Lasten leikkimisestä kaipaisin mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miu Mau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miu Mau

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
3 089
-1
36
eli meidän talossa asuu eskari ikäinen poika, jonka kanssa omat muksut on hyviä kavereita. leikkineet keskenään jo useita vuosia ja riitojakin on lasten välille tullut jo useasti (lienee kuitenkin ihan normaalia). nyt omat muksut kertoneet että tää poika on sanonut, että ei saa leikkiä mun pojan kanssa (on vuoden vanhempi). oon sitten kysellyt syytä lapsiltani, mutta kumpikaan ei tiedä mistä se johtuu. tässä pojassa virtaa puoliksi thaimaalaista verta ja on sen myötä aika tempperamenttinen ja omaa hyvin kovan tahdon sekä (olen useasti leikkejä seurannut) suuttuu, jos jokin asia ei suju niin, kun on suunnitellut. kantelee herkästi asioista äidille, joka ei ehkä täysin ymmärrä mitä lapsi sanoo. pääasiassa pojat käyttävät aikansa pelaamiseen ulkona, lajina jalkapallo. mukana välillä pihan muitakin poikia ja ongelma ilmeisesti siinä, että tämä pienin ei koskaan hyväksy toisten tekemiä maaleja. tämä naapurin poika on myös kamalan omistuksen haluinen ja ei hyväksy poikani muita kavereita.

no, sitten itse kysymykseen.
poika hakee joka päivä poikaani pihalle ja en nyt oikein tiedä voinko poikia päästää yhteisiin leikkeihin, kun vanhemmat ovat tätä toista poikaa kerta kieltäneet leikkimästä oman poikani kanssa? kenen tehtävä on pitää huolta siitä, että pojat eivät sitten yhdessä leiki? sisällekään en voi omaa kahlita, tänään onneksi pystyin vetoamaan futisharkkoihin, johon meillä kohta tulee kiire. vaikea tilanne, kun perheen äidin kanssa ei oikein pysty keskustelemaan ja isä on paljon poissa kotoa, niin asiaa ei hänenkään kanssa pääse puimaan.
olisiko kellään hyviä vinkkejä asian suhteen.

No jos se ilmoitus ei ol etullut suoraan vanhemmilta niin en kyllä ottaisi huomioon ollenkaan. ja eiköhän tuo ole ihan sen vanhemman vahdittava asia joka on päättänyt ettei lapsi saa jonku tietyn lapsen kanssa leikkiä. sinuna en välittäisi pätkääkään.

Yhteistyössä