Lasten nukkumisjärjestelyistä kyse

03.01.2010
316
1
16
Meillä mummo ihmettelee, kun kolme pienimpää lastamme nukkuu lähes joka yö vieressämme ja sanoo ettei se ole lapsille "hyväksi" tai siis minä nukun lasten kanssa parisängyssä ja mies viereisessä huoneessa. Mitä mieltä olette, onko parempi niin, että lapset saavat tulla keskellä yötä sänkyymme ja jatkavat unia siinä vai pitäisikö lapset kantaa joka yö omiin sänkyihinsä takaisin silläkin uhalla, että alkavat huutamaan keskellä yötä ja herättävät muun perheen ja sitten ei kukaan meistä nuku. Mielipiteitä?!!!!

Miksi ihmeessä miehesi nukkuu viereisessä huoneessa? :o

Omaan korvaan aika omituinen järjestely. Ihan kuin isä olisi täysin ulkopuolinen... Pakkohan lasten jossain vaiheessa on oppia nukkumaan omissa sängyissään.

Omasta mielestäni olisi parasta, jos lasta ei alunperinkään opetettaisi siihen, että keskellä yötä voi kömpiä viereen. Ainakin itse tahdon ehdottomasti, että lapsi nukkuu omassa sängyssään mahdollisuuksien mukaan aina, jokaisen syötön jälkeen ajattelin nostaa takaisin omaan sänkyyn.

Sitten vielä se, kun mies nukkuu eri sängyssä, miten parisuhde voi?

No mun molemmat lapset on aina nukkuneet vieressäni. Saavat ollakkin, niin pitkään kuin haluavat. Joskus nostan toisen lastensänkyyn tai nukun itse toisessa huoneessa. Mummo pitäkööt mielipiteensä, itse tiedämme mikä on parasta!

no isosiskon lähdettyä toiseen kotiin, on meidän pikkuinen nukkunut taas meidän kanssa. Menee suoraan sinne nukkumaan ja nukkuu yön hyvin siellä meidän kanssa. On selkeästi turvallisempi olo näin.

Meillä on sänky seinän vieressä, tyttö nukkuu mun ja seinän välissä ja mies reunassa. joskus häipyy sitte sohvalle nukkumaan kun tuntuu ahtaalta :D

kyllä ne joskus oppii sieltä pois.

Meillä lapset nukkuu pääasiassa omissa sängyissään,omassa huoneessaan mut melkeinpä joka yö on vähintään toinen tullu viereen. En yleensä jaksa alkaa takasinkaan kantelemaan, ja jos molemmat tytöt änkee,varsinkin nyt helteiden aikaan viereen niin mies on lähteny evakkoon esikoisen sänkyyn ennemmin ku alkanu kippailemaan lapsia takas.

Ei ole hyvä juttu. Niin parisuhteen kuin unenlaadunkin suhteen on parasta että kaikki pyrkivät nukkumaan omissa sängyissään. Se on ihan eri juttu, jos silloin tällöin tulee vanhempien väliin, mutta itse en ainakaan jaksaisi sitä että joka yö lapsi tulee viereen.

Ei ole hyvä juttu. Niin parisuhteen kuin unenlaadunkin suhteen on parasta että kaikki pyrkivät nukkumaan omissa sängyissään. Se on ihan eri juttu, jos silloin tällöin tulee vanhempien väliin, mutta itse en ainakaan jaksaisi sitä että joka yö lapsi tulee viereen.

Opetatte lapset nukkumaan omissa sängyissään. Saa mieskin nukkua omassa sängyssään..

