Lasten muumi ym. läppärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja humppeliromppeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

humppeliromppeli

Vieras
Pojalle, kohta 4 v, meinattiin tuommosta lasten läppäriä joululahjaksi. Kaupasta löytyy muumia, rölliä, nalle puhia ym. Kertokaa kokemuksianne kyseisistä laitteista.

Ei oo omakohtaisia kokemuksia, mutta eikö toi nyt mee jo vähän överiksi? :( mihin katosi puiset junaradat ja palikat? missä on yksinkertaset ja hauskat dublot ja pikkuautot?
Lapsille jo syydetään kaikkea mikä toimii pattereilla ja akuilla ja kaikella ettei itse tarvitse käyttää mielikuvitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Min:
Ei oo omakohtaisia kokemuksia, mutta eikö toi nyt mee jo vähän överiksi? :( mihin katosi puiset junaradat ja palikat? missä on yksinkertaset ja hauskat dublot ja pikkuautot?
Lapsille jo syydetään kaikkea mikä toimii pattereilla ja akuilla ja kaikella ettei itse tarvitse käyttää mielikuvitusta.

Samaa mieltä.

Samaa mieltä. Kyllä ne kerkiää vielä läppäreitten kanssa puuhaileen, keksikää jotain kehittävämpää niille |O

Kyllä meillä leikitään myös puisella junaradalla, pikkuautoilla, legoilla ja rakennuspalikoillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ei kannata ainakaan muumikonetta ostaa. Ei toimi enää toinen puoli näppäimistä, vaikka patteritkin vaihdoin.
Paskoja leluja tommoset.,

2 vuoden takuu on siinä. :wave:

Ahaa, no ei mulla mitään kuitteja enää tallessa ole ja lahjaksi sai..

Ei kannata ainakaan muumikonetta ostaa. Ei toimi enää toinen puoli näppäimistä, vaikka patteritkin vaihdoin.

Kysy siltä kuka antoi sen lahjaksi, että mistä on ostanut. Saatte uuden toimivan tilalle. =)

muumitietokone meillä ja on todella kiva. tyttö sai sen 6v ja se palvelee nyt meidän 4v poikaa. Ehkä hieman liian aikaista. 5-6V se on parhaimmillaan. Kirjaimien opettelua ja sanojen ja äänien yhdistelyjä. Suosittelen lämpimästi!! Meillä tyttö siis oppi lukemaan muumitietokoneen avulla.
Min:lle: ei mene överiksi! On tätä maailmaa ja juuri muumitietokoneella täytyy käyttää aivonystyröitä enemmän kuin puisilla junaradoilla. Siis tutustu rauhassa tämän päivän leluihin. Aikasen mainioita ne :)

Tyttö sai viime vuonna muumiläppärin, silloin 4-v. Käyttää sitä edelleen ja osaa jo paljon tehtäviä ym. Mooonta kertaa lattialle tippunu mutta edelleen toimii. Ei ollu meillä turha vekotin.

Meillä toiminut moitteettomasti ja toimii yhä :)

Meillä se saatiin 4 vuotis lahjaksi ja se on nyt käytössä ollut 3 kuukautta. Mielestäni erittäin toimiva ja viisas valinta lapselle, kun se on oppinut jo kaikki kirjaimet ja osaa vähän laskeakkin.

Mä olen kans miettinyt noille meidän pojille muumiläppäriä tai jotain. Kun tuota lelua ja autoa ja traktoria ja duploja ja junarataa on jo melko riittävästi... Niin jos olis tuollainen yks vähän isompi lahja vaikka yhteiseksi tai yhteislahja joiltakin, niin ei tulis niin paljon sitä pikkukrääsää. Pojat on 5v ja 2,5v, eli tuo isompihan sitä käyttäis ja tietty pienempi perässä. Mutta tuo isompi osaa jo melkein kaikki kirjaimet ja numerot, onko siitä muumiläppäristä sit hyötyä kun moni on sanonut että on sen kanssa oppinut kirjaimet.
Lsää mielipiteitä kans tahtoisin kuulla.

Meillä tyttö sai Muumi-läppärin 3 -vuotis lahjaksi. Tyttö tykkäs sen kans pelata tosi paljon. Eniten kiinnosti aluksi äänet ja kirjaimet. Läppärin avulla oppikin kaikki kirjaimet ja laskemaan yli kymmeneen tuossa 3 v 10 kk ikäisenä. 4 v synttärilahjaksi sai lasten pöytätietokoneen. Nyt tyttö harjoittelee magneettikirjaimien avulla muutamien sanojen kirjoittamista ja haeskelee jo hyvällä menestyksellä 2 numeroisia lukuja. Ja todella innostunut ja kiinnostunut on!

Nää on meillä suunnilleen ainoot lelut jotka "tekee kaikkee". Meillä leikitään kovasti myös dubloilla, junaradalla, autoilla sekä piirrellään ja askarrellaan, luetaan kirjoja. Mä oon itte kans sitä mieltä ettei kaikkien lelujenkannata olla pattereilla toimivia, valmiiksi mietittyjä leluja vaan täytyy olla myös lapsen mielikuvitusta kehittäviä leluja. Mutta ei myöskään voi sanoo että tällaset läppärit ois yksselitteisesti huonoja. Ja myös ne pattereilla toimivat voi oikeesti olla kehittäviä.

Itte oon kokenu että nuo lasten tietokoneet on ollu tosi hyviä tytölle. Suosittelen kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:

Samaa mieltä. Kyllä ne kerkiää vielä läppäreitten kanssa puuhaileen, keksikää jotain kehittävämpää niille |O

Käpylehmiä ja tuohiporoja vaan tekemään :)

Älkää olko ollenkan huolissanne, on meillä legojakin, on palapeliä, junarataa mutta niin myös muumitietokone. Turmioon olen lapseni viemässä :xmas:

No ei. Senhän takia se muumikone ostettiin, että aito tietokone jää mukisematta rauhaan :headwall: Ja ainakin meidän lapset on oppineet sen avulla paljon :) 5½v osaa lukea, mitäs siihen sanotte!

Mie ostin rölli koneen meidän kohta 5veelle. Tässä vielä pähkäilen annetaanko jouluna vai synttärinä helmikuussa.
Hinta näkyy olevan 50 hujakoilla, löysin tämän poistoista 25e, kun pakkaus oli ihan kärsinyt.

Hei leluläppärinvihaajat/ihmettelijät.. Pitäisiköhän teidän vetää kellonne? Ootte ilmeisesti jääneet jonnekin 1950-luvulle... Tottakai mielikuvitusta vaativia leluja on hyvä olla ja niitä onkin. Brio kunniaan! :D Mutta jos nyt tuntuu, että tietotekniikalla pelataan joka paikassa ja paljon, niin mitä se on kahden kymmenen vuoden kuluttua? Nykylapsen on hyvä totuttautua elektroniikan saloihin silloin kun tieto parhaiten tarttuu...

Yhteistyössä