Lasten tapaamiset ja estot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä mieltä olette kun lasten tapaamiset toinen vanhempi haluaa sopia vaan lapsen kanssa? Vanhempi on vielä estänyt kaikki puhelut minuun ja pitäisi matkata satojen km päähän. Etä ei halua osallistua kustannuksiin koska maksaa elari minimi vetoaa siihen.
Miten hoitaisitte? Tapaamissopimusta ei ole ja minulla yksinhuoltajuus.

Ei lapsen asioita hoideta tuolla tavalla. Vaikka vanhemmat ovat eronneetkin, niin yhteisen lapsen asioita on pystyttävä hoitamaan yhdessä vastuullisina vanhempina. Jos jopa tapaamisten järjestelyt ovat vaikeita, niin eihän siinä muita vaihtoehtoja jää kuin lastenvalvojan kautta tehdyt sopimukset asiasta.
Helpommallahan te pääsisitte, jos pystytte asiat hoitamaan keskenänne. Lapsen etuhan tässä on pääasia, että hän saa olla kummankin vanhempansa kanssa.

Kuljetuskustannukset esim. puoliksi siten, että sovitte hakukäynnin puoleen väliin matkaa. Mutta tuokin asia hoidetaan vanhempien kesken. Lapsi ei missään tapauksessa saa toimia sanansaattajana.

Kun hän ei halua lähteä mihinkään vaatimaan. Vaan lapsen kautta pitäisi pystyä hoitamaan.
Hänen kanssaan on vaikea sopia kun estänyt ja lapsen kautta jos kysyn niin olen manipuloijia.lapsi itse epäröi etälle lähtöä.

ehkä vaa parempi antaa olla ja tapaamatta.
ja menis ees lastenvalvojalle

Lapsi ei ole mikään välikäsi teidän vanhempien välillä, tuohon järjestelyyn on saatava muutos - heti!
Laita menemään vaikka kirjepostina jos muu ei auta. Sovitteleva lähestyminen on kaikkein paras.

Itse en kiinnittäisi huomiota matkakuluihin tai kuljetukseen menevää aikaa, (jos on resursseja) sillä on lapsen edun mukaista, että tapaa molempia vanhempia.

Jos lapsi epäröi etävanhemmalleen menoa niin täytyy pian selvittää miksi; onko siellä kaikki kunnossa?

Kuumimmat

Yhteistyössä