ylivalottuneet kuvat, joissa räkäinen lapsi irvistää tonttulakki päässä.. yäh, kamalia.
 
Jos oikein tarkkoja ollana niin ei myöskään kristillisiä tai pakanallisia symboleja (voi loukata joko kristittyjä tai ei-kristittyjä), mielikuvushahmoja (voi loukata niitä, jotka eivät halua lastensa sukovan tonttuihin, pukkiin, keijuihin tms) eikä vaikka lumisia maisemia (Saattaa tolaltaan ne, joille ei tulekaan valkoista joulua tai ärsyttää niitä jotka joutuvat tekemään paljon lumitöitä).

Ja ei missään nimessä saa toivottaa hyvää joulua, joillakin perheillä pitkät pyhät ovat kärsimystä, koska perhekriisit kärjistyvät; isi ryyppää, äiti huutaa, lapset menevät saunanlauteiden alle piiloon. Ja uusi vuosi ei ole kaikille onnellinen, tiedossa voi olla kuolemaa, eroja ja suuria aineellisia menetyksiä.

Parempi pistää kortteihin varatut rahat hyväntekeväisyyskeräykseen.

Itse olen biologisesti lapseton ja minua ei ole koskaan haitannut muitten lapsikuvia sisältävät joulutervehdykset. Paitsi jos kuvat on laadultaan huonoja ja epäselviä ja kuva ei mitenkään liity jouluun tai talveen. Eli epätarkka kuva lapsista hiekkarannalla ei käy joulukorttiin.

Minusta hyviä "kuvakulmia" ovat esim. lapset tonttulakit päässä lumisessa metsässä, sisäkuvissa vähän hämärää, tonttulakkeja, kynttilöitä, joulukoristeita yms. Voisi olla myös kokeilemisen arvoinen juttu kuvata lapset taustana talvinen kirkko tai jonkun pikkuliikkeen jouluinen ikkunasomistus.
 
Onpas täällä taas ihme porukkaa.. Pitkästä aikaa tulin palstalle kurkkimaan, ja taas hyvä syy pysyä poissa täältä.. Kyllä toiset sitten jaksaa märehtiä mitä kummallisimpia asioita.. Tässä maailmassa ei saisi tehdä mitään, jos aina pitäisi miettiä, miten se vaikuttaa toisiin ihmisiin... Kuka nyt tieten tahtoen lähtee loukkaamaan muita, mutta että joulukortitkin nyt jo sitten kaatavat muiden elämän. Juu, ja olen tietysti yksi niistä helpon elämän saaneista, joka nyt odottaa neljättä lasta. Eihän tässä elämässä muita murheita ole tietenkään.
 
Pitkä lapsettomuus takana ja kun pari vuotta on saanut omasta lapsesta nauttia, niin kyllä se lapsi tulee joulukorteissakin olemaan. Vaikka lapsettomuusaika oli kovaa henkisesti, en silti koskaan kokenut läheisiltä saatuja lapsikuvia/joulukortteja mitenkään ikävinä. Ne ovat juuri ne joulukortit, joita säilytetään vuodesta toiseen ja aika ajoin katsotaan, millainen kukin lapsi on pienenä ollut. Sellaisille tutuille, jotka eivät lastani tapaa vuosittain on mukava minusta lähettää kuva lapsesta joulukortissa, koska minusta on hurjan kiva näitä kortteja itsekin saada.
 
Mun mielestä sellaset kuvat mitkä on oikeasta elämästä on kivoimpia esim. missä lapset leikkii lumessa. Mä itse olen aika tarkka siitä kuvan laadusta ja ei tulis mieleenkään laittaa mitä ylivalottunutta kuvaa joulukorttiin. Mä taas tykkäsin viime vuonan Ifolorista, kun niinden kortit oli pahvia niin ne pysy siisteinä, kun ei jäänyt sormen jäljet.
 