Onko se mikään ihme, jos parisuhteet on retuperällä kun toinen puolisoista joutuu nukkumaan sohvalla tms. että lapset voivat nukkua äidin tai isin kanssa parisängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Omasta mielestäni olisi parasta, jos lasta ei alunperinkään opetettaisi siihen, että keskellä yötä voi kömpiä viereen. Ainakin itse tahdon ehdottomasti, että lapsi nukkuu omassa sängyssään mahdollisuuksien mukaan aina, jokaisen syötön jälkeen ajattelin nostaa takaisin omaan sänkyyn.

näin mäkin kuvittelin esikoisen saadessani.. toisin kävi...

ekat kuukaudet meni hyvin juuri noin, nostin syönnin jälkeen omaan sänkyyn. Mutta sitten alkoi se, että syönnin jälkeen kun nukahti, ei sietänytkään enää siirtämistä vaan heräsi. Ja taas meni pitkä hetki ennen kuin nukahti uudelleen, ei omaan sänkyyn vaan tissille, ja heräsi taas kun yritti siirtää. Totesin että helpoimmalla pääsee kun nukkuu vieressä. Jossain vaiheessa sitten kun alkoi olla niin levoton etten saanut nukuttua, aloin nukuttaa takaisin omaan sänkyyn ihan hyvällä menestyksellä.

ja parisuhteeseen sanoisin että ei se välttämättä voi sen paremmin nukkuuko siellä samassa sängyssä vai ei... kyllä siihen vaikuttaa moni muu asia vielä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:

ihan hyvin voi parisuhteemme, ei parisuhteenhoito ole kiinni siitä, nukummeko samassa sängyssä. Hellyyttä voi osoittaa muutenkin, kuin nukkumalla vierekkäin!

Minusta lapset saa tulla viereen mutta sitten sängyn pitää olla niin iso että kaikki mahtuu. Ei kiva jos mies joutuu pois sängystä lasten vuoksi. Yhdessäkin tapauksessa mies meni sohvalle kun 15v tytär tuli äidin viereen lähes joka yö....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no meillä ainakin unenlaatuun vaikuttaa suoraan se että tyttö nukkuu meidän kanssa. Nukutaan yö hyvin ja heräämättä. Omassa sängyssä on levoton, näkee unia, kitisee vähän väliä ja itkee unissaan. Ja sillon ei kyllä saa itekään nukuttua.

Miten se nukkuminen siihen parisuhteeseen vaikuttaa?

Me nukutaan normisti leveässä sängyssä niin, että minä reunassa, sitten vauva, mies ja viimeisenä seinän vieressä esikoinen. Sillon kun meillä on vieraita, annetaan jatkosänky pois ja nukutaan "jaetussa perhepedissä", eli minä nukun vauvan kanssa ja mies nukkuu esikoisen kanssa. Kaikki nukutaan erittäin hyvin. Meillä on 3 makuuhuonetta ja silloin kun ei ole vieraita, käytössä on vain yksi. Lisäksi on olohuone, kaksi vessaa, keittiö ja kodinhoitonurkkahuone. Jos se on kumma, jos ei onnistu "hoitamaan parisuhdetta" muualla kuin siellä sängyssä..

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no meillä ainakin unenlaatuun vaikuttaa suoraan se että tyttö nukkuu meidän kanssa. Nukutaan yö hyvin ja heräämättä. Omassa sängyssä on levoton, näkee unia, kitisee vähän väliä ja itkee unissaan. Ja sillon ei kyllä saa itekään nukuttua.

sama meillä ja pieni herättää muut huutaessaan keskellä yötä ja sitten olisi kumminkin kolme nukutettavaa kahdessa eri huoneessa.

Lapsilla on omat sängyt, mutta yöllä saa tulla viereen, jos haluaa. Pienempi nukkuu vielä pinnasängyssä ja nostan vasta aamulla hetkeksi viereen köllöttelemään. Parisuhde ei tästä kärsi, sitä hoidetaan hereillä ollessa. On vaan ihanaa kun murut kömpii kainaloon tuhisemaan :) Oisin itse lapsena nukkunut paremmin vanhempien vieressä, mutten saanut sinne mennä tai sieltä kannettiin pois kun olin muka nukahtanut. Monta yötä muistan valvoneeni...

Yhteistyössä