Lasten peitot ja pussilakanat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piirteinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piirteinen

Vieras
Meillä on nyt käytössä tuo äitiyspakkauksen 80x120 cm peitto ja lapsi on 1 v. Sukulaiset meinas jo puol vuotta sitten, että mitä sitä ostamaan pussilakanoita, kun kohta tuo peitto on pieni. Mun mielestä toi peitto näyttää vieläkin ihan sopivalta lapselle. Missäs vaiheessa te muut olette vaihtaneet suurempaan peittokokoon? Ja mikä se seuraava koko on?

Mä vihdoin AP:n peitosta suoraan aikuisten peittoon. En muista ikää, mutta joskus 1-2 v:na se oli. Oli kätevää, kun aikuistenkin lakanat menee lapsen peittoon. Ei tarvitse hankkia monia lasten pakanoita erikseen ja toisaalta, jos lapsi jostain tykkää, sama lakana menee vaikka kuinka pitkään.

Meillä on siirrytty isompaan peittoon joskus 1,5 vuotiaana, silloin kun siirtyi pinnasängystä pois. Laitettiin sitten se juniorikoon peitto, jonka mitat joku tuossa jo mainitsikin.

Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.

Meillä 1,5 v :lla vielä pakkauksen peitto. Tarkotus hankkia suoraan aikuistenpeitto kunhan tuo jää pieneksi. Tällä hetkellä ei kuitenkaan tykkää juurikaan peiton kanssa nukkua, vaan potkii samantien peiton päältään ni ei oo tarvetta isompaan

Kyllä se alkaa parin vuoden korvilla olla aika lirppana jo. Eikä pysy paikoillaan kun lapsi pyörii unissaan. Siihen junnukokoseen täkkiin on vaikea löytää lakanoita, lähinnä muutamaa muumikuosia löytyy. Sen vuoksi meilläkin siirrytty suoraan aikuisten peittoon. Sitä joutuu tietysti hieman taittamaan että se mahtuu junnukokoisen sänkyyn, mutta eipä tuo meitä haittaa.

Ei meillä oo ollut mikään ongelma löytää pussilakanoita siihen välikoon peittoon, onhan niitä vaikka missä missä ylipäätään on lapsille lakanoita :) Mutta siirtyminen suoraan aikuisten peittoon on varmasti ihan toimiva ratkasu sekin.

Mä katoinkin, et jos hankkis Ikeasta tollasen 110x125 cm peiton, nii siihen mahtuis kaikki noi myynnissä olevat välikoon pussilakanat. Ku Jyskissä olis vähän isompikin peitto, mut siihen ei sit menis ne pienemmät pussit. Musta ois myös kivaa ommella niitä valitsemistaan kankaista, kohtahan niitä saa kivoilla alennuksilla. Aikuisten pusseja en lähtis ompelemaan, ku valikoimaa on vaikka millä mitalla kaupassa ja kalliiksikin tulis. Katoin et välikoon peittoon löytyis pusseja ainakin Ikeasta, Jyskistä ja H&M:ltä.

Hei! Olen aiemmin ostanut oman lapseni peiton netistä ja voin lämpimästi suositella lasten peitto-valikoimaa MyDesignList-sivustolta. Sivulta löytyy paljon eri kokoja ja malleja, ja parasta on, että oman peiton saa myös helposti personoitua mieleiseksi vaikkapa lapsen nimellä. Vaihdoin itse isompaan peittoon noin 1,5-vuotiaana, kun huomasin, että vanha alkoi olla pieni. Mydesignlistin sivuilla on hyvät kokovaihtoehdot ja toimitus oli nopea. Suosittelen katsomaan, jos joku on etsimässä uutta peittoa lapselle!

Yhteistyössä