Miten olis piparkakkujen leivontakuva?
Kokkimyssyt päässä ja vähän jauhoisina... ;)

Mulla oli yhtenä vuonna tuollainen, essu päällä noin 2-vuotias :). Nyt aion laittaa tästä viime talvisesta parvekkeen lumityökuvasta rajattuna niin että näkyy nassu ja vanha lyhty muttei tuota sääasemaa :) *poistin jo kuvan*
 
Viimeksi muokattu:
no laita lapset jonku kivan maiseman eteen ja ota lapset pois just ennen kuvan ottoa niin tulee hyvä kuva. musta tommoset lapsi valokuvakortit on omahyväsiä ja mauttomia.
 
Pliis älä lähetä niitä! Niissä ei ole mitään jouluista, ne on yleensä huonosti kuvattu ja sommiteltu ja se sun lapsesi nyt ei vaan ole mitenkään päin söpö.

Sori, mutta oli ihan pakko vaikka mielenterveys ei niistä kärsikään, onneksi ne voi heittää roskiin samoin tein.

Sun ei ehkä ole, mutta mun kyllä on söpö :p

Enkä mäkään sitä valokuvakorttia kaikille lähetä, mutta niille ketkä tykkää nähdä lapseni kuvia. Tykkään kyllä itse noista myös.
 
[QUOTE="vieras";22142370]no laita lapset jonku kivan maiseman eteen ja ota lapset pois just ennen kuvan ottoa niin tulee hyvä kuva. musta tommoset lapsi valokuvakortit on omahyväsiä ja mauttomia.[/QUOTE]

Heh heh. Olitpa vitsikäs.
 
[QUOTE="vieras";22142370]no laita lapset jonku kivan maiseman eteen ja ota lapset pois just ennen kuvan ottoa niin tulee hyvä kuva. musta tommoset lapsi valokuvakortit on omahyväsiä ja mauttomia.[/QUOTE]

Saa olla kyllä ihmeellinen maisema, että mä tykkäisin siitä enemmän kuin jonkun lapsivalokuvasta. Miten ne on omahyväisiä tai mauttomia?
 
Ihan naurettavaa vääntöä taas. Kärsin itse lapsettomuudesta vuosia. Nyt olen neljän pienen pojan äiti. Elämä yllätti. Joulukortit, joissa on kuvia lapsista, ovat aina olleet suosikkini, oli lapsia tai ei. Vielä itsetehty kortti, jossa kuva lapsista on aivan ihastuttava! Tiimarin 10 centin kortti taas, noh jääköön sanomatta...
 
No mitäs mieltä ootte,jos ottais kuvan koko perheestä jouluisissa tunnelmissa ja tekis siitä joulukortin?Saatan jo arvata, että tämä ehdotus se vasta hullu onkin...Vai?
 
[QUOTE="vieras";22500241]No mitäs mieltä ootte,jos ottais kuvan koko perheestä jouluisissa tunnelmissa ja tekis siitä joulukortin?Saatan jo arvata, että tämä ehdotus se vasta hullu onkin...Vai?[/QUOTE]

Me saatiin yksi joulu tällanen mun tädin perheeltä ja ihan hauskahan se oli. Tosin tykkään muutenkin valokuvakorteista.
 
No joo, on se vaan kumma, kun kortilla voi toisen mielen pahoittaa näin pahasti.

Jos meiltä lähetellään joulukortteja, niin todennäköisesti ne on juuri kiellettyjä lapsikortteja tai ehkä tiimarista pikaseen hankittuja.

Jos se kortti ei kelpaa, niin sen saaja voi sen heittää menemään vaikka heti. Korttia en ole kuitenkaan lähettämäsä kaikille tutuilleni, vaan jos muutaman lähetän, sukulaisille lähinnä.

Jos ihminen haluaa uhriutua ja olla marttyyri, niin tottakai sitä voi loukkaantua mistä vaan...
 

Yhteistyössä